کد خبر: 955504
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
خبر‌هایی که از خوزستان در این هفته‌های پس از سیل می‌رسد، خبر‌های خوبی نیست و این در حالی است که رسماً سیل و اخبار پس از آن دیگر روی خروجی رسانه‌ها نیست و موج توجه افکار عمومی به سیل کاهش پیدا کرده است. حامد هادیان خبرنگاری که در روز‌های سیل به مناطق سیل زده شمال و جنوب کشور رفته بود، این روز‌ها باز هم از سیل می‌گوید، این بار از روز‌های پس از سیل و وضعیتی که توصیف می‌کند وضعیت خوبی نیست. او در توئیتی نوشته: «۴۰ روز از سیل گذشت، کشاورزان خوزستانی هنوز خسارت سیل را دریافت نکرده‌اند، جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز در مجلس از عدم پرداخت خسارت سیل به کشاورزان پس از گذشت ۴۰ روز از وقوع آن انتقاد کرد.» این خبر یادآور عدم پرداخت خسارت سیل ۹۵ تا همین بهار امسال است که سیل دوم در خوزستان آمد و دولت در بهار ۹۸ اعلام کرد به زودی خسارت سیل ۹۵ را پرداخت می‌کند!
او در توئیت‌های دیگری نوشته: «چهل روز از سیل خوزستان می‌گذرد. مردم روستا‌ها با اختیار و برخی به اجبار به خانه‌هایشان برمی‌گردند. گرما و فاضلاب و وضعیت بهداشتی غیرقابل تحمل است و از همه مهم‌تر این حجم از بی‌خیالی عجیب است... سوسنگرد بودیم. ظهر از خستگی در خانه‌ای در یکی از روستا‌های سیل زده کمی استراحت کردیم. همان جا برق رفت. از گرما و هجوم حشرات دیوانه شدیم. شب برگشتیم اهواز و کولر جای اسکان هم خراب شد و دوباره گرما و هجوم حشرات. اعتراف می‌کنم برای من اندازه یک روز غیرقابل تحمل بود... بدبین نیستم ولی در مناطق سیل زده خوزستان که می‌چرخی حس می‌کنی بعضی پیش خودشان گفته‌اند مردم جنگ را که تحمل کردند، گرد و غبار را که تحمل کردند. حالا سیل و عواقبش را هم تحمل می‌کنند! آخر مشکل ابتدایی مثل سم‌پاشی، آهک پاشی وخالی کردن فاضلاب از زندگی مردم چیست که رها شده!»
گرمای هوا و مسائل بهداشتی تحمل حضور در مناطق سیل زده را کم می‌کند و باید اوضاع سریع‌تر سروسامان یابد. اما با فراموشی سیل در رسانه‌ها گویا مسئولان هم آن را به مرور زمان سپردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار