کد خبر: 954989
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
سخنگوی دولت آلمان:
سخنگوی دولت آلمان از ادامه تلاش این کشور برای حفظ کانال قانونی با هدف تجارت با جمهوری اسلامی ایران خبر داده و گفته: «ما به همراه ۳ شریک دیگر اروپایی در حال انجام تلاش‌هایی برای حفظ روابط تجاری قانونی و مشروع خود با ایران هستیم، به‌خصوص از طریق ایجاد یک کانال برای انجام مبادلات مالی و ارزی.»
به گزارش جوان آنلاین به نقل از رویترز، استفان سیبرت سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه گفت: آلمان در حال همکاری و تلاش برای حفظ کانال قانونی تجارت با ایران است.

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در واکنش به کارشکنی‌های آمریکا اعلام کرده است که بخشی از محدودیت‌های اعمال‌شده علیه برنامه هسته‌ای‌اش را به‌تدریج لغو خواهد کرد.

سخنگوی دولت آلمان افزود: ما به همراه ۳ شریک دیگر اروپایی در حال انجام تلاش‌هایی برای حفظ روابط تجاری قانونی و مشروع خود با ایران هستیم، به‌خصوص از طریق ایجاد یک کانال برای انجام مبادلات مالی و ارزی.

آلمان، انگلیس و فرانسه از کشور‌های امضاکننده توافق هسته‌ای هستند. رهبران اروپایی قصد دارند امروز همراه با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره ایران در شهر بروکسل رایزنی کنند.

به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه گذشته بیانیه‌ای خطاب به کشور‌های عضو برجام صادر کرد که مهمترین محور‌های این بیانیه عبارتند از:

ایران از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند

در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی‌شده و ذخائر آب سنگین نمی‌دانیم

۶۰ روز مهلت به کشور‌های باقی‌مانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
همه این ها دروغه،اروپا فقط با این کارا میخواد ایران رو از برنامه هاش عقب نگه داره،همون کاری که یکسال تمام انجام داد.مطمئن باشید این ها در حد حرف ی مونه و هدفشون درجا زدن ایرانه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار