کد خبر: 954750
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
لیگ جزیره امروز به پایان می‌رسد
لیگ جزیره امروز به هفته آخر می‌رسد، مسابقاتی که در فصل جاری با رقابت سایه به سایه سیتی و لیورپول برای قهرمانی، جذابیتی هیجان‌انگیز داشت. عصر امروز در ورزشگاه آنفیلد شهر لیورپول یا آمریکن اکسپرس شهر برایتون از قهرمان داغ‌ترین لیگ جهان رونمایی می‌شود، رقابت‌هایی که با حضور چهار تیم انگلیسی در دو فینال لیگ اروپا و لیگ قهرمانان حرف و حدیثی درباره انتخابش به عنوان بهترین لیگ جهان باقی نمی‌گذارد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: 
دبل قهرمانی برای جبران لیگ قهرمانان
پس از حذف ناامید‌کننده در لیگ قهرمانان، حالا تنها بالا بردن دوباره جام قهرمانی لیگ جزیره می‌تواند عطش گواردیولا و شاگردانش را برای کسب جام سیراب کند. آن‌ها با ۹۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و امروز با پیروزی مقابل برایتون بدون اینکه گوش‌شان به خبری از ورزشگاه‌های دیگر باشد، می‌توانند جشن قهرمانی بگیرند. جشن دومین قهرمانی متوالی تا کیف آبی‌های منچستر برخلاف قرمز‌های این شهر حسابی کوک شود. شاگردان گواردیولا در هفته آخر لیگ جزیره عصر امروز میزبان برایتون هستند. تیمی که با حضور علیرضا جهانبخش برای هواداران فوتبال ایرانی تیم ناشناخته‌ای نیست. البته برایتون با توجه به نتایجی که در فصل جاری لیگ جزیره گرفته است، نمی‌تواند روی کاغذ حریف چندان سختی برای سیتی و شاگردان پپ باشد. آن‌ها با ۳۶ امتیاز از ۳۷ بازی گذشته در رده هفدهم جدول قرار دارند و خوش‌شانس هستند که به دسته اول سقوط نمی‌کنند.
با این حال سیتزن‌ها می‌گویند که برایتون را دست‌کم نمی‌گیرند. پپ گواردیولا عنوان می‌کند: «بودن در کورس قهرمانی برای دومین سال افتخارآمیز است. ما ۱۳ بازی متوالی پیروز شدیم و باید یک‌بار دیگر این کار را تکرار کنیم و این تنها وظیفه ماست. هر اتفاقی می‌تواند در بازی فوتبال رخ دهد و یک اشتباه از طرف ما یا یک عملکرد فوق‌العاده از حریف و یک اشتباه از داور می‌تواند رقم‌زننده قهرمانی این فصل باشد، به همین دلیل ما باید در تمام جنبه‌هایی که در این سه سال گذشته با آن کار می‌کنیم، دقیق‌تر باشیم و سعی کنیم در دیدار مقابل برایتون پیروز شویم.»
وینست کمپانی، کاپیتان سیتی هم معتقد است آن‌ها کار راحتی مقابل برایتون نخواهند داشت: «واقعیت این است که هر سناریویی ممکن است اتفاق بیفتد و این بازی مهم‌ترین بازی فصل برای ماست. ما با پیروزی در این بازی قهرمان لیگ برتر می‌شویم که اصلاً مسئله کوچکی نیست.»

هفته رؤیایی لیورپول کامل می‌شود؟
شاگردان کلوپ پس از کامبک رؤیایی‌شان مقابل بارسا، حالا در لیگ جزیره به دنبال یک پایان رؤیایی هستند. لیورپول در حالی با ۹۴ امتیاز تیم دوم جدول است که امروز در هفته آخر لیگ جزیره از ولورهمپتون پذیرایی می‌کند. آن‌ها برای قهرمانی باید امیدوار باشند که سیتی امتیاز از دست بدهد تا با پیروزی مقابل حریف خود جشن قهرمانی بگیرند. یورگن کلوپ امیدوارانه صحبت می‌کند و معتقد است که برایتون می‌تواند یقه سیتی را بگیرد: «دیدم که برایتون چه واکنش خوبی در دیدار مقابل آرسنال داشت و این نشان‌دهنده تیم خوب آن‌ها بود. آن‌ها تأثیربرانگیز بوده‌اند و حال بدون فشار (نسبت به سقوط) می‌توانند فوتبال خوبی ارائه کنند. این تیم می‌داند که مقابل منچسترسیتی باید با نفرات زیاد و کامل دفاع کند. فوتبال همین‌گونه است.»
البته لیورپول هم امروز کار چندان آسانی پیش‌رو ندارد، به خصوص که ولورهمپتون در فصل جاری یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ جزیره بوده است. عملکرد این تیم سبب شده تا ویرژیل فن‌دایک، ستاره هلندی لیورپول از یارانش بخواهد تمام تمرکزشان را روی بازی با این تیم بگذارند: «همه از اینکه برایتون می‌تواند کار بزرگی بکند حرف می‌زنند، ولی ما باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم، چون ولوز امسال تیم خیلی خوبی بوده و کار را برای همه تیم‌های مقابلش سخت کرده است. برای همین است که ولوز چنین رتبه خوبی در جدول دارد.»
با این حال لیورپولی‌ها امیدوارند که تمام اتفاقات هفته آخر به نفع آن‌ها رقم بخورد تا پس از ۲۹ سال دوباره قهرمان لیگ جزیره شوند. ۲۸ آوریل ۱۹۹۰، آخرین بازی بود که لیورپول با برتری در برابر کویینز پارک رنجرز، آخرین قهرمانی خود در لیگ برتر را به دست آورد. لیورپول در پایان فصل، بالاتر از استون‌ویلا موفق شد هجدهمین قهرمانی خود در لیگ انگلستان را به دست آورد و حالا هواداران لیورپول امیدوارند که کلوپ و شاگردانش طلسم ۲۹ ساله را بشکنند. البته همه چیز دست خودشان نیست، برای همین است که امروز در آنفیلد یک گوش هواداران به اتفاقات بازی لیورپول و ولورهمپتون است و گوش دیگرشان به اتفاقات بازی برایتون و سیتی در آمریکن اکسپرس.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار