کد خبر: 954465
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
دبیر کل سازمان ملل در واکنش به اقدام جدید ایران درباره برجام، ابراز امیدواری کرد که توافق هسته‌ای ایران همچنان باقی مانده و آن را پیروزی بزرگ توصیف کرد!
جوان آنلاین: «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل پس از آنکه ایران در روز چهارشنبه از کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای خبر داد، ابراز امیدواری کرد که برجام همچنان باقی بماند.

«فرحان حق» سخنگوی گوترش گفت: دبیر کل سازمان ملل همواره بر اهمیت توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده و آن را پیروزی بزرگ در دیپلماسی و جلوگیری از انتشار تسلیحات اتمی توصیف کرده و برجام را در ایجاد صلح و امنیت در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای موثر دانست.

صبح روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشور‌های باقیمانده در توافق ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

حدود یک سال پیش بود (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) که دولت آمریکا به دستور ترامپ، به بهانه‌های واهی و ادعا‌های بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم‌ها یا محدودیت‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهاد‌های ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال کرده است. لازم به‌ذکر است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه کرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار