کد خبر: 954297
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
هنوز یک هفته از تذکرات رهبر انقلاب در رابطه با تهدیداتی که فرآیند تعلیم و تربیت اسلامی و ایرانی را مورد هدف قرار داده نگذشته که انتشار کلیپ پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس، آموزش و پرورش را در مقام پاسخگویی قرار داده است.
نفيسه ابراهيم زاده انتظام
سرویس جامعه جوان آنلاین: اگرچه برآیند مواضع آموزش و پرورشی‌ها نوعی فرافکنی منحصر به فرد است، با این وجود وعده پیگیری مدارس متخلف را می‌دهند. سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ابتدا در واکنشی توئیتری آن را فریب یا نفوذ دانست.
به بیان دیگر به اعتقاد وزیر احتمال اینکه انتشار این کلیپ‌ها فریب باشد، به اندازه نفوذ جدی و قابل بررسی است. وی در موضعگیری خود در مورد ابتذال منتشرشده از تعدادی از مدارس در جلسه روزگذشته شورای عالی نماز اظهار کرد: مهم‌ترین هدف دشمنان تغییر هویت فرزندان ماست؛ هویتی که با آموزه‌های ایرانی و اسلامی عجین شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز جنگ مستمر و بسیار عظیمی بر علیه کشور ما صورت گرفته است و هدف اصلی آن تغییر هویت نسل جدید ماست، گفت: در این فضای ناجوانمردانه، دشمن از هر وسیله‌ای برای پیروزی و فتح سنگر‌های خودش استفاده می‌کند که بیشترین سنگر‌ها در عرصه تعلیم و تربیت است و امیدوارم با حضور و همراهی صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش و خارج از آموزش و پرورش در این جنگ به پیروزی برسیم.
بطحایی ادامه داد: گاهی شاهد هستیم دشمن به روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا خانواده‌ها را نگران کند و کلیپ‌ها و تصاویری در فضای مجازی پخش می‌شود که هرچه توجه می‌کنیم بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که هدف اصلی آن، ناامیدکردن مردم متدین و انقلابی است.
وی با تأکید بر اینکه هدف دشمن بی‌اعتماد کردن مردم به آموزش و پرورش و معلمان است، افزود: اخیراً هم کلیپ‌هایی به سرعت در فضای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باعث می‌شود به این مقوله توجه بیشتری شود و باید در فرآیند‌های آموزش و پرورش دقت بیشتری داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از روز گذشته سه متخصص را مأمور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود، زیرا اعتماد عمومی و باور مردم متدین را نگران می‌کند؛ امیدوارم پلیس فتا هم در این موضوع به ما کمک کند، زیرا این کلیپ‌ها بی‌نام و نشان هستند و تصاویر پخش شده مدرسه و معلم را تلقین می‌کند، بنابراین حراست و بازرسی این موضوع را به ویژه موضوع اخیر را پیگیری خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار