کد خبر: 953998
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان:
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: روزه‌خواری عمدی در ملاء عام بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان است و باید مورد مجازات قضایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان چون همه مسلمانان مهمان خدا هستند همه رفتارها تغییر می‌کند و مثبت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: هر عملی که در ماه مبارک رمضان انجام بگیرد همگی باعث ثواب است.

حسینی‌شاهرودی در ادامه تصریح کرد: اهمیت ماه رمضان را در خودسازی انسان‌ها چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی و نزول قرآن کریم به عنوان راهنما و کتاب زندگی است.

وی افزود: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری از وقوع جرم و ارشاد و راهنمایی مردم است.

حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان برای آماده‌کردن مردم در اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ماه رمضان را تمرینی برای سلامت جسم و روح و سلامتی انسان دانست.

وی به حفظ حرمت ماه رمضان در  جامعه اشاره کرد و افزود: کسی نمی‌تواند در ملاء عام و عمدا روزه‌خواری کند و حرمت این ماه مبارک و مسلمانان را زیر پا بگذارد و اگر تظاهر به روزه‌خواری به صورت علنی باشد باید مورد مجازات قضایی قرار گیرد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست که به روزه‌خواران تذکر دهد بلکه جامعه باید با افراد خاطی و روزه‌خوار برخورد کرده و آنها را نهی از منکر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هرکسی هر مسؤولیتی که دارد باید آن را اجرا و فرهنگ مردم را به سمت ارزش‌های بهتر هدایت کند و فضای معنوی شهر را به سمت ماه مبارک رمضان سوق دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها