کد خبر: 953834
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز دعوا‌ها و فحاشی‌های داخلی نباید خریدار داشته باشد، گفت: راهی جز مقاومت و اتحاد و امید به آینده نداریم. جنگ امروز امریکا جنگ با امید است.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، دکتر روحانی صبح دیروز در آیین نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم با تأکید بر ضرورت آمادگی دانش‌آموز در برابر تحولات اجتماعی و سیاسی یادآور شد: جامعه ما تحولات فراوان دارد. البته این تحولات مختص به ما نیست، بلکه در مصر، سوریه و... هم تحولاتی وجود دارد. فرزندان باید آمادگی لازم را در برابر تحولات روز پیدا کنند که این کار متعلق به معلمان است. امروز با تحریم سخت خارجی مواجه شدیم. دانش‌آموز ما باید بداند یعنی چه.
روحانی خطاب به معلمان بیان کرد: ۱۴ میلیون امانت در اختیار شماست. شما یک جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری هستید با ۱۴ میلیون امانت در سنین نوجوانی و جوانی. هر دانش‌آموزی که در کلاس خوب چیزی را بفهمد، بر خانواده هم بی تأثیر نیست. تحریم یعنی چه؟ چرا ما تحریم شدیم؟ دلیلش چیست؟ وی با بیان اینکه مبنای اولیه تحریم این بود که کشور‌های قلدر جهان آمدند و در ذهن جامعه بشری انداختند که ایران کشوری خطرناک است که به دنبال ساخت بمب اتم است و می‌خواهد با این بمب اتم بعضی از کشور‌ها را با خاک یکسان کند، گفت: ایران هراسی و انقلاب هراسی از اینجا نشئت گرفت که گفتند ایران یک مجموعه خطرناک است. ما را به شورای امنیت بردند و ما را تحریم کردند. بدترین قطعنامه تاریخ شورای امنیت یعنی قطعنامه ۱۹۲۹ را علیه ما تصویب کردند که این قطعنامه ما را تا مرز جنگ پیش برد و بعد ما را تحریم‌های مفصلی کردند.
روحانی با اشاره به اهداف امریکایی از تهدید و تحریم ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با عظمت و مستقل و تأثیرگذار در منطقه و جهان برای آن‌ها قابل تحمل نیست. امریکا ایرانی شبیه چهل، پنجاه سال پیش می‌خواهد؛ آن‌ها حاضر هستند به ما کمک کنند به شرط آنکه ما تسلیم آن‌ها باشیم. وی با بیان اینکه «اساس انقلاب اسلامی برای استقلال و اینکه بر مبنای رأی مردم و نه بافشار و تهدید دیگر کشور اداره شود، است»، گفت: امریکا برای مقابله با این آرمان می‌خواهد ارز ما را کاهش دهد، ریال و ارزی را که ما در اختیار داریم، می‌خواهد کاهش بدهد. تعاملات ارزی ما را با مشکل مواجه کند، چون ارز روی قیمت کالا‌ها تأثیرگذار است.

مردم صرفه‌جویی کنند، می‌توانیم بنزین صادر کنیم
روحانی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مخارج ارزی ما باید کاهش یابد هیچ راهی غیراز این نداریم؛ ما چهار سال است گندم نمی‌خریم و وارد نمی‌کنیم. ما در روز ١٢ میلیون لیتر گازوییل وارد می‌کردیم یعنی مخارج ارزی؛ امروز گازوئیل وارد نمی‌کنیم بلکه آن را می‌فروشیم و صادر می‌کنیم. ما ۶ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم، اما امروز واردکننده بنزین نیستیم و اگر مردم در بنزین صرفه‌جویی هم کنند آن را هم می‌توانیم صادر بکنیم؛ این‌ها صرفه‌جویی در ارز است و نیاز ما را به ارز کاهش می‌دهد.
روحانی گفت: امریکایی‌ها به‌دنبال کاهش درآمد‌های نفتی و غیرنفتی ما هستند؛ ما باید با افزایش تولید و صادرات محصولات کشور و ذخیره کردن و فروش فرآورده مقابل توطئه‌های امریکا و تلاش آن‌ها برای جلوگیری از فروش نفت بایستیم. وی اضافه کرد: امریکایی‌ها برای زمین زدن ایران به‌دنبال اختلاف‌افکنی درون کشور ما هستند تا چند دسته بشویم و رو به روی هم بایستیم و با هم بجنگیم و دعوا و بر ضد هم پرونده‌سازی کنیم؛ البته در مقابله با این توطئه آن‌ها مقداری بهتر شده‌ایم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم. رئیس جمهور بیان کرد: متأسفانه برخی هنوز باورشان نشده که در یک جنگ سیاسی اقتصادی و روانی با یک ابرقدرت قرار داریم و توطئه‌های بزرگی علیه ایران وجود دارد این مسائل را باید باور کنیم.
روحانی تأکید کرد: اساتید و معلمان جامعه و سروران دانش‌آموزان همه ما وظیفه بزرگی بر دوش دارند و منت بزرگی هم بر ما دارند. امروز دشمنی و دعوا‌ها و فحاشی داخلی نباید خریدار داشته باشد. وی افزود: ما اگر متحد باشیم و اگر امریکا بفهمد از طریق اختلاف‌افکنی به اهداف خود نمی‌رسد و ما را به زمین بزند این بازی‌ها را رها می‌کند؛ تردید نکنید.
رئیس جمهوری تأکید کرد: ما اکنون در وسط جنگ هستیم تنها راه ما مقاومت، ایستادگی و اتحاد و امید به آینده است. جنگ امروز ما با امریکا جنگ در امید است آن‌ها می‌خواهند امید ما را بشکنند. ما هم باید امید آن‌ها را بشکنیم آن‌ها امیدوارند نظام و ایران ما را از بین ببرند ما باید امید آن‌ها را از بین ببریم و آن‌ها را مأیوس کنیم. می‌خواهند امیدواری ما را از ما بگیرند با باید در این عرصه هم بایستیم و با آن‌ها مقابله کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار