کد خبر: 953727
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
رئیس سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان:
رئیس سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان با اشاره به اهمیت و نقش مشاوره و روانشناسی در زندگی افراد جامعه گفت: امروز ازدیاد مهاجرت از سایر رشته‌ها به حیطه روانشناسی، به کیفیت خدمات‌رسانی این حوزه آسیب وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سالار فرامرزی در همایش روز روانشناس، روانشناسی را یک حوزه کارآفرین قلمداد کرد و با طرح این سؤال که آیا جذب روانشناسان کلیه مراکز تحت نظارت سازمان نظام روانشناسی و سازمان بهزیستی به بخش دولتی امکان‌پذیر بود؟ اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان روانشناسی برای ورود به بازار کار از فرصت‌های پیش‌رو بهره بیشتری برده و می‌توانند با راه‌اندازی مرکز مشاوره و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف، کارآفرین باشند.

وی نبود خدمات بیمه‌ای و خدمات تأمین اجتماعی از هزینه‌های روان‌درمانی را یکی از چالش‌های پیش روی این رشته عنوان و خاطرنشان کرد: روانشناسی یک کار کلینیکی نیست و گاهی برای حل یک مسئله نیاز به جلسات متعدد دارد؛ لذا نبود حمایت بیمه‌ای مشاوره، برای اقشار آسیب‌پذیر که جامعه نیاز بیشتری به خدمات مشاوره‌ای دارند بیش از پیش احساس می‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان، از تعدد دستگاه‌های متولی در ارائه مجوز ابراز گلایه کرد و افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی وقانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، ارائه مجوز کار به عهده سازمان است درصورتی‌که در حال حاضر؛ برخی از دستگاه‌ها نیز اقدام به صدور مجوز می‌کنند.

وی تأکید کرد: وجود یک متولی در ارائه خدمات مشاوره‌ و روان‌شناختی، به کیفیت ارائه خدمات نیز کمک می‌کند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار