کد خبر: 953415
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
دادستان کل کشور گفت: ادعای مبارزه با موادمخدر از سوی استکبار همانند حمایت آن‌ها از حقوق بشر است و در واقع آن‌ها هیچ مبارزه‌ای درخصوص موادمخدر ندارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مراسم نشست سراسری مدیران ستاد مبارزه با موادمخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که هماهنگی بین میزان محکومیت مجرمان موادمخدر و جرم آن‌ها وجود نداشته و اغلب معتادان و خرده‌فروشان موادمخدر سابقه چندین بار زندان را دارند، گفت: اگر فکر کنیم با زندانی‌کردن افراد راه را بر آن‌ها بسته‌ایم، اشتباه کرده‌ایم. چقدر باید افراد را زندان ببریم تا این مشکلات حل شود؟ البته این بدان معنا نیست بخواهیم کیفر را از مجرمان برداریم بلکه کسانی که مرتکب جرم می‌شوند باید مجازات شوند، اما باید آسیب‌شناسی نیز درخصوص کاهش اعتیاد در جامعه و استفاده از راه‌های دیگر برای مقابله با اعتیاد صورت گیرد.
وی با بیان اینکه معتقدم اعدام تنها راه مبارزه با موادمخدر نیست، گفت: باید برای دستیابی به عناصر اصلی موادمخدر تلاش کرده و راه‌های شناسایی این افراد را اگر چه سخت است، پیدا کنیم. وی گفت: از زمانی که استکبار پا به کشور افغانستان گذاشته تا امروز آمار صدور و تولید موادمخدر بالا رفته است و این بهترین دلیل شد برای اینکه بدانیم پشت پرده موادمخدر در دست استکبار است. وی با بیان اینکه ادعای مبارزه با موادمخدر از سوی استکبار همانند حمایت آن‌ها از حقوق بشر است و در واقع آن‌ها هیچ مبارزه‌ای در خصوص موادمخدر ندارند، گفت: افرادی هستند که برای نابودی این بلای خانمان‌سوز تلاش می‌کنند و در مقابل نیز افرادی هستند که در جهت توسعه و گسترش این بلای خانمان‌برانداز اقدام می‌کنند، اگر ادعایی هم دارند ادعای آن‌ها دروغ است و اگر حقیقتاً همه کشور‌ها و همه دولت‌ها در مبارزه با موادمخدر دفتر واحدی داشته باشند، قطعاً ما شاهد این مقدار از گسترش موادمخدر نیستیم. دادستان کل کشور درباره موضعگیری‌های سیاسی استکبار گفت: در موضعگیری‌های سیاسی دولت استکبار می‌بیند، تنها چیزی که برای آن‌ها مهم بوده و اهمیت دارد پول است. دنیا به این جریان‌های تأسف‌انگیز نگاه می‌کند و متأسفانه از کنار آن‌ها بی‌تفاوت می‌گذرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار