کد خبر: 952156
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
سفیر فرانسه در واشنگتن می‌گوید امریکا و فرانسه در آستانه حصول توافقاتی برای تکمیل برجام بودند، اما ناگهان دونالد ترامپ اعلام کرد از برجام خارج می‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  «ژرارد آرو» سفیر فرانسه در مصاحبه‌ای با نشریه آتلانتیک گفت: «اقدام دیگری که مرا شگفت‌زده کرد، توافق هسته‌ای با ایران بود. ما در حال مذاکره با دولت امریکا برای دست یافتن به یک توافق تکمیلی برای توافق هسته‌ای بودیم؛ درخصوص موشک‌ها، تروریسم و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران. ما در آستانه حصول یک توافق تکمیلی بودیم.» او در پاسخ به این سؤال که چه اندازه به توافق با دولت ترامپ نزدیک بودید، تصریح کرد: «افراد می‌گویند ۹۰ درصد؛ من نمی‌دانم. مذاکرات در جریان بود و مطلقاً هیچ بحرانی در مذاکرات وجود نداشت. ناگهان در یک شب همه چیز تغییر کرد. خود ترامپ یک شبه این تصمیم را گرفت و هیچ‌کس مطلع نبود. روز بعد نیز کسی قادر نبود برای ما توضیح دهد که این کار به چه معناست.»
سفیر فرانسه در پاسخ به سؤالی درباره علت حضور رئیس‌جمهور فرانسه در امریکا در همان زمان‌ها و اینکه آیا وی با تصور تأثیر بر ترامپ به واشنگتن رفته بود، گفت: «ترامپ در دیدار رو در رو به او گفت، ما می‌خواهیم از توافق خارج شویم و ماکرون هم گفته بود که آن‌ها می‌توانند برای یک توافق جهانی مذاکره کنند. ماکرون در ادامه گفته بود که باید در کنار یکدیگر تلاش کنند و ترامپ نیز پاسخ داده بود، بله. سپس ما آنجا را ترک کردیم. من خیلی توقع نداشتم، اما با این تصور آنجا را ترک کردیم که ممکن است اتفاقی رخ دهد.» سفیر فرانسه در واشنگتن هفته گذشته به دلیل اظهارات نامربوط درباره برجام ناچار به حذف توئیت‌های خود شد. ناظران معتقدند ژرارد آرو که روز‌های پایانی سفارتش در واشنگتن را سپری می‌کند، تلاش چشمگیری ر. ا. برای راضی کردن دولت دونالد ترامپ آغاز کرده است.
ژرارد آرو در پاسخ به این سؤال که آیا امریکایی‌ها با حسن نیت مذاکره می‌کردند، گفته است: «کسی که در مقابل با ما مذاکره می‌کرد حسن‌نیت نداشت؛ یعنی برایان هوک. اما مشکل این است که این بروکراسی بسیار ناکارآمد است. به‌طور قطع فقط یک نفر است که می‌تواند برای امریکا تصمیم بگیرد و آن، دونالد ترامپ است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار