کد خبر: 951885
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
رئیس جمهور با بیان اینکه سیل اخیر در کشور مشکلات گسترده‌ای برای مردم ایجاد و خسارت‌های زیادی به زیربناها، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی وارد کرد، تأکید کرد: مردم مناطق سیل‌زده، به هیچ وجه نباید نسبت به جبران خسارات نگرانی داشته باشند چرا که دولت با افتخار در این مسیر تلاش خواهد کرد و با کمک هم و دست به دست یکدیگر، خرابی‌ها را بهتر از گذشته خواهیم ساخت.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این ایام افزود: برخی از اقداماتی که توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته شاید نظیر آن در دنیا وجود نداشته باشد به گونه‌ای که در مدت سه هفته از ۴ هزار روستایی که دچار قطع آب شده بودند، ۳ هزار و ۹۰۰ روستا به شرایط عادی بازگشته و امروز تنها برای ۵ /۲ درصد از روستا‌ها این مشکل وجود دارد؛ همچنین از ۲ هزار و ۳۵۲ روستایی که با قطع برق مواجه شد، امروز برق ۲ هزار ۳۳۳ روستا وصل شده است.
رئیس جمهور با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به خاطر پاسخ به نامه دولت برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت جبران خسارت‌ها و نیازی که در این بخش وجود دارد، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که حضوراً خدمت ایشان بودم، فرمودند که معتقدم باید از صندوق در راستای جبران خسارات مردم کمک شود. روحانی ادامه داد: دولت تا آنجا که ممکن باشد از امکانات بودجه‌ای خود برای جبران خسارات استفاده خواهد کرد و گزارش آن را به مقام معظم رهبری ارائه خواهد کرد و هر میزان که نیاز باشد از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنیم. وی با قدردانی از وزارت کشور و تلاش‌های وزیر کشور در به عهده گرفتن فرماندهی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، گفت: از امروز بازسازی‌ها و نوسازی‌ها در مناطق سیل‌زده زیر نظر این قرارگاه با فرماندهی وزیر کشور، انجام می‌شود و همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، نیرو‌های مسلح و نیرو‌های مردمی دست به دست هم داده و در این راستا کمک خواهند کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه در این حادثه تشت رسوایی امریکایی‌ها از بام افتاد و مردم دیدند آن‌هایی که مرتب ادعا می‌کردند با مردم ایران هیچ مشکلی نداشته و با دولت ایران دچار مشکل هستند، چگونه عمل کردند، گفت: این سیل آزمایش بسیار خوبی برای همگان بود و از همه دولت‌هایی که در این حادثه با مردم ایران همدردی کرده و به کمک و یاری دولت و ملت ایران شتافتند، تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه این حادثه بدترین آزمایش تاریخی برای هیئت حاکمه امریکا بود، گفت: سران رژیم امریکا ماهیت خود را افشا کردند و در حالی که اگر عاقل بودند باید اعلام می‌کردند که به خاطر سیلی که در ایران آمده، تحریم را برای یک سال معلق می‌کنیم. آن وقت بود که مردم شاید باور می‌کردند که آن‌ها علیه ملت ایران نبوده و زمانی که ۲۵ استان ایران دچار حادثه شده است، تحریم را لغو کردند.
دکتر روحانی ادامه داد: اگر امریکا چنین کاری می‌کرد، معلوم می‌شد آنچه راجع به خباثت امریکا و ضدیت با ملت ایران عنوان می‌کنیم، اشتباه است، اما امریکایی‌ها در موضوع سیل نه تنها اعلام کردند که کمک نمی‌کنیم، بلکه اجازه ندادند حتی مردم کمک‌های نقدی خود را از طریق بانک‌ها برای هلال احمر ایران ارسال کنند و با این اقدام خباثت، ضدبشر بودن امریکا و ماهیت پلید سران این کشور مشخص شد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سیل اخیر، اقدامات و تلاش‌های دولت و نیرو‌های مسلح برای کمک به مردم، حضور و یاری مردم در صحنه و عکس‌العمل امریکا نشان داد که ما باید برای رفع مشکلات کشور روی پای خود ایستاده و کنار یکدیگر دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این خسارت و مشکل را به فرصت تبدیل کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار