کد خبر: 951619
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با بازگشت به برجام از سوی آمریکا اعلام کرد که به جای این موضوع باید برای دستیابی به توافق تازه‌ای با ایران تلاش شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عاموس یادلین رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست شماری از مقامات حزب دموکرات آمریکا درباره پیوستن دوباره واشنگتن به برجام گفت: باید به جای آن برای رسیدن به توافق تازه با ایران تلاش شود که تهران را کاملاً کنترل کند.

وی تاکید کرد که دوره محدودیت هسته‌ای ایران باید حداقل ۳۰ سال افزایش یابد.

یادلین که رئیس اندیشکده امنیت ملی اسرائیل نیز هست، در حساب توئیتر خود در این خصوص نوشت: بازگشت به برجام بدون ایجاد تغییرات اساسی در آن، «خطرناک» خواهد بود.
به ادعای این نظامی ارشد پیشین، «چنین اقدامی تنها نقاط ضعف این توافق را، آن هم در بدترین مرحله زمانی، تشدید می‌کند».

عاموس یادلین همچنین در ادامه ادعا‌های خود نوشت توافق جدید باید «نظارت جدی‌تر و کارسازتری» بر فعالیت‌های اتمی ایران اِعمال و «امکان تحقیقات عمیق‌تر درباره ابعاد هسته‌ای برنامه اتمی ایران ایجاد کند» و شورای امنیت نیز باید برنامه موشک‌های بالستیک، «فعالیت‌های تروریستی و دخالت‌های مخرب ایران را زیر نظر قرار دهد.»

گفتنی است، برنی سندرز، کامالا هریس و الیزابت وارن، سناتور‌های دموکرات و همچنین دو نامزد دیگر دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، گفته‌اند که اگر در انتخابات پیروز شوند، واشنگتن به برجام باز می‌گردد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار