کد خبر: 951160
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
ابوترابی:
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تمرکز ثروت و جمعیت در تهران بسیار خطرناک است، گفت: اگر برای تهران اتفاقی بیفتد دیگر مانند لرستان و پلدختر نیست، بلکه بیش از ۵۰ درصد ثروت و انبوه جمعیت و امکانات کشور تلف می‌شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در مصاحبه با رادیو با اشاره به تصویب طرح انتقال پایتخت اداری سیاسی از تهران در سال ۱۳۹۴ گفت: در این قانون هفت ماده‌ای، یک شورای عالی طراحی شده که ریاست آن بر عهده رئیس‌جمهور یا معاون اول رئیس‌جمهور است و پنج نفر از وزرا و رئیس محیط‌زیست و چهار نفر از نمایندگان مجلس به انتخاب صحن مجلس و نماینده تام‌الاختیار ستاد کل نیرو‌های مسلح عضو این شورا هستند.
وی با اشاره به تشکیل آخرین جلسه این شورا با ریاست معاون اول رئیس‌جمهور در دی ماه سال ۹۷ متذکر شد: منظور از این انتقال مرکز سیاسی اداری است و قرار شد ساماندهی تهران در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و طبق قولی که وزیر راه و شهرسازی به عنوان دبیر این شورای عالی دادند، تا اردیبهشت‌ماه، دبیرخانه انتقال مرکز سیاسی اداری تشکیل خواهد شد. عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دفتر تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری اقدامات بسیار عالی را در این خصوص انجام دادند که قابل‌تأمل است، عنوان کرد: دفتر تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری، مطالعات بسیار عالی و جمع‌بندی‌های خوبی را در این یک سال و نیم از تمام کشور‌های دنیا، شهر‌های مختلف ایران، ویژگی‌ها و شرایط‌شان در این زمینه داشته‌اند. وی با اشاره به تأخیر افتادن جلسه بعدی این شورا گفت: پیش‌بینی ما این است که جلسه بعدی که قرار بود در اردیبهشت ماه تشکیل شود و نقطه‌یابی را اعلام کند، متأسفانه با توجه به سیل و مشکلات برآمده از بارندگی‌های اخیر، با تأخیر انجام شود.
ابوترابی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در خرداد ماه، جلسه بعدی شورای عالی انتقال پایتخت در خصوص مکان‌یابی که الزام شد، توسط دفتر تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری و همچنین دبیر دبیرخانه انتقال پایتخت مرکز سیاسی اداری به شورای عالی پیشنهاد می‌شود، تشکیل شود. وی با بیان اینکه در تهران انبوهی از جمعیت و دارایی متمرکز شده‌است، هشدار داد: این تمرکز، برای کشور ما بسیار خطرناک است. اگر برای تهران اتفاقی بیفتد دیگر مانند لرستان و شهرستان پلدختر و بعضی از شهر‌های خوزستان نیست، بلکه دیگر باید از اینکه بیش از ۵۰ درصد ثروت و جمعیت انبوهی که با یک خطری نظام کشور را می‌تواند ساقط کند، صحبت کرد. عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس به کنیا اشاره کرد و یادآور شد: کنیا یک کشور با ثبات آفریقایی بود، ولی یک زلزله باعث شد کاخ ریاست جمهوری‌اش فرو بریزد و امریکایی‌ها که سال‌ها می‌خواستند وارد کنیا شوند و نمی‌توانستند، به بهانه امدادرسانی، کنیا را تصرف کنند؛ بنابراین همین تصور برای کشور ما در خصوص تمرکز بیش از حد همه دارایی‌ها و ثروت نظامی و غیر نظامی همگی در تهران قابل‌تصور است.
وی با تأکید بر لزوم تمرکز زدایی در تهران گفت: بیش از ۱۳۰ دانشگاه در تهران داریم که باید تبدیل به پنج یا شش دانشگاه شوند و تماماً از تهران خارج شوند. صنایع بسیار بزرگ مانند سایپا و ایران خودرو باید حتماً از تهران خارج شوند. مراکز سیاسی و اداری، باید حتماً از تهران خارج شوند و بالاخره نیرو‌های نظامی و این همه پادگان باید از تهران خارج شوند و از الان باید پیش‌بینی و پیشگیری کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
یکی از. .آسان ترین و موثرترین. .راههای جلوگیری از کثرت جمعیت شهر های بزرگ. و تهران....اعطای تسهیلات بیشتر و ارزانتر. ..و. .تخفیفات مالیاتی. .به. ..روستاها. .و شهرهای کوچک است
شهروند تهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
1
سیل لرستان و خوزستان ثابت کرد که حواث طبیعی خبر نمی کند با اینکه زلزله تهران را پیش بینی کرده اند دیگر بیشتر از این جایز نیست این شهر چنین بزرگ و بزرگتر شود جمعیت 15 میلیونی تهران با یک زلزله 6 ریشتری 1 میلیون کشته فقط در زیر دست و پا مانده برجای می گذارد که هیچ ببلکه مرکز سیاسی کشور سقوط خواهد کرد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
از روزی بترسید که هیچ گریزی برایتان نباشد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
1
0
مسکن ۱۲۰ درصد گران شده .. متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
عجبببب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
تهران منتقل نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
مردم بی پناه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار