کد خبر: 951034
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان:
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یک شهر بین‌المللی باید حداقل با ۴۰ و ۵۰ شهر خواهرخوانده باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، علیرضا سالاریان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان اظهار کرد: امسال برای اصفهان سال پربرکتی بود که این نعمت برای برخی‌ جاها تبدیل به نقمت شد و کماکان هم ادامه دارد؛ اصفهان نیز شبیه به استان‌های شمالی کشور شده است که در اکثر روزها هوای بارشی دارد و امید است با این بارش‌ها دغدغه‌ها و مسائل مربوط به اصفهان و مشکلات کشاورزان حل شود.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: این شاید ساده‌ترین راه بود که بتوانیم مشکلات مربوط به بحران آب را برطرف کنیم.
وی در ادامه مطرح کرد: باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که شهر اصفهان دارد، از ظرفیت سایر بخش‌ها در استان غافل هستیم ولی با همکاری بخش خصوصی و میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت‌های نورزوگاهی را مستندسازی کردند که این می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های سراسر استان اصفهان و به خصوص شهرستان‌ها نقش موثری داشته باشد.
سالاریان ادامه داد: شهرستان‌ها ظرفیت‌های اقتصادی بالایی دارند که بعضا فقط در سطح استان بروز پیدا می‌کنند و در سطح کشور و حتی بین‌المللی بروز پیدا نمی‌کند و از همین رو به شهرستان‌ها گفته‌ایم اگر ظرفیتی دارید به ما اطلاع دهید تا بتوانیم در بعد بین‌الملل آن‌ها را بازتاب دهیم.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان بیان کرد: فعالیت‌هایی که در سال 97 آغاز شد، با تائید استاندار اصفهان شورای راهبردی روابط بین‌‌الملل استان تشکیل شد که نقش‌ مهمی در توسعه روابط بین‌المللی در استان ایفا خواهد کرد.
وی به سفرهای استاندار اصفهان به سن‌پترزبورگ و نرماندی اشاره کرد و گفت: از تورگردان این دو استان‌ دعوت کردیم که این موضوع عملی شد؛ همچنین برقراری خط پروازی میان دو استان مطرح بود که این دست طرح‌ها نیاز به توجیه اقتصادی دارد.
سالاریان تصریح کرد: امسال بیستمین سال خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ است و طرف مقابل پیشنهاد داده بود که موضوعات شهری هر دو شهر را داشته باشیم؛ این پیشنهادات را به شهرداری اصفهان نیز منتقل کرده‌ایم تا آن‌ها هم بررسی روی این موضوع داشته باشند و استانداری اصفهان نیز مواردی را مطرح کرده‌ است.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان ادامه داد: از آن‌جایی که در سال جدید که باید صرفه‌جویی بیشتری داشته باشیم، باید مواردی که هزینه کمتری دارد را اجرا کنیم و باتوجه با اینکه روابط سیاسی و اقتصادی گسترده‌ای داریم؛ امید است که بتوانیم در راستای توسعه بیشتر استان از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
وی اذعان کرد: تورگردانان سن پترزبورگ که 7 نفر بودند با مسؤولان مربوطه در اصفهان جلساتی داشتند و همچنین با هماهنگی صورت گرفته به استان یزد و فارس هم سفر کردند؛ همچنین تورگردانان استان نرماندی نیز به تعداد 11 نفر از بخش‌های مختلف اصفهان بازدید کردند.
سالاریان با بیان اینکه باید با پیگیری این سفرها به استان بیشتر شود، افزود: امکان این پیگیری از جانب ما وجود ندارد و این وظیفه آژانس‌هاست تا برنامه‌ای برای استقبال بیشتر از گردشگران این دو شهر داشته باشیم.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با بیان اینکه امسال نیز مجدد شهرداری اصفهان برای شهر ای‌سی فرانسه دعوت شده بود که درخواست تعویق آن را دادیم، مطرح کرد: با چند شهر مذاکراتی برای خواهرخواندگی داشتیم که هنوز هیچ‌کدام نهایی نشده است و فقط حیدرآباد در مراحل پایانی است.
وی در ادامه گفت: مسؤولان برای سفر به خارج ملاحظه دارند چون این سفرها از سوی مخالفان تبعاتی دارد، از آن امتناع می‌کنند ولی اگر می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم، یکی از راه‌های سهل‌الوصول آن دیپلماسی شهری است و باید با اقداماتی این سفرها را توجیه کنیم.
سالاریان ادامه داد: کار وزیر امور خارجه سفر کردن است ولی می‌گویند کار استانداری و شهرداری سفر خارجی نیست ولی من مخالفم و این سفرهای خارجی تا حدودی نیاز است، فقط سفر خارجی نیست که هزینه دارد و همین‌جا هم هزینه‌هایی انجام می‌گیرد.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اضافه کرد: همان‌طور که یک تولیدکننده هزینه برای تبلیغ می‌کند، ما هم باید برای شهر و استان‌مان هزینه کنیم و ما هم از طریق سفرهای خارجی می‌خواهیم که شهر و استان‌مان را معرفی کنیم و همان‌طور که یک مسؤول عالی‌رتبه وارد اصفهان می‌شود، با پوشش گسترده مواجه می‌شود، در شهرهای دیگر هم همین اتفاق رخ می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه با نمایندگان کشورهای کره‌ جنوبی، آفریقای جنوبی و ازبکستان برای خواهرخواندگی یکی از شهرهای آن‌ها با اصفهان مذاکراتی کردیم، گفت: نخست‌وزیر ارمنستان تحت تاثیر از  مناطق گردگشری اصفهان بود و استان ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف دارد که باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود ولی نباید فقط در زمینه خواهرخواندگی نگاه فرهنگی داشته باشیم و باید در همه زمینه‌ها این تعامل ایجاد شود.
سالاریان تشریح کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه دبیر شورای راهبردی روابط بین‌‌الملل هستیم و وظیفه ما این هست که هماهنگی‌های مورد نیاز دستگاه‌های مختلف را انجام دهیم.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در مورد همکاری اصفهان با شهرهای خواهرخوانده، عنوان کرد: از سوی فلورانس ایتالیا استقبالی از این موضوع نشده است و شرایط برای همکاری در بارسلون اسپانیا فراهم نیست و در بسیاری از شهرها مسؤولان عوض شده‌اند که زمینه همکاری خیلی فراهم نیست و این تعاملات باید دوطرفه باشد.
وی ادامه داد: همین که اصفهان با تعداد بیشتری شهر خواهرخوانده شود، مفید است و از این ظرفیت هرچقدر استفاده کنیم سود کرده‌ایم؛ لازم است اصفهان به عنوان یک شهر بین‌المللی حداقل با 40 و 50 شهر خواهرخوانده باشد.
سالاریان خطاب به آژانس‌های گردشگری گفت: در حوزه گردشگری آژانس‌ها باید بهتر عمل کنند؛ یک آژانس‌ خوب باید برای هر کشوری برنامه‌ریزی می‌کند، برشور و محتوا با زبان خود آن کشور تهیه کند، اصفهان باید تبدیل به پایه گردشگری شود.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با بیان اینکه فرانسه، چین، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و ... دارای گردشگر فراوان هستند که در اصفهان هم آن‌ها را مشاهده می‌کنید و برای آن‌ برنامه‌ریزی کنیم، بیان کرد: امسال نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی 28 خرداد همزمان باهم برگزار شود و توافق شد که به مدت 4 سال حداقل در همین تاریخ نمایشگاه برگزار شود.
وی در تصریح کرد: دانشگاه اصفهان، هنر و صنعتی اقدامات خوب و گسترده‌ای با کشورهای دیگر انجام می‌دهند؛ دانشگاه‌ها می‌توانند تعاملات بسیاری خوبی را خارج از مسائل سیاسی داشته باشند.
سالاریان با بیان اینکه یکی از اتاق‌های موفق در سطح کشور، اتاق بازرگانی اصفهان است و همه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند، گفت: دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها مسائل و کارهای کنسولی را انجام می‌دهند که ما هم در سال گذشته 34 هزار فقره سند تائید کردیم؛ آمار روادید فرودگاهی ما نسبت به سال گذشته کمتر شده است؛ در بخشی از فعالیت‌ها به امور مخلتف مربوط به ایرانیان حاضر در خارج از کشور و یا افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند، رسیدگی می‌کنیم.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در پایان مطرح کرد: فرودگاه، ورودی شهر، وضیعت تردد عابران و خودروها در شهر اصفهان مناسب نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر