کد خبر: 949390
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: کسب مقام ششمی در مسابقات تیمی قهرمانی جهان اتفاق بزرگی بود که در قزاقستان رقم خورد.
جوان آنلاین: مهرداد پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج درباره کسب عنوان ششمی تیم ایران در رقابت‌های شطرنج تیمی قهرمانی جهان در قزاقستان اظهار داشت: بازی کردن در این رقابت‌ها خودش یک اتفاق و شانس بزرگ است که به دلیل قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نصیب تیم ایران شد. به نظرم کسب مقام ششمی در مسابقات تیمی قهرمانی جهان اتفاق بزرگی بود که در قزاقستان رقم خورد.
وی افزود: ملی‌پوشان ایران بازی‌های خوبی را ارائه کردند و حتی تیم ایران می‌توانست روی سکو هم برود، اما فقط به دلیل نداشتن تجربه کافی به این مهم نرسید. به هر حال پیروزی مقابل مصر، سوئد و قزاقستان و تساوی با آذربایجان و هند که همگی نفرات بزرگی را در ترکیب تیم خود دارند، کار آسانی نبود، اما ملی‌پوشان توانستند عملکرد خوبی ارائه بدهند.
رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه میانگین سنی تیم ایران کمتر از ۲۰ سال بود و همین تیم می‌تواند در آینده افتخارات بزرگتری را کسب کند، ادامه داد: در تیم ایران ۴ بازیکن با ریتینگ بالاتر از ۲۶۰۰ حضور دارند و نفر پنجم هم باید همین‌گونه باشد و از قدرت بیشتری بهره ببرد، چرا که گاهی اوقات نیاز است که بازیکنان یک دور استراحت کنند و در اینجا نقش نفر پنجم مشخص می‌شود.
پهلوان‌زاده با اشاره به کسب مدال طلای میز چهار توسط علیرضا فیروزجا عنوان کرد: به نظرم باید فیروزجا و مقصودلو از ریتینگ ۲۷۰۰ عبور کنند تا در آینده بتوانند عنوان‌های بسیار خوبی را بدست بیاورند و همواره جزو مدعیان قرار بگیرند.
وی با اشاره به شرایط تیم ایران با دیگر تیم‌های حاضر در این مسابقات گفت: شرایط تیم ما با سایر تیم‌ها قابل مقایسه نیست؛ نه به لحاظ بودجه و نه امکانات. می‌دانیم شرایط سخت است، اما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا روند موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار