کد خبر: 949299
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
یک چیپ هیبرید با الهام از مغز می‌تواند به روبات‌های با اندازه کف دست کمک کند که توانایی همکاری و یادگیری از تجربیات خود را داشته باشند. این چیپ در ترکیب با نسل‌های جدید موتور‌ها و حسگر‌های کم‌توان با قدرت عمل می‌کند.
مترجم: علی طالبی
سرويس فناوری جوان آنلاين: یک چیپ هیبرید با الهام از مغز می‌تواند به روبات‌های با اندازه کف دست کمک کند که توانایی همکاری و یادگیری از تجربیات خود را داشته باشند. این چیپ در ترکیب با نسل‌های جدید موتور‌ها و حسگر‌های کم‌توان با قدرت عمل می‌کند. در واقع با این فناوری می‌توان به روبات‌های گروهی هوشمند کمک کرد تا ساعت‌ها به جای چند دقیقه کار کنند.

برای حفظ قدرت، چیپ‌ها از یک پردازشگر زمانی آنالوگ به زمان آنالوگ استفاده می‌کنند که در آن عرض پالس سیگنال‌ها اطلاعات را رمزگذاری می‌کند. شبکه عصبی IC هم برنامه‌نویسی مبتنی بر مدل و یادگیری تقویتی مشترک را در خود جای داده و به طور بالقوه قابلیت‌های بزرگ‌تری برای شناسایی، جست‌وجو و نجات و مأموریت‌های دیگر فراهم می‌کند. آرتیک ریچوری می‌گوید: ما می‌کوشیم تا اطلاعات را به این روبات‌های بسیار کوچک بیاوریم تا آن‌ها بتوانند در مورد محیط خود بیاموزند و به طور مستقل و بدون زیرساخت حرکت کنند. تقاضای زیادی برای روبات‌های بسیار کوچک وجود دارد، اما روبات‌های توانا که نیاز به زیرساخت ندارند.

این روبات‌ها به اندازه کف دست است که سه سیستم اصلی قدرت را مصرف می‌کنند: موتور‌ها و کنترل‌کننده‌ها برای هدایت و هدایت چرخ‌ها، پردازنده و سیستم حسی. در اتومبیل‌های ساخته شده موتور‌های جدید از فناوری میکروالکترومکانیک استفاده می‌کنند که قادرند با قدرت کمتری نسبت به موتور‌های معمولی عمل کنند.

محققان می‌گویند: ما می‌خواهیم سیستمی بسازیم که در آن قدرت، ارتباطات و قدرت کامپیوتر را در نظر بگیریم. اگر بتوانیم این روبات‌های با اندازه نخل را با موتور‌های کارآمد و کنترل‌کنندگان بسازیم، ما اکنون ایده خوبی داریم که به چه نوع سیستم عامل نیاز داریم، اما هنوز به اجزای دیگر نیاز داریم تا این کار را انجام دهند. در محاسبه دامنه زمانی، اطلاعات بر روی دو ولتاژ مختلف که در عرض پالس کدگذاری می‌شوند، انجام می‌شود. این کار مزایای کارآیی انرژی مدار‌های آنالوگ را با قدرت دستگاه‌های دیجیتال فراهم می‌کند. در یک محیط مشارکتی، روبات نه تنها باید آنچه را که انجام می‌دهد، درک کند، بلکه آنچه دیگران هم در همان گروه انجام می‌دهند را درک کند. در واقع ما می‌خواهیم قابلیت‌های بیشتری در این روبات‌های کوچک ایجاد کنیم. ما نشان داده‌ایم چه چیزی امکان‌پذیر است و آنچه انجام داده‌ایم اکنون نیاز به تقویت نوآوری‌های دیگر دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر