کد خبر: 948061
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
رئیس کانون وکلای استان مرکزی
رئیس کانون وکلای استان مرکزی گفت: سالانه بین ۳ تا پنج پرونده تسخیری و حقوقی به وکلای استان واگذار می‌شود و بر اساس قانون، دولت باید به ازای هر پرونده ۲ میلیون ریال به وکلا پرداخت کند، اما تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است.  

رئیس کانون وکلای استان مرکزی گفت: سالانه بین 3 تا پنج پرونده تسخیری و حقوقی به وکلای استان واگذار می شود و بر اساس قانون، دولت باید به ازای هر پرونده 2 میلیون ریال به وکلا پرداخت کند، اما تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است . 

علی سهراب‌پور رئیس کانون وکلای استان مرکزی در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت ۶۶ مین سالروز تاسیس کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع اظهار کرد: سلاح خبرنگاران و وکلا قلم و زبان گویاست، وکلا قسم یاد کرده‌اند که حقایق را بیان کنند و همانند خبرنگاران پل ارتباطی مردم و ستم دیدگان با دستگاه قضایی هستند.

وی افزود: کانون وکلای دادگستری استان مرکزی از سال ۱۳۸۶ در استان مرکزی تشکیل شده و پیش از آن وکلای استان عضو کانون وکلای استان تهران و بعد از آن عضو کانون استان اصفهان بودند که در سال ۸۶ با توجه به اینکه تعداد وکلای استان به بیش از ۶۰ وکیل پایه یک رسید در مرکز استان جواز تشکیل کانون داده شد .

رئیس کانون وکلای استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون از اقداماتی که توسط کانون وکلا شکل گرفته قدردانی نشده تصریح کرد: وکلا و کانون وکلا هرگز به فکر بازگو کردن عملکرد خود نیفتاده بودند .

سهراب‌پور بیان کرد: دیدگاه مردم نسبت به وکیل دیدگاه پولی است و تصور می کنند که یک وکیل بدون دریافت پول هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهد اما جامعه وکالت مفتخر است که ۲۰ سال وکالت تسخیری انجام می‌دهد و هیچ پولی از دولت دریافت نکرده است. در برخی پرونده‌ها اگر وکیل حضور نداشته باشد، دادرسی قانونی نیست، در این راستا دولت موظف بود به موجب قانون در بودجه هر سال هزینه‌های وکیل تسخیری را در نظر گرفته و پرداخت کند .

وی ادامه داد: در حال حاضر در کانون وکلای استان مرکزی ۳۳۵ وکیل پایه یک و ۱۵ کارآموز فعالیت دارند و امسال نیز ۲۰کارآموز پذیرفته شده‌ و در حال تشکیل پرونده هستند. از مجموع وکلای استان ۱۲۷ وکیل از بانوان هستند .

رئیس کانون وکلای استان مرکزی با بیان اینکه کانون وکلا بی حاشیه‌ترین نهاد خصوصی است گفت: حدود ۱۵ میلیون پرونده مفتوحه در دادگاه‌های کشور وجود دارد که باید بین ۶۰ هزار وکیل تقسیم شود و بایستی به ازای هر ۸ پرونده یک وکیل در نظر گرفته شود اما در حال حاضر به ازای هر ۲۲ پرونده یک وکیل اختصاص داده شده است .

سهراب‌پور در خصوص انتطارات جامعه وکلا گفت: شایسته است روز وکیل همانند روزهای دیگر در تقویم درج شود .

وی اضافه کرد:یکی از ارکان مهم دادرسی عادلانه، قاضی و قوه قضائیه مستقل است. اگر وکیل مستقل نباشد نمی‌تواند از حق موکل خود دفاع کند .

رئیس کانون وکلای استان مرکزی افرود:انتظار ما از قوه قضاییه و مجلس این است که مبلغ هزینه دادرسی که ۸۰۰ هزار تومان است را کاهش دهند و این میزان در مورد معاضدت ها و پرونده های تسخیری جبران شود .

سهراب‌پور خاطرنشان کرد: سالانه بین 3 تا پنج پرونده تسخیری و حقوقی به وکلای استان واگذار می شود و بر اساس قانون دولت باید به ازای هر پرونده 2 میلیون ریال به وکلا پرداخت کند اما تا کنون یک ریال هم پرداخت نشده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر