کد خبر: 948032
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
۵۰ هزار رأس گوسفند تا آخر هفته وارد کشور می‌شود
در حال حاضر همه کالا‌های اساسی از محل تولید و واردات تأمین شده و هیچ مشکلی برای بازار شب عید در این زمینه نداریم و شوک‌های قیمتی که در بازار به وجود می‌آید، حاصل فضاسازی و خبرسازی دلالان در این زمینه است.
مهران ابراهیمیان
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مجموع اخبار درباره گوشت قرمز حاکی از این است که بازار برای شب عید آرام خواهد گرفت، زیرا معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد‌کشاورزی از ورود ۵۰ هزار رأس گوسفند تا آخر هفته به کشور داده و دو مسئول دیگر نیز از پهلو گرفتن ۲۱ هزار تن گوشت برزیلی در بنادر جنوبی و ورود دام پاییزی کشور به بازار خبر داده‌اند.
به گزارش «جوان» مرتضی رضایی اظهار داشت: برای تأمین گوشت قرمز بازار، میزان واردات در ماه پایانی سال افزایش یافته و تا پایان این هفته از طریق کشتی ۵۰ هزار رأس دام گوسفند وارد کشور می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی افزود: بر این اساس در بهمن و اسفندماه بیش از ۱۲۱ میلیون قطعه جوجه پرورش یافته که این میزان هفت میلیون قطعه نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است که معادل ۱۶ هزار تن گوشت مرغ می‌شود.
رضایی خاطرنشان کرد: روند قیمت گوشت مرغ در بازار کاهش یافته است و هیچ مشکلی برای تأمین گوشت مرغ شب عید وجود ندارد.

واردات ۲۱ هزار تن گوشت در انتظار انتقال وجه

در همین حال مدیر نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی وزارت جهاد‌کشاورزی اعلام کرد که در حال حاضر همه کالا‌های اساسی از محل تولید و واردات تأمین شده و هیچ مشکلی برای بازار شب عید در این زمینه نداریم و شوک‌های قیمتی که در بازار به وجود می‌آید، حاصل فضاسازی و خبرسازی دلالان در این زمینه است.
محمد قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بخش کشاورزی هیچ کمبودی نداریم و همه کالا‌های اساسی در این حوزه از محل تولید داخلی یا واردات تأمین شده است، اما اخبار کاذبی بعضاً منتشر می‌شود و توهماتی همچون مسائلی که اخیراً درباره کمبود شکر منتشر شده بود، به وجود می‌آورد که درست نیست و دقیقاً به دلالان کمک می‌کند.

وی افزود: گوشت‌هایی هم که در بنادر جنوبی کشور مانده است، اگر مشکل مالی و اعتباری آن حل شود و بتوانیم پول فروشنده را بدهیم، مشکل بازار گوشت قرمز حل می‌شود و شاهد ارزانی این محصول خواهیم بود؛ چراکه ۲۱ هزار تن گوشت منجمد برزیلی در بنادر جنوبی وارد شده و با وجود تأمین ارز، باید پول آن را به فروشنده برسانیم تا مشکل بازار برطرف شود.

مشکلی برای تأمین بازار شب عید نخواهیم داشت

مدیر نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه مشکلی در تأمین بازار شب عید نخواهیم داشت، گفت: در استان‌ها در زمینه میوه و دیگر کالا‌های اساسی فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته و هم‌اکنون در زمینه جمع‌آوری آن‌ها برای توزیع استانی و منطقه‌ای هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد؛ ضمن اینکه بخش‌های نظارتی روی این مسئله حساس‌تر شده‌اند و می‌توان به قوه‌قضائیه، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و ... اشاره کرد.

قدیری ابیانه ادامه داد: در شرایط کنونی مرغ به اندازه کافی تأمین شده و در کشور وجود دارد و در زمینه دیگر کالا‌های اساسی همچون گوشت قرمز، برنج، روغن و شکر هم مشکل خاصی نداریم و به زودی شاهد تنظیم بازار آن‌ها خواهیم بود. یکی از دلایلی که مردم شاهد شوک‌هایی در بازار و قیمت این محصولات هستند، از دلالانی ناشی می‌شود که با فضاسازی و خبررسانی نادرست به گرانی و نوسانات بازار دامن می‌زنند و برخی رسانه‌ها نیز به آن‌ها کمک می‌کنند.
وی تصریح کرد: وقتی خبری درباره قیمت و افزایش قیمت منتشر می‌شود و مسئول و کارشناسی آگاهانه یا ناآگاهانه قیمتی برای یک محصول مشخص و اعلام می‌کند، خود به خود زمینه نوسان قیمت را فراهم کرده است و در این شرایط همه باید سعی کنیم به آرامش بازار کمک کنیم و در مسیر و اهداف دلالان و سودجویان گام بر نداریم.

گوشت‌های رومانی فقط در تهران توزیع شده است

رئیس شورای تأمین دام کشور نیز درباره نحوه توزیع گوشت‌های رومانیایی گفته است: میزان دام در کشور در حال افزایش است و هر چه به فصول پایانی سال نزدیک‌تر شویم نیاز کشور به دام وارداتی و گوشت منجمد کمتر می‌شود. بره‌های تولید شده در پاییز و زمستان به بازار خواهند آمد و کشور‌های آسیای میانه که کاهش دام داشتند هم مشکلشان حل شده و تولید در این کشور‌ها هم افزایش می‌یابد. پیش‌بینی ما این است در مدت زمان کوتاهی مشکل دام و گوشت در کشور حل خواهد شد و مازاد هم خواهیم داشت.
منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص ادامه واردات دام رومانیایی گفت: واردات دام رومانیایی به صورت مرتب در حال انجام بوده و کشتار هم انجام می‌شود. تا‌کنون ورود این دام بر بازار مؤثر بوده و تأثیرات مثبت داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار