کد خبر: 947742
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس در اجرای قانون به نام و نشان افراد توجهی ندارد گفت : این فوتبالیست مقابل قانون ایستادگی کرد و با عدم تمکین به دستور پلیس سعی در قانون گریزی داشت و مامور پلیس با صلابت وظایفش را انجام داد. آیا این که تخلفی در یک اتوبان خلوت را فیلمبرداری کرده و در معرض دید همگان قرار دهیم چیزی جز قانون گریزی است؟

سرویس جامعه جوان آنلاین: پخش فیلم اعتراض فرهاد مجیدی بازیکن سابق و مربی کنونی تیم استقلال از مامور راهوری که خودروش را به دلیل سرعت غیر مجاز بامداد روز جمعه در بزرگراه مدرس متوقف کرده بود در اینستاگرام واکنش های زیادی را به دنبال داشت و ذهن ها را به درگیری ناشایست نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی با مامور پلیس راهنمایی و رانندگی برد که هنوز پس از گذشت چند سال از این حادثه این نماینده خطار کار محاکمه نشده است و به گفته سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا ،نیروی انتظامی در خصوص شکایت از نماینده بیجار مصر است .

جانشین فرمانده ناجا صبح دیروز درحاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه خودروی این فوتبالیست توقیف شده است از احتمال شکایت علیه فرهاد مجیدی خبر داد . وی گفت : پس از این حادثه و انتشار فیلم از سوی از فوتبالیست قرار بر این شد که موضوع را با معاونت حقوقی ناجا مطرح و برای شکایت از وی تصمیم گیری کنیم که به زودی به اطلاع هموطنان خواهیم رساند . این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بحث ما فراتر از یک فرد است و تاکید ما بر این است که باید تمام جامعه نسبت به این مساله حساس باشند ادامه داد : مامور راهور در نیمه شب خودروی آن بازیکن فوتبال را با سرعت 140 کیلومتر متوقف کرد، مأمور راهور پس از این اقدام از آقای مجیدی خواست که وی تست دهد اما او سرپیچی کرد و گفت، من فلانی هستم، هر کسی که می‌خواهی باش! افراد هر چه بزرگتر و معروف‌تر باشند اتفاقا باید در مقابل قانون خاضع‌تر بوده و بیشتر به آن تمکین کنند اما وی در مقابل مأمور قانون مقاومت کرده و مأمور ما نیز بدون توهین و برخورد وظیفه‌اش را انجام داده است که در نهایت تبدیل به فیلمی شد و در معرض عموم قرار گرفت. آیا ایستادن در مقابل مأمور قانون حین انجام وظیفه خلاف و جرم نیست؟

آیا پخش تصاویر نافرمانی در برابر قانون اشاعه نافرمانی نیست؟ این فوتبالیست‌ کشورمان الگوی یک عده‌ای هستند و پلیس راهور نیز به عنوان یک نیروی خدماتی و خدمتگزار مردم و برای حفظ ایمنی و سلامت خود مردم در خیابان خودروی این فرد را متوقف کرده است. آیا درست است که به گونه‌ای رفتار کنیم تا شان و منزلت نیروی پلیس را زیر سوال ببریم؟.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آیا می‌توان از مامور پلیس در حین خدمت تصویربرداری کرد؟ گفت‌: نه تنها از مامور پلیس ،‌ بلکه از لحاظ حقوق شهروندی نیز نمی‌توان از هیچ شهروندی بدون اجازه‌ فیلم و عکس گرفته و آن را منتشر کرد. حتی دوربین‌های مخفی نیز بعد از اخذ اجازه از شهروندان پخش می‌شوند. بنابراین انتشار چنین ویدئوهایی تضعیف نقش مجری قانون است و به عبارتی ترویج عمل کردن بر خلاف قانون است.

جانشین فرمانده ناجا  از برخوردهای صورت گرفته با تعرض به پلیس، خاطر نشان کرد: در ماجرای دشت ارژن، شهریار، جاده شمال، فرودگاه و ... ما ورود کردیم. از مجرمان شکایت و اتفاقا آنها محکوم شده‌اند و آنها در حال طی کردن دوران محکومیت‌شان هستند. ما به هیچ عنوان در برابر تعدی به مامورانمان در حال خدمت و انجام کاری که از او خواسته ایم کوتاه نمی آیم و اگر تخلفی از سوی مامور ما باشد آن را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص برخورد ناشایست نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی با مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: امروز ما در خصوص نماینده بیجار ملاحظاتی داریم، اما در خصوص شکایت مصر هستیم.

سردار سلیمانی در قسمت دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه افزایش قیمت خودروها عامل تأثیرگذاری بر کاهش تصادفات نیست، گفت :  این موضوع درست نیست که بگوییم با گران شدن قیمت خودرو، رانندگان برای حفاظت از خودرو گران‌قیمت احتیاط بیشتری می‌کنند، ما فرصت نداریم ده‌ها یا صدها عوامل تصادفات را بررسی کنیم و معمولا باید از بُعد نگاه سیستمی، به مهمترین عوامل ناشی از تصادفات توجه کنیم.

به گفته وی امروز قوانین موجود برای تصادفات بازدارنده نیست و رعالیت قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما و عدم توجه به آن هزینه بالایی ندارد اما این به معنی این نیست که جریمه ها زیاد شود بلکه می توان در این زمینه بسیاری از محرومیت های اجتماعی را تعریف کرد .

وی افزود : اگر در جاده‌ها و هر 20 کیلومتر یک دوربین نصب کنیم و این دوربین‌ها به نحوی تعریف شود که سرعت میانگین را مدنظر قرار دهد و پس از آن به راننده پیامک داده شود که سرعت وی زیاد است یا اگر فاصله‌ای بین دوربین‌ها را کمتر کنیم می‌توانیم در کاهش میزان تلفات تصادفات قدم برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار