کد خبر: 947439
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
نماینده دادستان خطاب به عابر بانک فوتبال ایران:
حسین هدایتی در پوشش هشت شرکت اقدام به اخذ تسهیلات بانکی کرده و با گماردن افراد بی‌بضاعت و ناتوان در سمت‌های مدیریتی این شرکت‌ها توانسته مبلغی به میزان ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را در قالب تسهیلات یا ضمانتنامه تحصیل کند.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: «کارخانه نورد لوله اهواز را به نابودی کشاندید؛ چهار ماه حقوق عقب‌مانده کارکنان، در حالی است که شما پول‌ها را برای جشن قهرمانی استیل‌آذین خرج کردید و صدتاصدتا سکه در جیب می‌گذاشتید و به دیگران بذل و بخشش می‌کردید؛ بنده لیست بلند بالایی دارم که با اموال مردم در بانک سرمایه، چه جولان‌ها و بذل و بخشش‌هایی انجام دادید! کسانی که از بذل و بخشش‌های هدایتی بهره‌مند شدند، پول‌ها را برگردانند»! این‌ها اظهارات نماینده دادستان در اولین جلسه دادگاه علنی «حسین هدایتی» معروف به عابر بانک فوتبال ایران است که در دفاع از خود گفت: «اگر من پول بابت اسپانسری پرداخت کرده یا کارخانه گرفته‌ام، برای من حکم اعدام بزنید! ما پولی برای جشن قهرمانی ندادیم، فقط یکی دو دفعه به بازیکنان سکه دادیم آن هم در بازی دربی که دو به چهار استقلال را بردیم، ۴۰۰ سکه به بچه‌ها دادیم.» وی حتی برای رد تهمت‌های فوتبالی تأکید کرد که بین سال‌های ۸۵ تا ۹۲ به‌رغم تقسیط بدهی به چند بانک، این مبالغ را پرداخت کرده تا به وی تهمت نزنند. طبق گفته نماینده دادستان، هدایتی به لحاظ تأخیر در بازپرداخت تسهیلات بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهی دارد، اما هدایتی مدیران بانک سرمایه را فاسد معرفی کرد و در دفاع از خود رشوه، تبانی و رفیق‌بازی را در دایره مدیران بانک دانست. وی گفت: «تمام مدیران بانکی کشور با من رفیق هستند و حتی بدون وثیقه ملکی به من وام می‌دهند!» هدایتی لفظ عیش و نوش و سفر به کشور‌های خارجی را ناعادلانه تلقی کرد، اما در دادگاه مشخص شد که فرزند کوچک وی در کانادا به دنیا آمده است و همسر دوم وی نیز تابعیت این کشور را دارد!
 
حسین هدایتی دولابی، عابر بانک فوتبال ایران که پرداخت‌های میلیاردی و جشن‌های قهرمانی در این چند سال اخیر نام وی را بیشتر سر زبان‌ها انداخته بود، بالاخره روزگذشته در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی مقابل قاضی ایستاد.
طبق آنچه در متن کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد، «حسین هدایتی در پوشش هشت شرکت اقدام به اخذ تسهیلات بانکی کرده و با گماردن افراد بی‌بضاعت و ناتوان در سمت‌های مدیریتی این شرکت‌ها توانسته مبلغی به میزان ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را در قالب تسهیلات یا ضمانتنامه تحصیل کند. همچنین هدایتی به لحاظ تأخیر در پرداخت تسهیلات بانک سرمایه تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و سود بدهکار است که با تشخیص مقام قضایی، عنوان اخلال عمده نظام اقتصادی کشور است.»

قول‌گرفتن هدایتی از قاضی

هدایتی دفاعیاتش را با یک سؤال و اخذ یک قول آغاز کرد. «می‌خواهم بدانم به دفاعیات مستند و لسانی من توجه می‌شود یا تنها به متن کیفرخواست استناد خواهد شد؟! به من قول بدهید به حرف‌های من گوش داده می‌شود!» سؤالی که هم قاضی و هم نماینده دادستان به آن پاسخ دادند و گفتند، در صدور رأی به دفاعیات حقوقی استناد خواهد شد.
هدایتی خود را خادم ملت و تسلیم در برابر قانون معرفی کرد و تأکید داشت: «بنده در مقابل حکم شما گردنم از مو باریک‌تر است و برای هر مجازاتی آماده‌ام.» هدایتی در اظهارات خود گفت: تمام مدیران بانکی کشور با من رفیق هستند و بدون وثیقه ملکی به من وام می‌دهند، من از سال ۵۷تا ۸۴ یک ریال وام نگرفتم، ولی از سال ۸۵تا ۹۲وام گرفتم. وی این‌گونه ادامه داد: اگر من اهل رشوه بودم، افرادی که به من پیشنهاد رشوه می‌کردند به آن‌ها رشوه می‌دادم و مشکلاتم را حل می‌کردم.

من بچه جنگم، اهل رشوه نیستم

هدایتی، آشنایی خود با کاظمی و بخشایش را هم رد کرد و رفاقت خود با کاظمی را معطوف به دوران جبهه و جنگ و برادر شهید وی دانست. وی پرداخت رشوه و اعطای سمت مدیرعاملی یکی از کارخانه‌های خود به ضیایی را هم رد کرد و در بخشی از دفاعیات خود، وی را نامرد خواند. هدایتی بیان داشت: اگر شما آوردید که من یک ریال رشوه حتی به ضیایی دادم، من را به اشد مجازات محکوم کنید. من بچه مسلمان و جنگ هستم و بچه رشوه بده نیستم.
هدایتی دائماً در اظهارات خود، دادگاه علنی را مانع جدی برای بیان برخی موضوعات می‌دانست، مثل فشار‌ها برای اعطای برخی سمت‌ها به افراد یا مبالغ هنگفت مصرفی تسهیلات! به طور مثال یکی از این موارد اشاره به فردی به نام نوید جواهری بود؛ فردی که طبق ادعای هدایتی برادر خانم یکی از معاونان رئیس‌جمهور فعلی محسوب می‌شود، اما به رغم اخذ پول، هیچ سپرده‌ای نمی‌آورد!

وی شهرت‌طلبی را هم از خود به دور دانست و در دفاع از خود گفت: «آیا این کار منطقی است که بنده از سال ۹۲تاکنون، ۶۰۰میلیارد در فوتبال خرج کنم که فقط مشهور شوم. آیا این کار عقلانی است؟!
سؤالی که به اظهارات نماینده دادستان مبنی بر بذل و بخشش‌های هدایتی در فوتبال ختم شد و درباره آن گفت: چهار ماه حقوق عقب‌مانده کارکنان در حالی است که شما پول‌ها را برای جشن قهرمانی استیل‌آذین خرج کردید و ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا سکه در جیب می‌گذاشتید و به دیگران بذل و بخشش می‌کردید! بنده لیست بلند بالایی دارم که با اموال مردم در بانک سرمایه، چه جولان‌ها و بذل و بخشش‌هایی انجام دادید! کسانی که از بذل و بخشش‌های هدایتی بهره‌مند شدند، پول‌ها را برگردانند.
هدایتی در جواب گفت: اگر من پول بابت اسپانسری پرداخت کرده یا کارخانه گرفته‌ام، حکم اعدام من را بدهید. ما پولی برای جشن قهرمانی ندادیم، فقط یکی دو دفعه به بازیکنان سکه دادیم آن هم در بازی دربی که دو به چهار استقلال را بردیم، ۴۰۰ سکه به بچه‌ها دادیم.
قاضی مسعودی مقام در پایان ادامه جلسه رسیدگی را به تاریخ دوشنبه هفته آینده ساعت ۹صبح موکول کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
ای روزگاررررر
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
عجبببببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار