کد خبر: 947004
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
دو زن فریبکار که با خوراندن آبمیوه مسموم مرد بنگاه دار را بیهوش و موجودی حساب او را خالی کرده بودند، بازداشت شدند.
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، اعتماد بی‌جا به افراد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که منجر به شکل‌گیری بسیاری از پرونده‌های جنایی می‌شود. هر چند پلیس همواره در این باره هشدار می‌دهد، اما شکل‌گیری فراوان این پرونده‌ها حکایت از بی‌توجهی به هشدار‌ها دارد.
این پرونده اواسط دی‌ماه امسال از شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌۳۴ به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. شاکی که مردی میانسال به نام محسن بود در توضیح شکایت خود به کارآگاهان گفت: چند روز قبل دو زن جوان به عنوان مشتری به بنگاه من مراجعه کردند. آن‌ها گفتند که صاحب یک ملک مسکونی در خیابان استاد معین هستند و قصد دارند که ملک خود را با خانه‌ای دیگر معاوضه کنند. آن‌ها مشخصات ملک خود را در اختیار من گذاشتند و قرار شد در صورتی که خانه‌ای مناسب برایشان پیدا کردم با آن‌ها تماس بگیرم. البته آن‌دو زن چند بار دیگر به بنگاه من مراجعه کردند تا اینکه ۱۲‌دی‌ماه بار دیگر به بنگاه آمدند و پیشنهاد دادند که من ملک آن‌ها را از نزدیک ببینم که قبول کردم. بنابراین هر سه‌نفر با خودروی من راهی آدرس مورد نظر شدیم. در میانه راه بود که یکی از آن‌ها برای خرید آبمیوه از خودرو پیاده شد. زنی که داخل خودرو بود هم شروع به حرف زدن درباره مشکلات زندگی کرد. او گفت که بیکار است و از مدتی قبل به دنبال کاری مناسب می‌گردد و از من در این باره کمک خواست. در حال حرف زدن بودیم که زنی که پیاده شده بود در حالی که سه پاکت آبمیوه در دست داشت وارد خودرو شد. یکی از آبمیوه‌ها را به من داد و هر سه مشغول نوشیدن شدیم. بعد از آن بود که به سمت آدرس حرکت کردیم. هنوز مسافت زیادی رانندگی نکرده بودم که ناگهان سرم گیج رفته و چشم‌هایم سیاهی رفت و کنار خیابان توقف کردم. شاکی ادامه داد: چند ساعت بعد که چشم‌هایم را باز کردم، خودم را روی تخت بیمارستان دیدم. آنجا بود که متوجه شدم آن دو زن، من را با آبمیوه مسموم بیهوش کرده و ۳‌میلیون تومان پول نقد، کارت عابربانکم را که حاوی ۲۴‌میلیون تومان پول بود به همراه گوشی تلفن همراه گرانقیمتم سرقت کرده‌اند. آن‌ها همچنین همه موجودی کارت را برداشت کرده بودند. با اطلاعاتی که شاکی در اختیار کارآگاهان گذاشت کارآگاهان موفق شدند با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بنگاه یکی از متهمان را که مجرم سابقه داری به نام مرضیه بود شناسایی کنند. مرضیه ۲۵‌ساله معروف به باران چند بار به اتهام جرائم مختلف از جمله سرقت بازداشت شده و فاقد محل سکونت مشخصی بود. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس در حالی که آدرس مشخصی از متهم در دست نبود موفق شدند با شناسایی محل تردد مرضیه مخفیگاه او را در منطقه خلیج‌فارس شناسایی کنند. ۲۴‌بهمن بود که کارآگاهان از حضور مرضیه در خانه مادرش اطمینان پیدا کردند. در حالی که کارآگاهان قصد بازداشت مرضیه را داشتند متوجه شدند همدست او مریم هم به دیدن مرضیه آمده که هر دو را بازداشت کردند و به پایگاه پنجم انتقال دادند.
مرضیه و مریم هر دو ۲۵‌ساله در اولین بازجویی‌ها به سرقت از مرد بنگاه‌دار اعتراف کردند. مرضیه توضیح داد: از مدتی قبل متوجه شده بودیم که محسن، مرد بنگاه دار وضع مالی خوبی دارد برای همین تصمیم به سرقت از او گرفتیم. بعد از آن بود که با طراحی نقشه وارد بنگاه او شدیم و به بهانه معاوضه ملک با وی طرح دوستی ریختیم. روز حادثه هم به بهانه بازدید ملک، او را از بنگاه بیرون کشیدیم و در مسیر با خوراندن آبمیوه مسموم بیهوش و پول‌های نقد، کارت عابربانک و گوشی تلفن همراهش را سرقت کردیم. مرضیه گفت: در جریان یکی از قرار‌ها در بنگاه بود که متوجه رمز کارت او شدیم برای همین بعد از سرقت کارت عابربانکش راهی مرکز خرید لوازم خانگی شدیم و با ۲۴‌میلیون تومان موجودی حسابش، اثاثیه منزل از جمله یخچال، ماشین لباس‌شویی، فر گاز و... خریدیم تا در فرصت مناسب اموال سرقتی را به قیمت پایین‌تر به فروش برسانیم که بازداشت شدیم. سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت‌: پرونده دو متهم در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴‌تهران رسیدگی شد و دو متهم به زندان شهر ری انتقال داده‌شدند. وی ادامه داد: اموالی که سارقان با پول مالباخته خریداری کرده بودند از منزل مادر مرضیه کشف و ضبط شد. سرهنگ دولتخواه گفت: با توجه به اعتراف دو متهم به شیوه بیهوشی برای کشف جرائم احتمالی بیشتر کسانی که به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شوند برای طرح شکایت پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادگان، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار