کد خبر: 946495
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
آیت‌الله صدیقی رئیس و حجت‌الاسلام محبی دبیر ستاد امر به معروف شدند
نشست اعضای اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور سران کشوری و لشکری در مرکز این ستاد برگزار شد و در آن از خدمات و زحمات آیت‌الله جنتی در طول دو دهه خدمات ایشان در رأس ستاد امر به معروف تقدیر و تشکر به عمل آمد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: نشست اعضای اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور سران کشوری و لشکری در مرکز این ستاد برگزار شد و در آن از خدمات و زحمات آیت‌الله جنتی در طول دو دهه خدمات ایشان در رأس ستاد امر به معروف تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به گزارش فارس، نشست اعضای اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور سران کشوری و لشکری در مرکز این ستاد برگزار شد. در این نشست که ریاست آن برعهده حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران بود، از خدمات و زحمات آیت‌الله جنتی در طول دو دهه فعالیت و خدمات ایشان در رأس ستاد امر به معروف تقدیر و تشکر به عمل آمد. در این نشست که به منظور تبیین مواضع و رویکرد‌های جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار گردید، حجت‌الاسلام صدیقی، ریاست ستاد و حجت الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد به ارائه گزارشاتی از وضعیت موجود فضای کشور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تشریح الزامات و بایسته‌های این موضوع خطیر پرداختند.

همچنین هر یک از اعضای حاضر در نشست شامل حجت‌الاسلام علی اکبری رئیس ستاد ائمه جمعه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، رئیس سازمان صداوسیما، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگانی از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات، به ارائه نقطه نظرات خود در حوزه ایجاد یک حرکت جمعی، فراگیر و مؤثر به منظور اقامه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و کشور پرداختند.

کارمندان باید یاد بگیرند جلوی فساد رئیس خود بایستند!

در آغاز نشست آیت‌الله جنتی اظهار داشت: امروز در جامعه نیرو‌های ولایی و انقلابی کم نداریم و حضور نیروی انقلابی است که باعث آبادانی کشور می‌شود، لذا جذب نیروی جوان انقلابی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از الزامات اساسی است.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه منکر بزرگ دروغ گفتن برخی مسئولان به مردم است، اظهار داشت: هرگونه منکر از سوی هر مسئولی چه رئیس‌جمهور باشد چه وزیر و غیره، باید با روش درست و مؤثر به وی تذکر داده شود. قانون در این زمینه بر ما الزام دارد که این وظیفه به صورت دقیق و کامل پیگیری و به انجام برسانیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در تبیین ضرورت امر به معروف همگانی و وظیفه خطیر ستاد امر به معروف کشور افزود: هر کسی در هر کجا دید عملکرد مناسب نیست، وظیفه دارد تذکر دهد. فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر به حجاب نیست، تنها وظیفه امر به معروف در برابر نخواندن نماز و نخوردن شراب نیست. از جمله معروف‌ها داشتن نظم است، حفظ اموال عمومی و بیت‌المال است که در قالب فرهنگی مثلاً باید از طریق صداوسیما و ... مردم را توجیه و در این جهت فعال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امر به معروف خیرخواهی است. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. کارمندان در ادارات باید این را یاد بگیرند که چنانچه در اداره‌ای رئیس دارد بیت‌المال را حیف و میل می‌کند، وظیفه کارمندان است که به وی تذکر بدهند. اگر قاضی رشوه گرفت کارمندان موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند. فقط در این صورت است که فرد خلافکار متوجه می‌شود در همه جا از جانب همه افراد تحت نظارت است.

مردم در ادارات احساس عزت نمی‌کنند

حجت‌الاسلام صدیقی، رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با تأکید بر مشکلات موجود در مسئله معارف و منکرات در سطح جامعه و کشور افزود: وضع فرهنگی موجود در کشور بحرانی است. مردم در ادارات احساس عزت نمی‌کنند. باید از ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمینه‌ها استفاده شود که ان‌شاءالله عزم و رویکرد جدید این ستاد کشوری با همت تمامی اعضا و مسئولان آن بر این زمینه مصروف داشته خواهد شد.

منکرات بزرگ‌تر و خطرناک‌تری از حجاب در جامعه داریم!

در ادامه حجت‌الاسلام محبی به تشریح نگاه جدید و فعالانه در ستاد امر به معروف پرداخت و اظهار کرد: ما در دوره جدید فعالیت ستاد، طی چند ماه اخیر کار را از متن جامعه و با افکارسنجی عمومی آغاز نموده‌ایم چراکه اعتقاد داریم برنامه‌های امر به معروف نباید صرفاً منحصر در موضوعاتی مثل حجاب باشد، همانگونه که رهبری انقلاب نیز تأکید داشته‌اند عفاف و حجاب در مقوله امر به معروف و نهی از منکر رتبه۱۰ را دارد، لذا باید سراغ معارف و منکرات اصلی و دانه درشت‌ها در جامعه برویم و ثقل کار را بر مسائلی که زندگی مردم با آن‌ها درگیر است، بگذاریم. وی با تأکید بر این حرکت افزود: کار امر به معروف و نهی از منکر را باید روی معروفات و منکراتی بگذاریم که سبب حساسیت مثبت در جامعه شود و به تبع احیای فریضه الهی امر به معروف در جامعه گردد، لذا انتخاب هوشمندانه از ضرورت‌های کار ستاد است و بدین منظور فعالیت‌های جدی فکری و پژوهشی را آغاز کرده‌ایم.

با امضا‌های طلایی در ادارات مبارزه جدی لازم است!

حجت الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه وقت ستاد را صرف آیین‌نامه‌ها و ... نکنیم، اظهار داشت: لازم است در برابر منکرات مقابله جدّی صورت پذیرد؛ پیش‌بینی اینکه در آینده چه مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌شود از کار‌های مهم ستاد امر به معروف است. از مصادیق فراگیری فساد، وجود و کثرت امضا‌های طلایی در ادارات است. برای راه‌اندازی برخی مشاغل و کارها، گاهی تا ۵۰۰ امضا نیز نیاز است. هریک از امضا‌ها خود به یک مبدأ بالقوه فساد تبدیل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار