کد خبر: 943523
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
آغاز فیلمبرداری فصل هشتم «قند‌پهلو» در منزل مرحوم ابوالفضل زرویی‌نصرآباد
هشتمین فصل از مسابقه تلویزیونی «قندپهلو» با فیلمبرداری آیتمی از این برنامه در منزل مرحوم ابوالفضل زرویی در احمدآباد مستوفی کلید خورد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: فیلمبرداری فصل جدید «قندپهلو» از منزل هنرمند تازه درگذشته و طنزنویس مشهور، ابوالفضل زرویی‌نصرآباد آغاز شد. زرویی به دلیل تبحر در طنز فارسی از سوی استاد موسوی گرمارودی به عنوان عبید زاکانی زمانه، خوانده می‌شود. در این فصل از قند پهلو، آیتم جدیدی به نام «زرویی‌خوانی» اضافه شده که در آن هر بار قسمتی از نوشته‌های مرحوم زرویی خوانش می‌شود.
امین قمیشی، تهیه‌کننده برنامه قندپهلو در پاسخ به سؤال «جوان» درباره آیتم‌های جدید مسابقه «قندپهلو» گفت: علاوه بر زرویی‌خوانی، تلاش داریم با توجه به ظرایف طنز فارسی، از کاریکاتور به عنوان برادر حوزه طنز استفاده کنیم. در فصل قبل، سردبیر برنامه کاریکاتوری را آماده می‌کرد و از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شد درباره آن بداهه شعر بگویند. در دوره جدید قصد داریم برای اولین بار استاد احمد عربانی استاد پیشکسوت کاریکاتور در استودیوی برنامه حضور داشته باشند و به صورت زنده کاریکاتور طراحی کنند.
قمیشی درباره حضور فارسی‌زبانان غیرایرانی به «جوان» گفت: قصد داشتیم دور برگشت از مسابقه‌ای که با حضور شاعران افغانستانی، تاجیکستانی و ایرانی برگزار شده بود را در تاجیکستان برگزار کنیم ولی متأسفانه به دلیل برخی از مشکلات که به صداوسیما بازنمی‌گشت و ناشی از تحریم‌ها بود، آن سفر را عملاً غیرممکن کرد، اما بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ایران و با همکاری مؤسسه فرهنگی اکو از ظرفیت فارسی‌زبانان و فارسی‌گویان استفاده کنیم. تهیه‌کننده برنامه قند پهلو با اشاره به اینکه ناصر فیض یکی از داوران برنامه قندپهلو، عضو دفتر شعر و ادبیات حوزه هنری است، گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت حوزه هنری نیز برای تولید قوی‌تر برنامه قندپهلو استفاده کنیم.
در این مراسم، مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما تولید برنامه «قندپهلو» را جزو دغدغه‌های شبکه آموزش عنوان کرد و گفت: قندپهلو از جمله برنامه‌های پیشرو شبکه آموزش بوده است و از سوی شبکه حمایت می‌شود و اگر قرار باشد حامی مالی برای آن پیدا شود، باید در چارچوب برنامه باشد. قندپهلو مسابقه شعر طنز است که تا به امروز هفت فصل آن با اجرای رضا رفیع و داوری شهرام شکیبا و ناصر فیض برگزار شده است. با آغاز فیلمبرداری فصل جدید این برنامه، پخش آن از نوروز ۹۸ روی آنتن شبکه آموزش خواهد رفت. «جوان» در روز‌های آینده گزارش کاملی از حضور قندپهلو در منزل مرحوم زرویی‌نصرآباد منتشر خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار