کد خبر: 939526
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
فرمانده انتظامی استان اصفهان:
معصوم‌بیگی گفت : در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نزدیک 3 هزار پرونده تشکیل و 680 وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق توقیف شدند، ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر 948 میلیارد ریال بوده است، باندهای کالا و ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ناهیده ایزدی از اصفهان ،فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: کماکان موضوع جان‌باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت در استان اصفهان با میانگین کشور فاصله دارد و علی‌رغم بهبود 6 درصدی شرایط، در ابتدای سال سهم جان‌باختگان موتورسیکلت 55 درصد بود.
مهدی معصوم‌بیگی افزود: طرح جلیقه ایربگ دار برای راکبان موتورسیکلت در اتاق‌های اندیشه‌ورزی انتظامی استان طراحی شده که در مرحله نهایی شدن است، به شرط استفاده میتواند تلفات راکبان را کاهش دهد، طرح ابتکاری استان اصفهان بوده است و این نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های خوبی در کشور برای حل مسائل است، با تولید انبوه این جلیقه و فرهنگ سازی و رعایت قوانین این آمار بهبود پیدا کند.
وی با اشاره به پلیس گردشگری ادامه داد: این پلیس برای تأمین امنیت گردشگران داخلی و خارجی است، رضایتمندی گردشگران خارجی با توجه به اینکه تبلیغات سوئی وجود دارد قابل قبول است و امنیت زیادی در اصفهان وجود دارد.
معصوم‌بیگی همچنین گفت: تقویت سامانه پلیسی 110 خارجی را در اصفهان فعال کرده‌ایم، اگر تا پیش از این یک فرد خارجی تماس می‌گرفت برای پاسخگویی و امدادخواهی با مشکل مواجه بودیم، استفاده از کاربران مسلط به زبان‌های مختلف و سامانه 110 ویژه گردشگران خارجی در انتظامی استان فعال شد که پاسخگویی و امدادخواهی به موقع خواهد بود، گام مؤثری برای افزایش امنیت گردشگران است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه اذعان کرد: با هماهنگی پلیس فتا و دستگاه قضایی و دولت به ویژه بانک مرکزی و از خرداد 98 عملیاتی خواهد شد رمز دوم کاربران برای خرید اینترنتی یکبار مصرف خواهد شد، این تجربه در کشورهای دیگر هم وجود دارد، با استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در صورت لو رفتن همه اطلاعات فرد قابلیت برداشت از حساب مردم در خرید اینترنتی منتفی خواهد شد.
وی ابراز کرد: اگر بانکی سهل‌انگاری کند و این را عملیاتی نکند خسارت ناشی از موضوع را به ذینفع یا مردم پرداخت کند، با عملیاتی شدن این طرح کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی به حداقل ممکن یا حتی به صفر خواهد رسید، با افزایش سطح دانش مردم در فضای مجازی و هوشیار بودن آن‌ها جرم در فضای مجازی کاهش پیدا خواهد کرد.
معصوم‌بیگی اضافه کرد: طرح زمستانه پلیس راه از 22 آذر شروع و تا 22 اسفند ادامه دارد، تمام دستگاههای امدادرسان و مسؤول از هلال احمر، اورژانس، شهرداریهای و بخش داری ها همه مشارکت کرده اند که این طرح با حداقل آسیب پیش برود، کل نیروهای به کارگرفته شده 4 هزار نفر از همه دستگاه‌ها هستند؛ حدود 160 نفر در طرح زمستانه سال گذشته جان خود را در تصادفات استانی از دست دادند، با رعایت قوانین امیدواریم که امسال شاهد این اعداد نباشیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه مطرح کرد: قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل که به منظور افزایش چابکی نیروی انتظامی طراحی و عملیاتی شد طرح عملیاتی مرصاد را اجرا کرد.
وی دستاوردهای طرح عملیاتی مرصاد 21 را بیان و عنوان کرد: تمرکز این طرح مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر بود که به مدت 10 روز در استان اجرایی شد، بیش از هزار و 100 کیلو انواع مواد مخدر در مرصاد 21 کشف و 3 باند منهدم و 300 نفر هم اعم از قاچاقچی عمده و معتاد متجاهر دستگیر و 24 خودرو هم توقیف شدند.
معصوم ‌بیگی با اشاره به این‌که در قاچاق کالا هم توفیق خوبی داشتیم، اذعان کرد: در این طرح 88 نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند و ارزش ریالی قاچاق کشف شده نزدیک به 6 میلیارد تومان بود و 55 دستگاه هم توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با کلاهبرداری در فضای مجازی مطرح کرد: تحت عنوان حمایت از کودکان بهشت از مردم کلاهبرداری شده بود که پلیس فتای استان متوجه و برخورد کرد که افراد مربوط به این طرح دستگیر شدند، موضوعی تحت عنوان اینترنت رایگان شبانه هم بود که از طریق آن از مردم کلاهبرداری می‌شد، مردم در فضای مجازی باید مراقب باشند و اصلاً اعتماد نکنند؛ در حوزه فضای مجازی کماکان برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی رتبه اول را دارد و کلاهبرداری رایانه‌ای و مزاحمت‌های اینترنتی رتبه بعدی را دارند.
وی در رابطه با دلارهای تقلبی نیز توضیح داد: فرمانده انتظامی استان اصفهان یک باند تهیه و توزیع دلارهای تقلبی را تحت عنوان دلارهای سبز و سیاه شناسایی کرد و این باند منهدم شد، مردم از صرافی‌های مجاز دلار تهیه کنند، تهیه دلار از تهیه دستفروش‌ها پاسخگویی ندارد.
معصوم‌بیگی در ادامه به بیان دستاوردهای پلیس در حوزه مبارزه با سرقت پرداخت و عنوان کرد: در این حوزه 113 باند شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شد، بیش‌ترین فراوانی مربوط به باند سرقت منزل، اماکن و داخل خودرو بوده است که 7 درصد دستگیری این باندها افزایش یافته است، ارزش ریالی اموال مکشوفه نیز بالغ بر 536 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نزدیک 3 هزار پرونده تشکیل و 680 وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق توقیف شدند، ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر 948 میلیارد ریال بوده است، باندهای کالا و ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.
وی با درخواست از مردم جهت معرفی محتکران در صورت مشاهده، گفت: در حوزه احتکار ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بالغ بر 841 میلیارد ریال بوده است، کالاهای مربوطه به حوزه خوراک، لوازم یدکی خودرو، دارو و لوازم منزل از جمله کالاهای احتکارشده مکشوفه بوده است.
معصوم‌بیگی در رابطه با تصادفات خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات علیرغم این‌که در حوزه درون شهری 5 درصد کاهش جانباختگان ناشی از تصادف وجود دارد، اما 265 نفر در درون شهر جان خود را بر اثر تصادف از دست داده و 371 نفر هم در برون شهر جان خود را از دست داده‌اند، در بین موتورسواران 134 نفر جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند و 84 نفر از جانباختگان هم از عابران پیاده بوده‌اند، جانباختگان عابر پیاده نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده است، اما در مجموع کاهش دارد؛ عدم استفاده از پل عابر پیاده و عبور از تقاطع‌های ممنوعه از عوامل این تلفات بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه اذعان کرد: تعداد مجروحان در تصادفات درون شهر 8 هزار و 179 نفر و تصادفات خسارتی درون شهر نیز بیش از 11 هزار و 800 مورد بوده است که سهم موتورسیکلت از تصادفات درون شهری 50 درصد است و در کشور 35 درصد است، سهم عابر پیاده 31.7 درصد و سهم کشور 24 درصد است.
وی با اشاره به این‌که 109 نقطه پیچ خطرناک در استان اصفهان داریم که اشکال ایجاد می‌کند، عنوان کرد: بیش‌ترین و پرتعدادترین تصادف در روزهای پنج شنبه و ساعت 20 تا 24 بوده است، 4 هزار و 979 مجروح ناشی از تصادف جاده‌ای داشته‌ایم، 2 هزار و 388 فقره هم تصادف خسارتی در جاده‌ها داشته‌ایم، 48 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو بوده است، هوشیاری پشت فرمان باید کامل باشد.
معصوم‌بیگی در رابطه با جنسیت و میانگین سنی جانباختگان در تصادفات گفت: در حوزه موتورسیکلت میانگین سنی مربوط به آقایان 18 تا 25 سال است که بیش از 70 درصد نوجوان و جوان بوده‌اند که سن مولد جامعه هستند، در عابران پیاده بیشتر متوفیان از کهنسالان بوده‌اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات در حوزه مواد مخدر اذعان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از 26 تن انواع مخدر در سال جاری در اصفهان کشف شده که 25 درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، هزار و 760 طرح در این زمینه اجرا شده و 121 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شدند، در کل 12 درصد افزایش دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: هزار و 500 جلسه و کارگاه آموزشی خاص دانش‌آموزان، اولیا و مربیان با همکاری آموزش و پرورش برگزار شده است، یک نمایشگاه دائمی نیز برای بازدید مستمر دانش‌آموزان فعال است تا با آسیب‌های مواد مخدر آشنا شوند.
معصوم‌بیگی ادامه داد: استان اصفهان به لحاظ شیوع اعتیاد در کشور وضعیت بهتری دارد و در رتبه 24 قرار داریم، عدد که بالا می‌رود شرایط بهتر است، آلودگی اصفهان به مواد مخدر نسبت به کشور کمتر است، به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر که هم احساس ناامنی ایجاد و هم سرقت کرده و هم چهره شهر را زشت می‌کنند اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین مطرح کرد: بیش از یک میلیون و 100 هزار تماس با فوریت‌های پلیسی گرفته شده و امدادخواهی صورت گرفته است، در شهرها زیر 19 دقیقه باید پلیس به محل برسد و در جاده‌ها این زمان 25 دقیقه است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر