کد خبر: 936539
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
دکتر فاطمه قنبری وکیل پایه یک دادگستری و با سابقه طولانی در زمینه پرونده های کیفری ، حقوقی ، خانواده ، ثبتی ، ملکی ، بین الملل و دیگر دعاوی می باشند. ایشان از اساتید و مدرسین دانشگاه بوده که در زمینه های مختلفی مانند توسعه ی عدالت آموزشی برای عامه مردم در کشور فعالیت های وافری داشته اند.

دکتر فاطمه قنبری وکیل پایه یک دادگستری و با سابقه طولانی در زمینه پرونده های کیفری ، حقوقی ، خانواده ، ثبتی ، ملکی ، بین الملل و دیگر دعاوی می باشند. ایشان از اساتید و مدرسین دانشگاه بوده که در زمینه های مختلفی مانند توسعه ی عدالت آموزشی برای عامه مردم در کشور فعالیت های وافری داشته اند و پایه گذار سبک های نوین آموزشی در علم حقوق در دانشگاه های کشور هستند. ایشان نظریه های بسیار منحصر به فردی را برای آموزش در زمینه ی حقوق شهروندی اعلام کردند . این استاد دانشگاه پایه گذار سبک نوینی از آموزش علم حقوق به شیوه تصویر سازی مرتبط با محتوا می باشند که به شدت مورد استقبال جامعه حقوقی و عامه مردم واقع گردیده است. نتایج حاصل از این روش های آموزشی بسیار پرثمر بوده که تأثیر زیادی را در جامعه ی هدف بر جای گذاشته است.

این وکیل خوش نام دادگستری و مدرس دانشگاه وظیفه ی خود را در هم جایگاه وکالت و هم در جایگاه تدریس  به بهترین نحو ممکن انجام داده به نحوی که نقش ایشان در اطلاع رسانی همگانی و آموزش حقوق شهروندی غیر قابل انکار می باشد.

لازم به ذکر است استاد  قنبری  تنها عضو حقوق دان سازمان نصر البرز یا نظام صنفی رایانه ای بوده که تعداد 4 جلد کتاب در زمینه های حقوقی تالیف و چاپ کرده اند و تعداد  3 جلد کتاب دیگر در دست چاپ دارند.

 نظرات دکتر فاطمه قنبری بنیان گذار سبک نوین آموزشی در علم حقوق در رابطه با متد جدید آموزشی خود برای آگاهی بخشی جامعه

 دکتر فاطمه قنبری پایه‌گذار سبک نوین آموزشی در علم حقوق با استفاده از تصویرسازی

بنیان گذار سبک نوین آموزشی در علم حقوق آشنایی با حقوق شهروندی با بهره گیری از تصویر سازی را از جمله مهمترین راهکارهای مقابله با مشکلات اجتماعی عنوان كرد و گفت: تصویر، عکس و ابزار‌های تصویری مانند نمودار و نقشه، انگیزه یادگیری افراد را تقویت می‌کنند؛ زیرا حافظۀ دیداری و به‌خاطرسپاری مطلب به کمک تصویر، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر فرایند یادگیرییاددهی بوده است که این مهم تا کنون به صورت مدون در آموزش های حقوقی صورت نپذیرفته بود که به لطف خداوند یکتا به مدت دوسال کار مداوم (از ابتدای سال 1395 تاکنون) آن را در موضوعات تخصصی رشته حقوق به سرانجام رسانده ام.

این فعال حوزه آموزش در بخش دیگری از سخنانش اظهار كرد: حقوق شهروندی، مجموعه حقوقی است كه افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود، دارا هستند؛ حقوق شهروندی مفهومی نسبتاً وسیع، شامل حقوق مدنی و سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فردی است که چگونگی روابط، حقوق و تکلیف مردم، دولت و موسسه های شهری در برابر یکدیگر را تنظیم می نماید و منشعب از حقوق اساسی در چارچوب قانون اساسی کشور است.

استاد قنبری بیان كرد: برخی مردم به دلیل نا آشنایی با قوانین و مقررات و بالا بودن هزینه های مشاوره حقوقی؛ بسیاری از حقوق اجتماعی خود را از دست می دهند و آن را تضییع می کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به اینكه باید با آشنایی نسبت به قوانین و مقررات اجتماعی، از حقوق شهروندی خود دفاع و از آن استفاده کنیم، افزود: مقوله شهروندی وقتی تحقق می‌یابد که همه افراد یک جامعه از کلیه حقوق مدنی و سیاسی برخوردار باشند.

دکتر فاطمه قنبری پایه‌گذار سبک نوین آموزشی در علم حقوق با استفاده از تصویرسازی

این فعال علمی و اجتماعی ادامه داد: آگاهی از مسایل حقوق شهروندی از بروز مشکلات اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند و یک نوع پیشگیری برای آن محسوب می شود.

قنبری تصریح كرد: حقوق شهروندی در غالب آموزش صحیح نوشتن چك، مجازات توهین به كارمندان دولت، شرایط فرزند خواندگی ،شروط ضمن عقد ، تكدی گری ، مهریه ، طلاق و ... را از جمله آموزش های حقوق شهروندی عنوان كرد.

این استاد دانشگاه بیان كرد: در سایه این آگاهی ها، افراد با اطلاع و شناخت نسبت به استفاده از خدمات، امکانات، معاملات، قراردادها و سایر مسایل مانند اجاره و غیره، حتی نوشتن چك و سفته اقدام می کنند.

دکتر فاطمه قنبری پایه‌گذار سبک نوین آموزشی در علم حقوق با استفاده از تصویرسازی

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
1
مطالب استاد قنبری خیلی عالی هست من از دنبال کنندگان پیچ آموزشیشون هستم
هادی شبیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
خیلی عالی بود خدا قوت خانم دکتر قنبری
احسان عالی
|
-
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
1
جای این مدل آموزش در جامعه حقوقی خالی بود احسنت
امیر جسین سپهر
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
احسنت به خانم وکیل
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
بسیار روش جالبی ست . قوانین فرار هستند با این روش آسان تر به یاد می ماند
مافی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
ابتکار نوینی داشته خیلی خوبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
موفق باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
اجرکم عندالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار