کد خبر: 935989
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کنفرانس بین‎المللی وحدت با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد
سی و دومین کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی در تهران با عنوان «قدس، محور وحدت امت» با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
سی و دومین کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی در تهران با عنوان «قدس، محور وحدت امت» با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. این کنفرانس از تاریخ دوم لغایت پنجم آذر با حضور بیش از ۹۰۰ شخصیت دینی، فکری و سیاسی از سراسر جهان برگزار شد. شرکت کنندگان در کنفرانس با حضور در جلسات عمومی و کمیته‌های گوناگون به بررسی مسائل امت اسلامی، بیداری، وحدت، مقاومت و ضرورت دفاع از قضایای عادلانه که در رأس آن قضیه محوری جهان اسلام یعنی آرمان فلسطین قرار دارد، پرداختند.
در بخشی از بیانیه ۱۰ بندی آمده است: آرمان فلسطین مسئله محوری و عادلانه امت اسلامی بوده و اولین دشمن جهان اسلام، رژیم غاصب صهیونیستی است؛ بنابراین باید تمامی تلاش‌ها برای مقابله با این رژیم غاصب همسو شود؛ چرا که این رژیم غده‌ای سرطانی است که با هدف تضعیف نهضت و سلطه بخشیدن به امریکا و نا امن کردن منطقه در قلب آن کاشته شده است، منطقه‌ای که با وجود نژاد‌های متعدد از محبت و عزت و کرامت بهره می‌برد.
همچنین حاضران در کنفرانس بر ضرورت وحدت بین مسلمانان، پایان دادن به نزاع‌های داخلی و منطقه‌ای از طریق تشخیص دشمن و نیز عبور از اختلافات و تمرکز بر نقاط مشترک و دعوت به گفت‌و‌گوی بین کشور‌ها و نیرو‌های مؤثر در کشور‌های اسلامی و فعال‌سازی کمیته مساعی حمیده جهت برطرف کردن نزاع‌ها تأکید نمودند.

مخالفت با هرگونه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: علمای حاضر در کنفرانس مخالفت خود را با معامله قرن ترامپ که با هدف به حاشیه راندن آرمان فلسطین و فراموشی آن و تمامی اشکال سازش با دشمن صهیونیست و طرح‌های تسلیم در برابر دشمن و روند شهرک سازی و ابطال حق بازگشت و یهودی سازی قدس و مسجدالاقصی و منتقل ساختن پایتخت رژیم صهیونیستی به این شهر طراحی شده است را اعلام می‌دارند. همچنین شرکت کنندگان، مخالفت خود را با همه اشکال عادی سازی سیاسی، بازرگانی، فرهنگی و ورزشی را با رژیم صهیونیستی اعلام کردند؛ چرا که این اقدام از جهت شرعی و عقلی حرام بوده، و بر هر مسلمانی واجب است که از تمامی ابزار‌های موجود جهت رویارویی با این رژیم استفاده نماید. آ‌نها همچنین مواضع افتخارآمیز ورزشکاران، هنرمندان، نمایندگان مجلس و فعالان در این زمینه، در راستای به رسمیت نشناختن دشمن صهیونیستی را ستوده، و ادامه این اقدامات را تا فراگیر شدن این رویکرد نسبت به تمامی همپیمانان دشمن صهیونیستی ـ. امریکایی خواستار شدند.
بند دیگری از این بیانیه به حمایت از فرزندان شرافتمند امت در دفاع از راه مقاومت در منطقه به عنوان تنها گزینه اثربخشی در نزاع با دشمن صهیونیستی و آزادسازی این سرزمین و ملت آن، اختصاص یافته و در ادامه آمده است: شرکت‌کنندگان از جامعه بین المللی و تمامی کشورها، پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه یمن، رفع محاصره، مبارزه با گرسنگی این ملت، حمایت از راه حل سیاسی، برقراری صلح از طریق حفظ تمامیت ارضی این کشور، آشتی ملی فراگیر و همکاری با گروه‌های یمنی جهت آبادانی کشور را خواهانند. حاضران سپس بر ضرورت ادامه یافتن مسیر بیداری اسلامی و راه امام راحل (ره) و همه وحدت خواهان از جمله امام بروجردی (ره) و شیخ محمود شلتوت (ره) و امام موسی صدر (اعاده الله) و علامه مودودی (ره) و امام محمد باقر صدر (ره) تأکید و از رهبر، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، به جهت پایداری و مواضع ثابت آ‌نها در برابر آرمان‌های عادلانه، که در رأس آن آرمان فلسطین قرار دارد، تقدیر و تشکر و محاصره ایالات متحده علیه ملت ایران را محکوم کردند و در عین حال از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند که به این فشار‌های ظالمانه تن در ندهند. همچنین آ‌نها از مواضع امام خامنه‌ای (حفظه الله) که بیانگر عزت و کرامت بوده و پشتوانه قضایای بر حق و مبارزه با نیرو‌های ظلم و تاریکی است، تقدیر کردند.

اشتباهات مرتجعان منطقه بی‌جواب نمی‌ماند
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بابیان اینکه در زمینه وحدت اهمیت و ضرورت آن صحبت‌های زیادی شده است، گفت: امروز تحرکاتی در منطقه و کشور‌های اسلامی وجود دارد که باید ماهیت آن را شناخت. وی افزود: چند سالی است که این تحرکات یک به‌هم‌ریختگی امنیتی در منطقه ایجاد کرده است و این ناامنی‌ها و تحرکات ریشه در اختلاف شیعه و سنی ندارد چراکه سال‌ها در همین کشور‌ها مسلمانان در آرامش با یکدیگر زندگی می‌کردند. لاریجانی این بحران‌ها را ناشی از خلق برخی جریانات تندرو و تروریستی دانست و ابراز کرد: مشخص است این جریان‌های افراطی و تندرو کجا درست می‌شوند، اینان داعیه خلافت و اصالت اسلامی دارند تا از این طریق انرژی کشور‌های اسلامی را مستهلک و کشور‌ها و نظامیان آنان را دچار فرسودگی کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئله دیگر مسابقه تسلیحاتی است که در منطقه راه انداختند، از این طریق حجم زیادی سلاح وارد منطقه می‌شود که امری طبیعی نیست، امنیت منطقه به این‌همه سلاح نیاز ندارد که کشور‌های بسیار کوچک سه برابر گستره خود سلاح بخرند درحالی‌که قدرت استفاده از آن را ندارند. امریکایی‌ها دنبال منافع و دنبال سرقت با پوشش دیگری هستند.

اجازه نمی‌دهیم معامله قلابی قرن شکل بگیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در دوران جنگ اشتباه عربستان را تلافی نکرد و اشتباه او را نادیده گرفت، ابراز کرد: امروز اشتباه عربستان بی‌جواب نخواهد ماند و کسانی که در کنار امریکا قرار می‌گیرند و علیه ایران توطئه می‌کنند باید مراقب رفتارشان باشند. وی افزود: ما از مقاومت حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم معامله قلابی قرن شکل بگیرد دشمنی امروز مستکبران نیز به خاطر آن است که ما در مقابل آنان ایستاده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار