کد خبر: 932473
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
فرنگی‌کاران ناکامی در رقابت‌های جهانی را تکمیل کردند
روز‌های ناکامی کشتی ایران در رقابت جهانی بوداپست ادامه دارد و در کشتی فرنگی هم با حذف ۹ نماینده ایران در ۱۰ وزن، کارنامه ضعیف کشتی در مجارستان کامل شد.
ماني سعيدی
روز‌های ناکامی کشتی ایران در رقابت جهانی بوداپست ادامه دارد و در کشتی فرنگی هم با حذف ۹ نماینده ایران در ۱۰ وزن، کارنامه ضعیف کشتی در مجارستان کامل شد.
در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از پنج‌شنبه گذشته آغاز شده است، پس از حذف مسلم نادری‌خادم در ۵۵ کیلوگرم، مهرداد مردانی در ۶۰ کیلوگرم، محسن حاجی‌پور در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمدعلی گرایی در ۷۲ کیلوگرم، دیروز هم پژمان پشتام در ۷۷ کیلوگرم با شکست مقابل کشتی‌گیر اوکراینی و شهاب قوره‌جیلی در ۱۳۰ کیلوگرم با شکست ۲ بر یک مقابل زویادی پاتاریدزه گرجستانی در دور نخست از رقابت‌ها کنار رفتند.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم سلیمان دمیرچی از ترکیه را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد، اما مقابل موسی اولویف دارنده مدال نقره جهان از روسیه با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد. سعید عبدولی، ملی‌پوش وزن ۸۲ کیلوگرم کشورمان هم که حضورش در مجارستان با حاشیه‌های زیادی همراه بود، به‌رغم صعود به مسابقه رده‌بندی مقابل ماکسیم مانوکیان دارنده مدال طلای ۲۰۱۷ جهان و قهرمان اروپا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و در مکان پنجم قرار گرفت تا ۹ نفر از ۱۰ کشتی‌گیر فرنگی کشورمان با دست خالی به تهران برگردند.
کشتی‌گیر کم‌تجربه زیاد بردیم!
رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی هم در واکنش به این نتایج ضعیف اعتراف می‌کند که حضور کشتی‌گیران جوان و بی‌تجربه در ترکیب کشتی برای رقابت‌های جهانی شاید بیش از حد بوده است: «در واقع نتایج با زحماتی که کشیده شده بود، متناسب نبود. در کشتی آزاد واقعاً با وجود کسب سه مدال برنز، کشتی‌گیران ما استحقاق حداقل کسب یک مدال طلا را داشتند. شاید بیش از حد کشتی‌گیر کم‌تجربه در تیم داشتیم.»
خادم در ارزیابی نتایج ضعف و قوت عملکرد کشتی، عدم اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی را تأثیرگذار دانسته و گفته است: «نکته‌ای که در ارزیابی کشتی‌گیران ایرانی در رشته‌های آزاد و فرنگی به چشم می‌خورد، این است که میزان اشتباهات فنی بیش از حد استاندارد و قابل پیش‌بینی بود. این یک بحث کاملاً جدی است. در واقع ما در رقابت با کشور‌هایی مثل روسیه، امریکا، گرجستان، ژاپن، اوکراین و کوبا نزدیک هستیم. متأسفانه به دلیل محدودیت‌های ارزی و در ادامه عدم حضور کشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی، شاهد خیلی از اشتباهات پیش‌پا افتاده هستیم که برای رفع آن باید مسابقات تدارکاتی برگزار کنیم.»

انتظاراتی که برآورده نشد
با این حال انتقادات به عملکرد ضعیف کشتی در رقابت‌های قهرمانی جهان بالا گرفته است. در همین زمینه دیروز رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از برآورده نشدن انتظارات گفت: «کشتی در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی گرفت و انصافاً شایسته تقدیر بود، ولی در مجارستان انتظار‌ها برآورده نشد. این در شرایطی است که بیشترین حمایت مالی، ارزی و مدیریتی را از کشتی داشتیم.»
محسن کاوه، مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد هم کارنامه ضعیف کشتی در جهانی مجارستان را نتیجه عدم پذیرفتن اشتباهات دانست. کاوه به خبرگزاری فارس گفت: «متأسفانه در مسابقات جهانی کشتی ایرانی ندیدیم، چیزی که در این سال‌ها شعار و مانور زیادی روی آن داده شد. اگر اشتباهات سال گذشته در قهرمانی جهان در پاریس را می‌پذیرفتیم، امروز ششم نمی‌شدیم. فکر نمی‌کنم اهداف ما شانسی باشد. تا زمانی که اشتباهاتمان را نپذیریم پیشرفت نخواهیم کرد، حتی ممکن است بیشتر هم افت کنیم.»
کاوه درباره اینکه برخی جوانگرایی را دلیل این شکست می‌دانند، عنوان کرد: «سال قبل پشت یکسری شعار‌ها پنهان شدیم. با مباحثی از جمله جوانگرایی و احترام به فرآیند، ناکامی سال قبل را کوچک جلوه دادیم. اگر بخواهیم بگوییم جوانگرایی کردیم باید با سند صحبت کنیم. اینکه یک کشتی‌گیر را از روی اجبار با سن کم در ترکیب تیم قرار دهیم، آن هم، چون چاره‌ای نداریم و بعد بگوییم جوانگرایی کردیم، قابل قبول نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار