کد خبر: 925889
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
بانک‌های چینی در حال ابطال کارت‌های اعتباری دلارپایه مشتریان خود از جمله ایرانی‌ها هستند و همین امر، مشکلات زیادی را برای تجار مقیم این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش مهر، سال گذشته، برخی تجار با اخطار‌هایی از سوی برخی بانک‌های چینی مواجه شدند که مسدود شدن حساب‌هایشان را خبر می‌داد و البته از تغییراتی در سیاست این کشور در مقابل ایران حرف می‌زنند که شاید آینده درخشانی را پیش روی تجارت خارجی دو کشور قرار ندهد. آن زمان اعلام شد که حساب‌های شرکت‌های ایرانی ثبت شده در چین یک به یک در بانک‌های چینی در حال بسته شدن است و موضوع، تنها منحصر به دانشجویان و اشخاص حقیقی ایرانی نیست. حال هم، خبر از چین می‌رسد که بانک‌های چینی در حل ابطال کارت‌های اعتباری دلارپایه مشتریان خود از جمله ایرانی‌ها هستند.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأیید این خبر گفت: بانک‌های چینی در حال ابطال کارت‌های اعتباری اعم از مسترکارت و ویزاکارت‌های مشتریان ایرانی خود هستند. وی این اقدام را مرتبط با تحریم‌های امریکا علیه ایران ارزیابی کرد و افزود: تبعیت از تحریم‌های امریکا بیشتر از دور قبل شده است و در انطباق عملیات خود با FATF هم بسیار جدی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار