کد خبر: 925593
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
عصبانی کردن مردم با هدف اردوکشی‌های خیابانی تاکنون شکست خورده، اما از دستور کار دشمن خارج نشده است
«عصبانی کردن مردم ایران» یکی از مهم‌ترین اهداف ضدانقلاب در شرایط موجود است که مردم از اوضاع اقتصادی و معیشتی خود ناراضی هستند.
محمد اسماعیلی
«عصبانی کردن مردم ایران» یکی از مهم‌ترین اهداف ضدانقلاب در شرایط موجود است که مردم از اوضاع اقتصادی و معیشتی خود ناراضی هستند.
طیف وسیع دشمنان انقلاب از غربی‌ها گرفته تا منافقین و سلطنت‌طلبان و جریان ضدانقلاب داخلی با انبوهی از رسانه‌های مجازی، تصویری و مکتوب تلاش می‌کند جامعه را به این باور برساند که اوضاع امروز محصول ناکارآمدی نام اسلامی و نه افراد و جریانات سیاسی است که در آوردگاه‌های انتخاباتی شعار‌های دهن پرکن سر می‌داده و امروز توانمندی لازم برای بهبود اوضاع مردم را ندارند. عصبانی کردن مردم ایران به ظاهر و بر اساس برآورد غربی‌ها و همپیمانان داخلی آن، کار دشواری نیست و به همین دلیل مقامات امریکایی چند ماه پیش وعده «تابستان داغ» را برای تشدید وضعیت داخلی ایران سر می‌دادند. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت می‌فرمایند: «شما می‌بینید ناگهان در تهران یا در شهر‌های بزرگ، پوشک بچه کمیاب می‌شود! این اتفاق افتاده، واقعی است، این به‌عنوان فرض نیست، آخر پوشک بچه؟ این مردم را عصبانی می‌کند دیگر! طرف مقابل (دشمن) می‌خواهد مردم عصبانی بشوند از دستگاه دولتی و دستگاه حکومت، این یکی از راه‌هایش است» البته سخن ایشان به معنای آن نیست که مسئولان با فساد‌ها برخورد نکنند و اقدامی در جهت حذف «کم کاری و اهمال ها»‌ی موجود در سیستم نکنند کمااینکه معظم‌له در سال ۹۵ می‌فرمایند: «اگر ما در مقابل آن مجموعه‌ای که فرض بفرمایید با زدوبست‌هایی در زمینه مسائل اقتصادی ویژه‌خواری می‌کنند، خودشان را از امتیازات ویژه برخوردار می‌کنند یا دچار فساد پولی و مالی و اقتصادی می‌شوند، سهل‌انگاری کنیم، قطعاً کشور ضرر خواهد کرد، نباید سهل‌انگاری بشود، البته در مقام بیان و در روزنامه‌ها و جنجال و به‌خصوص با جهت‌گیری‌های سیاسی، حرف‌های قشنگ خوبی زده می‌شود، اما این‌ها فایده‌ای ندارد. حالا یک مجرم اقتصادی را مثلاً فرض کنیم دستگیر کردند، روزنامه‌ها درباره‌اش بنویسند و عکس و تفصیلات و کار‌هایی مانند این‌ها را با اهداف جناحی و سیاسی بکنند، این‌ها فایده‌ای ندارد، دو صد گفته، چون نیم کردار نیست.»

تفاوت ماهوی مردم ایران با مردم سایر کشور‌ها
طبیعی است نظام سلطه و جریان ضدانقلاب داخل و خارج نشین به جهت دو قطبی‌سازی مردم- حاکمیت، تشدید فشار‌های اقتصادی را با هدف عصبی کردن جامعه مورد هدف قرار داده تا به واسطه آن جامعه را به تصمیمات و رفتار‌های پرخاشگرایانه نظیر اردوکشی خیابانی و حتی غارت از فروشگاه‌ها و مراکز خرید سوق دهد. این در حالی است که اگر چه بیکاری، تورم و گرانی مستمر، بدون تردید می‌تواند مردم هر سرزمین و منطقه‌ای را عصبی و به رفتار‌های احساسی نظیر آنچه گفته شد سوق دهد، اما باید توجه داشت که باور‌ها و تفکر حاکم بر جامعه ایرانی بسیار متفاوت از سایر کشورهاست، کمااینکه با آنکه اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه طی ماه‌های اخیر بدترین اوضاع معیشتی را تجربه می‌کنند، اما در جهت تحقق مطالبات خود از خط دهی رسانه‌های ضدانقلاب جهت آشوب و اغتشاش پیروی نمی‌کنند.

منتظر در حالی همچنان در انتظار به سربرده تا دولت اعتدال، مطالبات حداقلی آن‌ها را برآورده کند و مجلس اهرم نظارتی خود را برای بهبود وضعیت معیشت آن‌ها صورت پذیر کند و قوه قضائیه اهتمام بیشتری در برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدان اقتصادی داشته باشد که ادامه چنین وضعیتی و کم کاری سه قوه می‌تواند پیامد‌های منفی نظیر «کاهش مشارکت در انتخابات‌های مجلس، دولت و خبرگان رهبری» و همچنین «کمرنگ شدن حضور در مناسبت‌های انقلابی نظیر ۲۲ بهمن، ۱۶ آذر و ۱۳ آبان» را به همراه داشته باشد.

ضعفی که تلاش می‌شود به پای نظام نوشته شود
نظام سلطه و جریان ضدانقلاب تلاش می‌کند با موج‌سواری روی اخبار نظیر «افزایش خیره‌کننده قیمت کالا‌های اساسی» به ویژه کالایی که افزایش قیمت آن می‌تواند زندگی مردم را فلج کند، این تلقی را برای عموم مردم همراه خود خواهد داشت که نظام اسلامی از تأمین ساده‌ترین امکانات آسایشی و رفاهی نیز عاجز بوده و توانایی اداره کشور را ندارد، بنابراین برای رهایی از چنین شرایطی باید به اردوکشی خیابانی دست زده و شرایط را به نفع خود تغییر داد!

طیف وسیع دشمنان انقلاب اسلامی با هدف ایجاد بلوا و آشوب در کشور اخبار مخدوش و نگران‌کننده‌ای از عدم توانایی تأمین کالا‌های اساسی توسط دولت را پخش می‌کند تا مردم عادی برای احتکار کالا‌ها متمرکز شوند، وضعیتی که می‌تواند اوضاع کنونی را بسیار بحرانی نشان دهد. به عنوان نمونه شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی یا من‌وتو در روز‌های اخیر با گزارش‌های جهت دار و گسترده از فضای کسب و کار در کشور القا می‌کنند که مردم آماده غارت فروشگاه‌ها به دلیل وجود شبه قحطی در کشور هستند! بدین معنا که کانال‌های مجازی و شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های مکتوب ضدانقلاب به گونه‌ای خط دهی می‌کنند که اوضاع اقتصادی کشور به مرزی از بحران رسیده است که تنها راه علاج، برخورد سخت (شورش‌های اجتماعی) با حاکمیت اسلامی است. همانطور که اشاره شد نظام سلطه و جریان ضدانقلاب تاکنون موفق نشده‌اند تا «پروژه تابستان داغ» را عملیاتی کنند، اما در عین حال از مردمی که هر روز شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی هستند و از سوءمدیریت مدیران اجرایی کشور گلایه‌مند هستند نمی‌توان انتظار داشت با دسیسه‌های دشمن رفتار منطقی داشته باشند و در مقابل پیشنهادات توطئه گرایانه «مذاکره بدون پیش شرط» واکنش منطقی و عقلانی داشته باشند.

مذاکره بدون پیش‌شرط با هدف تحریک جامعه ایران
اینکه دونالد ترامپ برای چندمین بار طی چند ماه اخیر پیشنهاد مذاکره با طرف ایرانی را ابراز می‌کند نشان از آن است که امریکایی‌ها شرایط موجود را بهترین زمان برای مذاکره با طرف ایرانی می‌دانند. ترامپ در دیدار امیر کویت می‌گوید: «ایران «در آشوب کامل است» و الان فقط نگران بقای خود به عنوان یک کشور هستند. آمادگی خود را برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران اعلام می‌کنم.»

از اواسط فروردین ماه که نرخ دلار شکل خیره‌کننده صعودی به خود گرفت و مردم کشورمان گرانی و بیکاری و تورم را بیش از گذشته احساس کردند، دولت ایالات متحده بار‌ها پیشنهاد مذاکره با طرف ایرانی را ارائه داده است و طی دو بار از «مذاکرات بدون پیش شرط» سخن به میان آورده است و در هر دو بار بازار داخلی ارز، نسبت به آن واکنش نشان داده است، بدین معنا که دست‌های پشت پرده‌ای در داخل کشور تلاش کرده در همان روزی که دونالد ترامپ از مذاکره بدون پیش شرط با طرف ایرانی سخن به میان آورده، قیمت دلار را تنها در همان روز کاهش دهد و این پیام را به مردم برساند که «مذاکره با امریکا راه برون رفت از شرایط موجود است»! تلقی امریکایی‌ها از فضای داخلی ایران اینگونه می‌باشد که آنچه می‌تواند رفتار ایران را «استانداردسازی» کند، در تنگنا قراردادن مردم ایران و عصبی کردن آنهاست و مردم عصبی در مقابل پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط رفتار معقولی از خود نشان نخواهند داد و عصبانیت خود را در رویارویی با حاکمیت تخلیه می‌کنند و از حاکمیت می‌خواهند تا پیشنهاد مذاکره را اجابت کند. نباید غافل شد که پیشنهاد امروز امریکا برای مذاکره بدون پیش شرط در بستر ناکارآمدی و ناتوانی افراد و جریانات سیاسی است که امروز مدیریت کشور را بر عهده دارند و برای جمع کردن بستر مورد اشاره مسئولان اجرایی کشور برخلاف پنج ماه گذشته اقدامات مؤثر و دلسوزانه جهت بهبود اوضاع اتخاذ کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
دولت باید برکنار ومحاکمه شود ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار