کد خبر: 924288
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
معاون اجرايي سازمان قطار شهري اصفهان و حومه :
توليد ريل در ذوب آهن اصفهان باعث مي شود تا هزينه هاي تمام شده در پروژه هاي قطار شهري كاهش يابد و پروژه هاي اين مجموعه نيز با توجه به سهولت دسترسي به این محصول سريعتر انجام پذيرد .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون اجرايي سازمان قطار شهري اصفهان و حومه اظهار داشت : ذوب آهن اقدامات مهمی در جهت توليد اين محصول استراتژيك انجام داده است ، ريل يك محصول مهم فولادی است كه خلاء توليد آن در كشور احساس مي شد و اكنون كه ذوب آهن به اين تكنولوژي دست يافته است ديگر احتياج به تامين ريل از خارج كشور و خروج ارز نخواهيم داشت .

اصغر دهقان با اشاره به اين موضوع كه ریل تولیدی ذوب آهن از کیفیت مطلوبی برخوردار است ، افزود: توليد ريل در ذوب آهن اصفهان باعث مي شود تا هزينه هاي تمام شده در پروژه هاي قطار شهري كاهش يابد و پروژه هاي اين مجموعه نيز با توجه به سهولت دسترسي به این محصول سريعتر انجام پذيرد .

وي با اشاره به اينكه با اطمينان از ريل ذوب آهن اصفهان در قطار شهري استفاده مي كنيم گفت: ذوب آهن اصفهان مي تواند با توليد ريل با كيفيت نياز كشور و منطقه را تامين كند .

در ادامه انوش شفيعي سرپرست معاونت فني مهندسي قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اينكه قبلا از مجموعه هاي توليد ريل در اروپا مانند كرز بازديد كرده است ،گفت: تكنولوژي توليد ريل در ذوب آهن بسيار بهتر از ساير مجموعه هاي توليدي ، حتي اروپايي مي باشد و با كيفيتي كه محصولات ذوب آهن دارد مطمئنا ريل اين شركت نيز داراي استانداردهاي بالايي خواهد بود.

علي ماجد معاون مالي و اداري و پشتيباني سازمان قطار شهري اصفهان و حومه گفت:ذوب آهن با كسب اين تكنولوژي و توليد ريل با كيفيت مي تواند علاوه بر بازارهاي داخلي بازارهاي منطقه و اروپايي را به چالش بكشد و رقابت کند .

وي افزود: با توليد ريل مورد نياز كشور در ذوب آهن اصفهان سختي واردات را نخواهیم داشت علاوه بر آن مي توان با ساده ترين فرايند ريل مورد نياز را در كمترين زمان دريافت و در پروژه ها استفاده كرد .

ماجد گفت: استفاده از ريل با كيفيت به جهت ايمني پروژه ها بسيار مهم است و قطعا با كنترل كيفي و كيفيت سنجي كه ما در خط توليد ريل ذوب آهن ديديم اين مسائل كاملا مرتفع خواهد شد. وي توجه به نياز بازار را از عوامل مهم در توليد دانست و گفت: با توجه به توسعه حمل و نقل ريلي و ايمني آن؛ ذوب آهن مي تواند يكي از سودآورترين شركت هاي فولادي در آينده باشد زيرا نياز بازار را درك و در جهت رفع آن گام برداشته است .

سپس مدير پروژه ناوگان و تجهيزات ريلي و تعميرگاهي سازمان قطار شهري اصفهان و حومه اذعان نمود: با توجه به منويات مقام معظم رهبري يكي از مهمترين رويكردهاي سازمان های بزرگ حمايت از توليدات داخلي است و اين مجموعه با توجه به توليد ريل در ذوب آهن قصد دارد تا با تامين اين محصول از ذوب آهن در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي قدم برداشته و از خروج ارز جلوگیری کند .

پژمان پندار خاطر نشان ساخت: با حمايت از توليد داخلي اقتصاد مستحكمتری خواهيم داشت و ذوب آهن مي تواند نمونه اي براي ساير مجموعه هاي فولادي در جهت كسب تكنولوژي نوين باشد.

مدیرفروش داخلی شرکت ذوب آهن گفت : باتوجه به توليد و تحويل ريل ملي طي سال جاري واهميت اين كالاي استراتژيك در بحث حمل ونقل ريلي كشور وباعنايت به تاكيدات مديريت عالي شركت جهت فعاليت در زمينه بازار يابي و شناخت ومعرفي  اين محصول به شركتهاي مصرف كننده از قبيل مترو ، قطار شهري و... پس از پيگيري و مذاكراه با متولي موضوع مترو ، وقطارهاي شهري در كشور وتشكيل جلسات متعدد مقرر شد در راستاي تعاملات هرچه بيشتر واطلاع از آخرين وضعيت توليد اين محصول بازديدهايي از خط توليد ريل به عمل آيد .

مهندس محمدرضا کجباف به علاقمندی شرکت مترو ساز برای بازدید از خط تولید ریل اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : دراين بازديد كه توضيحات مفصل بازرگاني توسط فروش ارايه شد و درخصوص مسايل فني و تكنولوژي نيز مهندس عبدالعلي ملكي مدير امور فني و بهره برداري به صورت مبسوط و كامل توضيحات را ارايه نمود و هدف اصلي ازاينگونه بازديدها اطمينان دادن مصرف كنندگان بر توليد با كيفيت ريل مطابق با بالاترين استانداردهاي جهاني توسط همكاران عزيز و فعال شركت در راستاي حمايت از توليد ملي مي باشد

وی به تحریم ها علیه کشورمان اشاره کرد وابراز نمود : هرچه كالاهاي مورد نياز كشور از داخل تهيه شود علاوه بر رونق اقتصادي به صورت مستقيم براي توليد كنندگان ، موجب جلوگيري از خروج ارز ازكشور ميشود كه محقق شدن اين امر با ارتباطات مستمر وموثر و معرفي محصولات به ذينفعان  اتفاق خواهد افتاد . وی با اشاره به این موضوع که این گونه بازديدها بسيار مورد نياز واثر بخش خواهد بود ، افزود : با هماهنگي به عمل آمده با اتحاديه مترو سازان كشور جهت همراستا شدن نياز آنها با توليدات ريل ذوب اهن اصفهان امید است که در جلسه مشترك كه تشكيل خواهد شد مقدمات اقدام بهتر و  موثرتري فراهم گردد .

مهندس کجباف تصریح کرد : به همان اندازه كه توليدكننده دغدغه توليد به موقع و باكيفيت محصولات خود را دارد ، مصرف كننده نيز جهت اجراي پروژه هاي خود نياز به اطمينان از رسيدن حصول مورد نياز خود در موعد مقرر ميباشد كه بعضاب دليل اين عدم تناسب زماني ؛ خريداران ريل متقاعد به اينا مر نشده اند و لذا تصميم به خريد از منابع خارج از كشور نموده اند هم اکنون فضايم تفاوتي نسبت به گذشته در اين مقوله وجود دارد و خريدار اصلي اين محصول كه راه آهن جمهوري اسلامي ميباشد نسبت به حمل محموله توليد شده اقدام نموده است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار