کد خبر: 923861
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
خطوط 6 و 7 متروی تهران از زمانی که تیم مدیریتی جدید سرکار آمده‌اند بلاتکلیف هستند، طول کل مسیر خط 6 مترو تهران، 32 کیلومتر به اضافه 6 کیلومتر، توسعه جنوبی که طول کل پروژه به 38 کیلومتر می‌رسد که بلندترین خط مترو زیرزمینی خاورمیانه است.
جوان آنلاین: خطوط 6 و 7 متروی تهران از زمانی که تیم مدیریتی جدید سرکار آمده‌اند بلاتکلیف هستند، طول کل مسیر خط 6 مترو تهران، 32 کیلومتر به اضافه 6 کیلومتر، توسعه جنوبی که طول کل پروژه به 38 کیلومتر می‌رسد که بلندترین خط مترو زیرزمینی خاورمیانه است. این خط دارای 27 ایستگاه و چهار ایستگاه توسعه جنوبی به همراه 25 هواکش میان تونلی و خروجی اضطراری است. ضمن اینکه این خط دارای 6 تقاطع با خطوط دیگر مترو است.

آقای محمدعلی افشانی گفته است: «حمل و نقل عمومی مهمترین موضوع شهر تهران است، خوشبختانه طول مسیر خط ۶ ،پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و احتمالاً در هفته دولت سال آینده بخشی از این خط و تا پایان سال ۹۸ کل خط به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۰ کیلومتر که شامل چهار ایستگاه از این خط می‌شود، در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.»
شهردار تهران درباره اینکه دقیقاً چه زمانی این چهار ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرده است: «پیمانکار پایان آبان‌ماه را به ما اعلام کرده اما من چون هیچ‌گونه نقص و کمبودی را در زمان بهره‌برداری قبول نمی‌کنم و هیچ ایستگاهی با مشکل بهره‌برداری نخواهد شد، زمان دقیق را اعلام نخواهم کرد.» 
او با اشاره به اعتبارات بالایی که پروژه‌های تونلی نیاز دارند، ادامه داد: «باید برای بهره‌برداری بهتر از اعتباراتی که در اختیار داریم، تکمیل نقطه به نقطه را در دستور کار قرار دهیم. در حال حاضر ابتدا و انتهای خط ۶ پیشرفت خوبی داشته اما اواسط آن دچار مشکل است. امیدواریم تا پایان سال‌۹۸ کل خط به بهره‌برداری برسد.»

240‌کیلومتر در 12‌سال 
آقای محسن پیرهادی‌، عضو سابق شورای شهر تهران و کارشناس شهری به روزنامه «صبح‌نو» درباره تأخیرهای صورت گرفته در بازگشایی خطوط مترو می‌گوید: «اینکه چرا دائماً مدیران این دوره شهرداری درباره وجود ایرادات مهندسی در خطوط 6 و 7 متروی تهران صحبت می‌کنند، خودشان باید پاسخگو باشند اما تا آنجایی که مجموعه مدیریتی در دوره قبل سرکار بود، سعی کرد تا در سال‌هایی که سرکار بود اقدامات را 
به نحو احسن انجام دهد.»
او ادامه می‌دهد: «در 12‌سال گذشته 240‌کیلومتر خطوط مترو افتتاح شد که یعنی حدود 80 درصد متروی تهران در 12 سال گذشته احداث شده و مردم تهران هم از آن استفاده می‌کردند و از ایمنی آن هم رضایت داشته‌اند، اما اینکه یک خط مترو هم که یک ماه راه‌اندازی شد و بعد گفتند که ایمنی ندارد و آن را تعطیل کردند، قدری به لحاظ منطقی غیرقابل قبول است.»
پیرهادی می‌گوید: «حالا ما نمی‌خواهیم به این موضوع برگردیم، از اینکه دوستان جلسه‌ای گذاشته‌اند تا این خط را زودتر افتتاح کنند، استقبال می‌کنم. الان هم امیدوارم این مسوولان خطوط 6 و 7 را زودتر افتتاح کنند که مردم استفاده کنند.»

در گذشته نمانید
او با تأکید بر اینکه مدیران جدید شهری نباید در گذشته بمانند، توضیح می‌دهد: «با وجود همه اتفاقاتی که افتاده است نباید مسوولان شهری زمانشان را به جای توسعه به تخریب تیم قبلی بپردازند و از اقدامات صورت گرفته ایراد بگیرند، کار کنند. حیف است که انرژی‌شان را برای تخریب مصرف کنند بهتر است به جای آن کار کنند.»
این عضو شورای چهارم شهر تهران می‌گوید: «حالا هر چیزی که بوده خوب یا بد شهر را تحویل گرفته‌اید و مردم منتظر دیدن عملکرد شما هستند و امیدواریم این مدیران جدید عملکرد خوبی را داشته باشند. مردم از حرف، شعار، تخریب خسته شده‌اند و نیازمند عملکرد هستند و تغییرات در شهر است که می‌تواند نشانه پیشرفت یا پسرفت شهری باشد. به نظرم اگر هدف مدیران فعلی و اعضای شورای شهر و شهرداری تهران این باشد که کار کنند، حتماً مردم از آ‌نها راضی خواهند بود و به نوعی رضایتمندی از زندگی شهری هم حاصل می‌شود.»

از سال گذشته هیچ اقدامی نشده است
آقای مهدی چمران، رییس شورای چهارم شهر تهران نیز در گفت‌وگو با روزنامه «صبح‌نو» درباره وضعیت خطوط 6 و 7 متروی تهران می‌گوید: «حدود 92‌درصد کار خط 6 در زمان آقای قالیباف تمام شده بود اما متأسفانه تا امروز 
یک درصد هم پیش نرفته است و فکر می‌کنم بتوانند تا امسال این پروژه را تمام کنند. البته خودشان اعلام کرده بودند که تا پایان شهریورماه این خط را به انتها می‌رسانند اما قطعاً نمی‌توانستند به دلیل نبود منابع مالی به این وعده عمل کنند.»
او با بیان اینکه خط 6 از شهر ری شروع و به شمال غرب تهران می‌رود که خط خیلی مهمی است، ادامه می‌دهد: «البته باید به این نکته هم توجه داشت که با اگر هم این خط را راه‌اندازی کنند به دلیل اینکه واگن خریداری نکرده‌اند و باید از خطوط دیگر برای آن واگن بیاورند عملاً این خط در مدار قرار نمی‌گیرد.»
چمران با اشاره به خط 7 متروی تهران نیز توضیح می‌دهد: «خط 7 هم که بعد از مدت‌ها کار می‌کرد، به دلیل مشکلات و ایرادات فنی که مدیران جدید گفتند بسته شد، حالا پنج ایستگاه از این خط راه افتاده و چهار ایستگاه هم آماده بهره‌برداری است. ممکن است کمبودهایی داشته باشد اما در حین کار می‌توانستند آن را تکمیل کنند. تجهیزات اصلی ایمنی خطوط کامل و به راه است.»
رییس شورای چهارم شهر تهران ادامه می‌دهد: «اگر دوربینی در جایی از خط 7 کم است، می‌توانستند اضافه کنند اما متأسفانه هیچ کاری برای آن صورت نگرفته است و همانی که ما تحویل داده‌ایم همان هست. به نظرم اگر کل خط را هم راه‌اندازی کنند، هیچ مشکلی جز واگن در این خطوط وجود نخواهد داشت.»
او اضافه می‌کند: «در این دوره هم مشکلات مالی و هم مشکل مدیریتی وجود دارد، همین مشکلات مالی در دوره قبل هم که دولت همراه با شهرداری نبوده است، وجود داشت. در این دوره که شهرداری و دولت هم‌طیف هستند، باید همکاری و همراهی وجود داشته باشد و از نظر تأمین منابع مالی این خطوط مترو که اهمیت زیادی برای شهر تهران دارد را تکمیل کنند.» متروی تهران از زمان تغییر تیم مدیریتی شهر در یکسال گذشته روی آرامش را به خود ندیده است، در همین مدت زمان بارها و بارها از اقدامات صورت گرفته ایراد گرفته شد؛ در حالی‌که خود این تیم جدید یک قدم مثبت هم نتوانسته است بردارد. به هرحال مدیریت شهری جای تسویه‌حساب‌های سیاسی نیست و مردم منتظر 
اقدام هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار