کد خبر: 919985
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
خواهر شهید جعفری:
در برنامه "در کوی نیکنامان" فرهنگسرای گلستان از خانواده مکرم شهیدان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ؛ ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" صبح پنج شنبه یازدهم مردادماه در فرهنگ سرای گلستان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از مقام شامخ خانواده های شهدای منطقه 8 برگزار شد.
این برنامه ساعت هفت صبح با قرائت دعای توسل توسط حاج آقای رفیعی آغاز و در ادامه با مداحی حاج حسن مستخدمین زیارت پرفیض عاشورا زمزمه شد. بعد از ذکر توسل به اهلبیت(علیهم السلام)، خطیب ارجمند حجت الاسلام وحیدی در سخنانی به بیان نکات ارزشمندی در مبحث "محبت" پرداخت.

حجت الاسلام وحیدی در سخنان خود، با بیان اینکه خدا شریک و همتا ندارد اظهارداشت: خدا مظهر واحد بودن است. عدد "یک" برازنده خداست و به غیر از خدا همه چیز کثیر است. ما روزی ده بار یگانگی خدا را به زبان می‌آوریم. عالم یگانگی و وحدت، عالم خداست و بقیه عالم کثرت است و ما هر چه به یگانگی و و حدت نزدیکتر شویم به خدا نزدیکتر می‌شویم. هر چه به وحدت نزدیکتر شویم، خدایی تر می‌شویم. یکی از کارهای علماء این است که ما را خدایی کنند و ما را از کثرت به وحدت برسانند. شیطان می‌خواهد ما در عالم کثرت باشیم و به عالم وحدت نرسیم.

مثلاً می‌خواهید نماز بخوانید، اگر نماز را در مسجد خواندید، این نشانه‌ی وحدت است و غرق در یگانگی خدا می‌شوید. امام على عليه السلام فرمودند :لَيسَ لِجارِ المَسجِدِ ، صَلاةٌ ، إذا لَم يَشهَدِ المَكتوبَةَ في المَسجِدِ ، إذا كانَ فارِغا صَحيحا . اگر همسايه مسجد ، فارغ و سالم باشد و براى گزاردن نماز واجب در آن حاضر نشود ، نمازش پذيرفته نيست. ( بحار الأنوار : ۸۳/۳۵۴/۷ ) همسایه مسجد اگر در مسجد نماز نخواند، انگار نماز نخوانده. سعی کنید نماز را به جماعت بخوانید و به یکدیگر اقتداء کنید.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه گفت:‌ در اسلام به ازدواج خیلی تأیید شده و ازدواج یک نوع وحدت است و ثواب نماز و روزه شخص ازدواج کرده هفتاد برابر شخص مجرد است . در مراسم حج ، نماز عید فطر و نماز جمعه هم وحدت نمایان است.

هر چه با هم یکی شوید، الهی تر شده‌ایم. در اسلام دعوا و جنگ و قهر کردن نداریم ، قهر و جدایی برای کثرت است. در اسلام دفاع از جان و ناموس داریم. یکی از وسایل بسیار مهم برای یکی شدن و خدایی شدن و از ابزار های تحقق وحدت و یگانگی محبت است. امام علی علیه السلام در خطبه 127 نهج البلاغه فرمودند: " ید الله مع الجماعه" "دست محبت الهی بر سر جماعت است" محبت پراکندگی‌ها را جمع می‌کند و ما را به اتحاد واحد به سمت یگانگی می‌برد.

خود محبت بالاترین عبادت است. محبت ما را به خدا می‌رساند. هر چه بیشتر افراد را دوست داشته باشی به خدا نزدیکتر می‌شوی. محبت گاهی کار 100 تا نماز و 1000 تا حج را انجام می‌دهد. متأسفانه محبتها در جامعه کم شده. نماز می‌خوانیم بدون محبت، روزه می‌گیریم بدون محبت، حج می‌ رویم بدون محبت و ..

حجت الاسم وحیدی در بخش پایانی بیان خود اظهار کرد: هر چه محبت کمتر شود از خدا بیشتر فاصله می‌گیریم. محبت نوعی سیر و سلوک است. عاشقانه یکدیگر را دوست داشته باشیم. به یکدیگر ابراز محبت کنیم. از این که همدیگر را ببینیم، لذت ببریم. محبت را در دل یکدیگر قرار بدهیم، حتی در موردکسانی که در حق ما بدی و ناراحتی هایی برای ما ایجاد کرده‌‌اند. حتی محبت خودمان را نسبت به دزد داشته باشیم. محبت راه میانبر رسیدن به خداست. محبت خیلی سریع ما را به خدا می‌رساند. راه محبت راه سریعی است و خیلی مفید است. در روایات داریم: " هل الدین الا الحُبّ " دین، عبارت از محبت است: محبت به خوبان و خوبیها و مظلومان و انسانهایی که مورد جفای شیطانها قرار گرفته‌اند إن شاء الله محبت رزق و روزی ما شود.

در اين مراسم، مادر شهید محمد علی جعفری و خواهران شهید ناصر رضایی خاطرات خود را از شهیدانشان بيان كردند.
خواهر شهید جعفری گفت:کمترین انتظار از مسئولین این است که پشتیبان ولایت فقیه باشند و اظهار داشت: مسئولین کشور به فکر مردم باشند و در برخورد با فساد و غارت ثروتهای کشور قاطع باشند.
خواهر شهید جعفری در مورد ویژگی های اخلاقی شهید محمد علی جعفری بیان کرد: ایشان فردی خودساخته بودند، و اعتقاد زیادی به اطاعت از ولایت فقیه داشتند،.
وی همچنین با ذکر خاطره ای از شهید جعفری گفت: او فردی دست و دلباز بود و اگر می دید کسی وضع و حال خوبی ندارد لباس خودش رو از تن بیرون می آورد و بر تن فرد محتاج می کرد. از خصوصیات بارز شهید مبارزه با نفس بود و بر روی نفس خود بسیار کار میکرد.
خواهر شهید جعفری در مورد نحوه مجروحیت برادرش بیان می کند: در سد دز مشغول دوره های آموزشی نیزار نوردی بود که مجروح میشود و به تهران می آید. نکته مهم انجاست که با این
 
که بعد از جراحت پا، در راه رفتن مشکل داشت ولی همیشه جراحت را از خانواده پنهان میکرد.
خواهر شهید در پایان به جوانان توصیه کرد، جوانان شهدا را فقط بر سر کوچه ها و خیابان ها نبینند و روی زندگی شهیدان گرانقدر تحقیق کنند. همچنین تقوا را در زندگی رعایت کنند که همین تقوا میتواند انسان را از تمام بدیها دور کند.

در بخش پاياني ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" با اهداء لوح سنگي منقش به تصوير شهيد، از خانواده گرانقدر اين دو شهيد تجليل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار