کد خبر: 918936
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
شهردار اصفهان دردیداربا ائمه جماعات مناطق:
شهردار اصفهان در قالب سي و يكمين نشست از سلسله نشست هاي اصفهان فردا به گفت و گو با جمعي از مسئولين و ائمه جماعات مناطق شهر اصفهان پرداخت

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، قدرت الله نوروزي در سي و يكمين نشست از سلسله نشست هاي اصفهان فردا كه با حضور جمعي از مسئولين و ائمه جماعات مناطق شهر اصفهان برگزار شد،اظهار كرد: از روز نخست مسئوليتمان در شهرداري تصميم خود را بر ارتباط با تمام مردم از گروه هاي مختلف گذاشتيم تا نظرات كارشناسي كارشناسان و صاحبنظران هر قشري را مبناي كار خود قرار دهيم. 

وي با بيان اينكه هم اكنون در مقطع حساسي قرار داريم، تصريح كرد: عبور از اين شرايط و بحران ها صرفا با اتحاد، همدلي و با نيت پاك و خيرخواهانه و رعايت مصلحت جامعه و منفعت عمومي امكان پذير است. شهردار شهر اصفهان شهردار تمام شهروندان از هر گروه و جناحي است و نمي تواند ميان آنان تفكيك قائل شود. از همين رو مردم را در بهره مندي از منفعت شهر و خدمات، برابر مي دانيم همانطور كه آيات و روايات نيز بر اين موضوع تاكيد دارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان شهري جهاني و شهري تاريخي است كه در مجامع بين المللي حضور فعال دارد. ما در اين مجامع حضور پيدا مي كنيم تا اصفهان را با تمام داشته هاي ميراثي و تاريخي به خوبي معرفي كرده و از اين مسير اين كهن شهر را به قطب اقتصادي و گردشگري كشور تبديل كنيم.

وي با بيان اينكه در مسير خدمت رساني خود با موانع، مشكلات و پروژه هاي بر زمين مانده اي مواجه هستيم،‌ افزود: هيچ پروژه بزرگي از جمله سالن اجلاس سران، ساختمان جهان نما، ميدان امام علي (ع) طي 20 سال گذشته در اصفهان به اتمام نرسيده است.

نوروزي تاكيد كرد: در ساخت پروژه هاي شهري در صورتي كه رضايت مردم در ميان نباشد با تحريم آنها مواجه مي شويم همانگونه كه اين اتفاق براي ميدان امام علي (ع) افتاده است. چرا شهرداري بايد 14 سال درگير اين پروژه باشد؟ با اين وجود در 6 ماهه پاياني سال گذشته، 38 درصد اين پروژه را با سرعت جلو برديم اما مردم در اين زمينه راضي نيستند كه بايد رضايت آنها حاصل شود. در سالن اجلاس بين المللي نيز مشكلاتي وجود دارد كه اتمام آن را با تأخير مواجه كرده است.

وي در ادامه با اشاره به پروژه مترو بيان داشت: ايستگاه دروازه دولت تنها 48 درصد و ايستگاه ميدان انقلاب 38 درصد پيشرفت داشت و به صورت نيمه كاره رها شده بود. با اين وجود با كار شبانه روزي 4 ماهه موفق شديم اين پروژه را به بهره برداري برسانيم. 

شهردار اصفهان هدف شهرداري را ايجاد اميد در دل هاي مردم ذكر كرد و افزود: به طور حتم بدون جلب رضايت مردم كشور نمي توان مقابل فشارها ايستاد. ما در حال رفع مشكلات يكي از پس از ديگري و در شرايط بسيار سخت موجود هستيم كه اين شرايط هم از شرايط كلي كشور نشأت مي گيرد.

وي با بيان اينكه شهرداري با 3 هزار ميليارد تومان بدهي از دوره هاي گذشته مواجه است، تاكيد كرد: بخشي از اين بدهي مربوط به مسائلي است كه دِين هايي براي شهرداري ايجاد كرده و ديگر نبايد تكرار شود. 

نوروزي در ادامه تأكيد كرد: سخن نيك و پسنديده را از جانب هر فردي كه باشد مي پذيريم اما موضوعات را به محافل عمومي كشاندن و در خصوص آن حاشيه ساختن به هيچ عنوان به مصلحت شهر و كشور نبوده و نيست.

وي با بيان اينكه پيش و پس از پذيرفتن مسئوليت در شهرداري چندين بار با آيات عظام از جمله آيت ا... طباطبايي، مظاهري، ناصري، مقتدايي و مستجابي ديدار و گفت و گو داشته ام، اظهار كرد: ما اهل شنيدن و گفت و گو بوده و افتخار مي كنيم با علما براي حل مسائل جامعه همفكري و مشورت داشته باشيم.

شهردار اصفهان تصريح كرد: در پيچيدگي هاي فعلي و شرايط سخت موجود به وحدت و يكپارچگي نياز است تا بتوانيم يك گام شهر را به جلو برده و مسائل مردم را در تمامي زمينه ها همانگونه كه دغدغه همه مسئولين و علما هست، حل كنيم.

وي با اشاره به مسائل فرهنگي شهر و برخي حاشيه هاي ايجاد شده گفت: اگر جوانان را به سمت اينگونه تفريحات سالم نكشانيم برخي مسائل ديگر پيش مي آيد و خطرات بزرگي جامعه را تهديد خواهد كرد. جوان امروزي را نمي توان با ضرب و شتم و بداخلاقي هدايت كرد بلكه بايد با شيوه هاي جديد و دقيق اسلامي به دور از اعمال سليقه هاي شخصي راه صحيح را به آنها نشان دهيم.

نوروزي لزوم ايجاد تدبير براي برقراري رابطه با جوانان را لازم و ضروري دانست و اضافه كرد: بايد راهكارهاي لازم براي ايجاد فاصله بين جوانان و فضاهاي انحرافي را بررسي و نحوه برخورد با آن را مشخص كرد. آيا مي توان از روي دافعه با جوانان برخورد كرد، آيا اين كار شدني بوده و جوانان آن را مي پذيرند؟ در صورتيكه با جوانان با زبان نرم و صحيح و شيوه هاي نو سخن گفته نشود هرگز حاضر به پذيرش بسياري از مسائل نيستند.

وي بيان داشت: گاهي در يك موضوع واحد در دوره هاي مختلف مديريت شهري دو قضاوت متفاوت را شاهد هستيم. به طور مثال در مورد يك برنامه يكسان در دو دوره شهرداري، دو قضاوت وجود دارد. آيا اجراي يك برنامه در يك دوره، صحيح و در دوره ديگري غلط است؟ اين موضوع تنها برخوردهاي سليقه اي و جناحي را نشان مي دهد.

شهردار اصفهان با اشاره به موضوع دوچرخه سواري بانوان تاكيد كرد: در اين زمينه بايد موانع بررسي شود. برخي از علما اين مسأله را به كلي رد كرده و برخي مانند مقام معظم رهبري آن را منع مطلق نكرده اند. من شهردار هستم و وظيفه ام فراهم آوردن زيرساختهاست. اين نظر فقها، علما و قانون گذاران است كه پاسخ دهند چه فردي سوار بر دوچرخه شده و چه فردي سوار نشود. گاهي قضاوت ها و اطلاعات غلط باعث به وجود آمدن مسائل و حواشي مختلفي مي شود.          

نوروزي تاكيد كرد: ما آماده شنيدن نصيحت، اظهار نظر و گفت و گو با تك تك علما و بزرگان هستيم. همه در يك كشتي نشسته و در حال حركت هستيم. اميدوارم چنين جلساتي ادامه داشته و با گفت و گوها نقاط ضعف ها برطرف شود.       

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار