کد خبر: 911927
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

به گزارش ایرنا، روزنامه مارکا اسپانیا روز سه شنبه نوشت: هیات مسئول رسیدگی و تنظیم مسایل مالی باشگاه ها که از طرف اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به همین منظور تشکیل شده است؛ جمعه گذشته برای تصمیم گیری در مورد کنار گذاشتن پی اس جی از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، تشکیل جلسه داد؛ تصمیمی که در نهایت لغو شد.
به طور کلی، جریمه در نظر گرفته شده برای باشگاه پاریسی به موازات جریمه سال 2014 یوفا در مورد این باشگاه است، اما در مقیاسی سنگین تر اعمال می شود. بر این اساس، در صورتی که در آن زمان، برای این تیم کسری بودجه ای معادل 60 میلیون یورو مابین خرید و فروش بازیکن، مجاز اعلام شده بود، این بار این کسری به صفر کاهش پیدا کرده است.
به عبارت دیگر، این باشگاه تنها مجاز به خرید بازیکنانی است که از لحاظ قیمتی با قیمت بازیکنان فروشی خود برابری می کند؛ علاوه بر این پی اس جی می بایست هزینه انتقال «کیلین امباپه» را که شامل 145 میلیون یورو و 35 میلیون پاداش اضافی می شود، تامین کند.
با این حال، هدف اصلی پاری سن ژرمن حفظ نیمار و امباپه است؛ هدفی که کار رئال مادرید را برای جذب ستاره برزیلی بیش از پیش با مشکل روبرو خواهد کرد.
این در حالی است که علاوه بر نیمار، در تیم پی اس جی بازیکنان گرانقیمت زیادی وجود دارند که وضعیت ماندگاری آنان در باشگاه صرفا به تصمیم 'توماس توخل' سرمربی جدید این تیم بستگی دارد.
در حالی که باشگاه پاری سن ژرمن مستندات خود را برای یوفا ارسال کرده است، اما این نهاد معتقد است از آنجا که این باشگاه برای بار دوم مرتکب جرم شده، می بایست جریمه ای سنگین تر در مورد آن اعمال شود.
گفتنی است پاری سن ژرمن که تحت حمایت یک صندوق قطری است در سال 2014 به علت نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی مجازات شد. آن زمان کمیته تحقیقات مستقل یوفا، قرارداد 167 میلیون پوندی این باشگاه با سازمان گردشگری قطر را نقض این قوانین اعلام کرد. براین اساس، این باشگاه 20 میلیون پوند جریمه و سقف هزینه های آن 49 میلیون پوند تعیین شد. این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا 2014-2015 به جای 25 بازیکن با 21 بازیکن حضور یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار