کد خبر: 911844
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
یک روزنامه اسرائیلی چند ماه پیش از شوی تازه نتانیاهو درباره توانایی‌های این رژیم برای کمک به حل مشکل کم‌آبی ایران نوشته بود اسرائیل خود از بحران بی‌آبی شدیدی رنج می‌برد!
جوان‌آنلاین: روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی به تاریخ بهمن ماه 96 به بررسی وضعیت بحران آب در فلسطین اشغالی پرداخته و نوشته بود علی‌رغم بارش‌های اخیر، اسرائیل با بحران جدی آب به مدت طولانی مواجه است و به زودی تنها دریاچه آب شرب آن هم تبدیل به باتلاق خواهد شد.

مقامات صهیونیست نیز در همان ایام هشدار دادند حتی در صورت بارش‌های کافی در سال پیش‌رو، بازهم سطوح منابع آبی به چیزی که در یک دهه قبل بوده باز نخواهد گشت. بسیاری از کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی هم پیشتر به مقامات این رژیم هشدار داده‌اند که سطح آب دریاچه «طبریا» که بزرگترین منبع تامین آب فلسطین اشغالی است، به میزان قبلی خود برنگشته و طی سال‌های آینده به مرداب تبدیل خواهد شد.
به گفته این کارشناسان، «تفاوتی ندارد که امسال، خشکسالی اعلام بشود یا نه، دولت باید برنامه راهبردی تهیه کرده و تعیین کند چه میزان آب برای 5 سال آینده نیاز داریم و چه میزان می‌توانیم تامین کنیم.»
هاآرتص اما به بودجه 2/2 میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای حل بحران کم‌آبی این رژیم هم گریزی زده و نوشته، حتی اگر سال 2018 به قدری بارش داشته باشیم تا از اعلام خشکسالی برای پنجمین سال پیاپی جلوگیری کند، اسرائیل در وضعیت بحران باقی خواهد ماند.به نوشته این روزنامه صهیونیست، بحران آب در این سرزمین به قدری جدی است که ساخت و ساز‌ها در شهرک‌های صهیونیستی را هم تحت تاثیر قرار داده است.
حالا با این شرایط یکشنبه شب نتانیاهو با یک شوی تازه تلویزیونی به سراغ مردم ایران آمده و گفته، به دنبال کمک به رفع بحران آبی ایران است! این اظهارات چند ساعت پس از آن منتشر ‌شد که لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم گفت، آرزو دارد ایران دود شده و نابود شود!
آب دزدی!
در همین رابطه یک کارشناس مسائل غرب آسيا در واکنش به شوی تازه تلویزیونی نتانیاهو اظهار داشت، رژيم صهيونيستي در استفاده از آب‌هاي تحت‌الارضي و آب‌هاي دريا از فناوري قابل توجهي برخوردار نيست اما در سرقت آب کشورهاي عربي تبحر دارد.
حسن هاني‌زاده در گفت‌وگو با ايرنا گفت: نخست‌وزير اسرائيل اخيرا در يک نمايش مضحک که مورد تمسخر رسانه‌هاي داخلي اين رژيم هم قرار گرفت، ادعا کرد که مي تواند در زمينه مشکل کم‌آبي به ملت ايران کمک کند.
وي اين رفتار را يک نمايش مضحک توصيف کرد و افزود: هر از گاهي نخست‌وزير اسرائيل در برابر دوربين‌هاي فيلمبرداري ظاهر مي‌شود و موضوعاتي را عليه ايران مطرح مي‌کند که اين اقدامات باعث شده اعتبار خود را حتي در داخل رژيم صهيونيستي از دست بدهد...در حال حاضر رژيم صهيونيستي با مشکل آب مواجه است. اين رژيم آب سوريه را که از جولان سرازير مي‌شود به اراضي اشغالي منتقل کرده و از درياچه طبريا که متعلق به سوريه است استفاده مي‌کند که اين اقدام سرقت آب منطقه است.
صدای کره شمالی هم درآمد
اظهارات خنده‌آور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صدای مقامات کره شمالی را هم درآورد. «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: نتانیاهو صهیونیست نفرت‌آور به ایران پیشنهاد درباره آب می‌دهد، او جنایتکار و دروغگو است پس این کار را نمی‌کند. وی افزود، کسی که مردم غزه را می‌کشد نمی‌تواند نگران آب این مردم باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار