کد خبر: 904111
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سمنان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با سن مادری در مزارع غلات این استان گفت: عملیات مبارزه با آفت سن مادری در سطح 13 هزار و 215 هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان انجام شد.

عباس مشیریان با بیان اینکه عملیات مبارزه با آفت سن غلات در حال اجرا است اظهار کرد: مبارزه با آفت سن مادری در برخی از شهرستان‌ها از اواخر اسفندماه و در برخی دیگر از اوایل فروردین‌ماه آغاز و تاکنون ادامه دارد .

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای اجرای عملیات مبارزه با آفت سن غلات گفت: تاکنون عملیات مبارزه با سن مادری در سطح 7 هزار و 785 هکتار از اراضی زیر کشت گندم و 5 هزار و 430 هکتار از اراضی زیر کشت جو استان سمنان انجام‌شده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان‌های گرمسار و آرادان بوده است تصریح کرد: میزان سطح مبارزه با آفت سن مادری در مزارع گندم و جو شهرستان گرمسار 6 هزار و 40 هکتار بوده است .

مشیریان میزان سطح مبارزه با آفت سن مادری در مزارع شهرستان آرادان را درمجموع 4 هزار و 500 هکتار برشمرد و گفت: در 2 هزار و 520 هکتار از اراضی زیر کشت گندم و یک هزار و 980 هکتار از اراضی زیر کشت جو شهرستان آرادان مبارزه علیه سن مادری انجام شد .

وی با بیان اینکه مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان از 25 اسفند 96 آغاز شد به میزان مبارزه با این آفت در اراضی زیر کشت گندم و جو این شهرستان اشاره کرد و گفت: درمجموع در یک هزار و 800 هکتار از اراضی سمنان مبارزه با سن مادری انجام‌شده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه میزان سطح مبارزه با افت سن غلات در شهرستان شاهرود 5 هکتار بوده است افزود: در شهرستان‌های سرخه، میامی و دامغان نیز به ترتیب در سطح 330، 70 و 470 هکتار مبارزه صورت گرفته است .

مشیریان گفت: در هفته گذشته به علت بارندگی‌های مستمر و کاهش دما مبارزه با این آفت در اغلب نقاط استان متوقف شد ولی با افزایش نسبی دما از ابتدای اردیبهشت‌ماه و افزایش احتمال پایداری جو که باعث ظهور پوره می‌شود شروع مبارزه با این مرحله از آفت در روزهای آینده در دستور کار است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار