کد خبر: 902865
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
خرید کالاهای ایرانی به فرهنگ سازی نیاز دارد برای تحقق زودهنگام این راهبرد سال جاری ضروری است بانک اطلاعاتی کالاهای تولیدی هر منطقه و کشور تهیه و به مردم ارایه شود.

تبیین راهکارهای عملی برای تحقق حمایت از کالاهای ایرانی به اعتقاد کارشناسان یکی از نیازهای اساسی جامعه است تا از مرحله شعار به عمل دست یابیم.
امام جمعه شاهرود گفت: برای ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی ، تهیه و ارایه بانک اطلاعاتی کالاهای تولیدی این شهرستان به مردم ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ، افزود : اینکه مردم را به خرید کالای ایرانی ترغیب کنیم یک طرف مساله است و شناساندن کالاهای تولید داخل هم مکمل موضوع است.
وی اظهارداشت : هنوز بسیاری از مردم و حتی مسوولان دستگاه های اجرایی اطلاعات دقیقی از کالاهای تولید داخل ندارند و این امر موجب سردرگمی آن ها در خرید مایحتاج می شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود خاطرنشان کرد : تبیین راهکارهای عملی برای تحقق شعار سال یکی از نیازهای اساسی است تا از مرحله شعار به عمل دست یابیم.
وی با بیان این که در یک ماه گذشته اقدام های خوبی برای تحقق شعار سال انجام شده است ، ادامه داد : فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی باید از کودکان شروع شود اما متاسفانه هنوز در تولید لوازم التحریر مورد نیاز آنان با مشکلاتی مواجه هستیم و بخش زیادی از آن ها خارجی هستند.
امام جمعه شاهرود تعصب به خرید کالای داخل را یکی از راه های دستیابی به استقلال اقتصادی برشمرد و ادامه داد: مردم نخست باید از کالاهای تولید همان منطقه استفاده کنند و در غیر این صورت به خرید کالای تولید داخلی اقدام کنند.
وی با بیان این که باید دامنه خرید کالای داخلی از مایحتاج روزانه گسترده شود، افزود : شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های کشور قادر هستند بسیاری از نیازهای علمی و صنعتی را تامین کنند، بنابر این لازم است در سطحی گسترده تر به این مساله هم توجه جدی شود.
سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود هم گفت: 80 درصد اقلام مورد نیاز دستگاه های اجرایی در داخل شهرستان قابل تامین است.
وی از برگزاری نشستی با مسوولان خرید دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: همه اداره های دولتی موظف شده اند تا جایی که ممکن است نیازهای خود را از سطح شهرستان تامین کنند.
فرماندار شاهرود گفت: در شعار تعیین شده امسال نقش مردم پررنگ تر است ، آسیب شناسی دلایل خرید کالای خارجی یکی از وظایف دانشگاه هاست.
وی ادامه داد : خرید کالای ایرانی به فرهنگ سازی نیاز دارد ، صدور بخشنامه و برگزاری همایش اگر چه موثر است اما راهکار اصلی نیستند.
در این نشست برخی دیگر از مسوولان شهرستان شاهرود هم دیدگاه های خود را در زمینه تحقق شعار سال بیان کردند.
رهبر معظم انقلاب سال جاری حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر