کد خبر: 901688
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
رأی‌دهندگان در جمهوری آذربایجان در حالی روز گذشته برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام به پای صندوق‌های رأی رفتند که...

رأی‌دهندگان در جمهوری آذربایجان در حالی روز گذشته برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام به پای صندوق‌های رأی رفتند که این انتخابات از سوی احزاب اپوزیسیون اصلی تحریم شده و انتظار می‌رود که همچنان سبب ادامه قدرت الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور این کشور شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیروزی الهام علی‌اف در این انتخابات به عنوان یک نتیجه قطعی در نظر گرفته شده و مخالفان ضعیف جمهوری آذربایجان قدرت کافی برای آنکه او را به چالش بکشند، ندارند. این در حالی است که گفته می‌شود دلارهای نفتی که خزانه‌های دولت وی را پر کرده است نیز در تحکیم جایگاه او تأثیر زیادی دارد.
احزاب مخالف دولت جمهوری آذربایجان می‌گویند شرایط در این کشور برای برگزاری یک انتخابات دموکراتیک مهیا نیست و مقام‌های دولت را متهم به تدارک برای تقلب در آرا کرده‌اند. مخالفان جمهوری آذربایجان همچنین تصمیم ناگهانی الهام علی‌اف برای برگزاری انتخابات زودهنگام شش ماه پیش از برنامه اصلی این انتخابات را محکوم کردند و این تصمیم او را در راستای «‌کاستن از دوره تبلیغ انتخاباتی و اخلال در تلاش‌های مخالفان برای جلوگیری از تقلب در انتخابات‌» دانسته‌اند. حزب حاکم جمهوری آذربایجان موسوم به «‌حزب ینی‌» این انتقادهای مخالفان دولت را رد کرده است و گفته که این انتخابات آزاد و عادلانه برگزار خواهد شد. به غیر از الهام علی‌اف در این انتخابات هفت کاندیدای دیگر نیز شرکت دارند که همگی کاندیداهای نه چندان شناخته‌ شده‌ای هستند که وقت چندانی برای پیروزی ندارند. این در حالی است که حتی برخی از همین کاندیدا‌‌‌‌ها تقاضا کردند که مردم به الهام علی‌اف رأی دهند. رهبران مخالفان دولت می‌گویند کاندیداهای تشریفاتی از سوی مقام‌‌‌‌‌ها دستگیر شدند و به نظر می‌آید که رقابتی وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار