کد خبر: 898729
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از فعالیت 240 کانون فرهنگی هنری مساجدبا قریب به 16 هزارعضو در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 90 کانون روستایی ومابقی شهری هستند که 56 کانون در منطقه ویژه شاهرود قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادیان افزود: در حال حاضر 12 کانون تخصصی در رشته های مشاوره، ولایت، سلامت، حجاب و عفاف، مهدویت، نماز، آموزش وپژوهش، it و همچنین سه کانون فرهنگی هنری دانشگاهی ،12 کانون مصلی و شش خانه دیجیتال در استان سمنان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه 85 کتابخانه با ١٤ هزار و 739نفرعضو در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان فعالیت دارند اضافه کرد: از این تعداد ٦2 کتابخانه مخزن دار در کانون های مساجد شهری و ٢٣ کتابخانه در کانون های مساجد روستایی هستند.

حدادیان تصریح کرد: از این تعداد کتابخانه 15 کتابخانه در شهرستان سمنان، ١١ کتابخانه در گرمسار، چهار کتابخانه در آرادان، سه کتابخانه در سرخه، هشت کتابخانه در مهدیشهر، ٢٢ کتابخانه در دامغان، ١٦ کتابخانه در شاهرود و شش کتابخانه در میامی فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فعالیت 76 کتابخانه باز نیز درکانون های مساجد استان سمنان اظهارداشت: از این تعداد 52 باب شهری و ٢٤ باب روستایی بوده و تعداد ١3 هزار و 25 جلد کتاب در کتابخانه‌های باز این استان موجود است.

حدادیان با تاکید بر اینکه کلیه برنامه ها و فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بر طبق اصول و سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد کشور تنظیم و اجرایی شده است بیان کرد: رویکرد تولی گری در دبیرخانه استان سمنان و واگذاری برنامه های اجرایی به کانون های توانمند و کادرسازی تقویت نیروهای مستعد در کانون ها و آموزش های لازم برای تربیت نیروهای متخصص و متعهد در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از جمع آوری و بررسی 50 طرح از کانون های استان و ارسال بالغ بر 20 طرح فرهنگی، هنری ،اقتصادی ، قرآنی و ... به ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبردادوگفت: طرح های کانون های فرهنگی وهنری مساجد در سطح استان سمنان در بخش خانواده شامل اجرای طرح های مختلفی در حوزه خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی،مبارزه با مواد مخدر،آموزش والدین و سبک زندگی اسلامی،پیوند مدرسه ،مسجد،خانواده و... است.

وی افزود: برگزاری طرح تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت در کانون ها،تمدن نوین اسلامی،تربیت مدیران انقلابی و کارآمد با رویکرد اثربخشی، بصیرت افزایی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی فرهنگی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی وهنری مساجد در سطح کانون های مساجد است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، افزود: افزایش پایگاه های اوقات فراغت استان به بیش از 210 پایگاه در سطح استان و برگزاری کلاسهای مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری و برگزاری کارگاه های آموزشی از مهمترین برنامه های کانون ها در ایام تابستان است.

حدادیان همچنین به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد:کانون ها با استفاده از ظرفیت خبرگزاری شبستان و همچنین فعالیت تیم فضای مجازی قافله برنامه های متنوعی را در این حوزه دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر