کد خبر: 894787
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
با صدور پیام‌های جداگانه‌ای صورت گرفت
مراجع عظام تقلید و همچنین نهادهای مختلف حوزوی با صدور بیانه‌های جداگانه‌ی بر حضور یکپارچه ملت در راهپیمایی 22 بهمن و اعلام حمایت همه جانبه از نظام اسلامی مقابل بدخواهان و استکبار جهانی تاکید کردند.

جوان آنلاین: آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از پاسداران دفتر نمایندگی سپاه سیدالشهدا استان تهران اظهار کرد: بندگان در قرآن به عبادت خدا و دوری از طاغوت فراخوانده شده و خداوند در کمین ستمکاران است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار، صهیونیسم و منافقان نیز در برابر پیامبران و رهروان راه حق بودند و هیچ گاه چراغ خداوند خاموش نمی‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت روز 22 بهمن گفت: باید توجه داشت پیروزی انقلاب ادامه راه پیامبران خدا بود. مردم در برابر جباران قیام می‌کردند و آرزو داشتند نظامی بر اساس ارزش‌های اسلامی برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: فقها آرزو می‌کردند نظامی بر اساس ارزش‌های اسلامی حاکم باشد که در نهایت فردی مبارز و مجاهد به نام امام خمینی(ره) در میدان حضور پیدا کردند و پیروزی انقلاب را رقم زدند.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی جهانی است و در صف مبارزه برای نجات مستمندان و حمایت از آنها قرار دارد. نمی‌توانیم در برابر جریان بحرین، یمن و سوریه بی‌تفاوت باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) چهره استکبار را به مردم شناساندند گفت: این استکبار همان است که به عربستان برای کشتن یمنی‌ها اسلحه می‌دهد. باید به این نکته توجه داشت که تمام جنایت‌ها از غرب سرچشمه می گیرد.

وی یادآور شد: انقلاب بیدارگری به وجود آورده و قله‌های جهان را درمی‌نوردد بنابراین امام خمینی(ره) می‌فرمایند قدر این انقلاب را بدانید تا به دست نامحرمان نیفتد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و امام در رأس حکومت در اسلام قرار دارند و در غیبت امام معصوم باید فردی فقیه، شجاع، مدیر و مدبر اداره حکومت را بر عهده گیرد که اکنون آیت‌الله خامنه‌ای این ویژگی‌ها را دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با پیروزی انقلاب زیرساخت‌ها تغییر کرد و بر این اساس فرهنگ و اقتصاد از خدا و رسول اکرم(ص) تبعیت می‌کند گفت: در چنین شرایطی وظیفه سنگین است؛ مسؤولان وظیفه دارند که به مردم خدمت داشته باشند. مردم جان و خون دادند تا اسلام پیاده شود در اسلام فقر، ظلم و جهل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیکاری، گرانی و سختی معیشت بر خلاف اسلام است تأکید کرد: باید مردم زندگی مرفه داشته باشند و مسؤولان در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند بنابراین باید سعی کنند برای مردم رفاه و اشتغال به وجود آورند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب ما دینی و مذهبی است که باید حفظ شود گفت: شرکت مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن واجب است. مردم روز 22  بهمن با جوش و خروش در صحنه حضور یافته و علیه استکبار و صهیونیست شعار سر می‌دهند.

ملت در 22 بهمن دشمنان را مایوس می‌کنند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب گفت:‌ در راهپیمایی‌ 22 بهمن همه شرکت می‌کنند و به دشمن ضربه می‌زنند و مشخص می‌شود که مردم پس از 40 سال هنوز به انقلاب علاقه دارند و دشمن مأیوس و ناامید می‌شود؛ این اغتشاشات امید کاذب برای آنها ایجاد کرده بنابراین با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهیم این امید به ناامیدی منتهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که انقلاب ما با همه انقلاب‌ها تفاوت دارد. انقلاب‌های دیگر متکی به شرق یا غرب بوده و بدون مرکز اتکا نمی‌توانستند انقلاب خود را پیش ببرند ولی انقلاب اسلامی بدون تکیه بر هیچ کدام از این عوامل پیشرفت کرده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: هشت سال جنگ به کشور تحمیل شد و ما در بدترین شرایط و دشمن در بهترین شرایط بود یعنی تمام دنیا به آنها کمک می‌کردند و حتی سلاح کشتار جمعی در اختیار آنها قرار می‌‌دادند ولی تحمل کردیم و دشمن نتوانست کاری کند و اکنون یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن نیست.

وی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب گفت:‌ وحدت از جمله عوامل پیروزی بود که امروز شعار می‌دهیم ولی در عمل برخی خلاف آن گام برمی‌دارند. ‌اختلاف عامل شکست است و انسان عاقل به سراغ شکست نمی‌رود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: هنوز عده‌ای در حال صحبت در مورد انتخابات هستند و انتقام‌های انتخابات را می‌گیرند. جناح‌ها باید دست به دست یکدیگر دهند وانتقاد دوستانه داشته باشند.

وی عنوان کرد: آمریکا می‌خواهد با اروپا علیه ما متحد شود و به عوامل خود در شورای امنیت رشوه می‌دهد تا علیه ما متحد شوند بنابراین در چنین شرایطی اتحاد مهم است.

استاد حوزه علمیه قم خلوص نیت را از دیگر عوامل مهم ذکر کرد و افزود: ابتدای انقلاب همه به یکدیگر کمک می‌کردند و به فکر یکدیگر بودند؛ چنین خلوص نیتی باید وجود داشته باشد و همه باید با وحدت و خلوص نیت دست به دست یکدیگر دهند؛ بر این اساس انقلاب 40 سال سهل است تا ظهور امام زمان(عج) باقی می‌ماند.

دعوت آیت الله جوادی آملی از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

آیت الله جوادی آملی در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن، از همه اقشار به ویژه بانوان برای حضور پررنگ در این راهپیمایی دعوت به عمل آورد و بیان کرد: زنان در مقابل این رفتار برخی از دختران ناآگاه که روسری خود را برداشتند باید همپای مردان در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: «آبرو» غیر از مال و خون است، آبروی مومن مال خود او نیست بلکه نزد او امانت است، آبرو حق الله است و ما فقط امین الله هستیم بنا بر این هیچ کس حق ندارد عفت، آبرو، و عصمت خود را که حق الله است بریزد. همه زنان و مردان باید آبرومندانه از این حق صیانت کنند، نباید کاری کنیم که از عزت و جلال و شکوه ما کم شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ضمن احترام به همه اصناف و اقشار جامعه، همه مردم با وجود برخی ایرادات و مشکلات که در کشور وجود دارد، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و عزت و شکوه اسلام و نظام اسلامی را بخواهند، دفاع ما از اصل انقلاب و نظام باشد، در صحنه به خوبی حضور داشته باشیم و به خصوص زنان با حضور خود عفاف و حجاب را بیش از پیش شکوفا کنند.

آرزوی دیرینه شیعیان در 22 بهمن برآورده شد
آیت الله جعفر سبحانی هم در درس خارج فقه امروز خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: در 22 بهمن 57 خداوند متعال همه نعمت بزرگی را به مومنان و شیعیان داد و آرزوی دیرینه شیعیان و علما در این روز برآورده شد.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی مسؤولان نسبت به مردم وظیفه بسیار سنگینی دارند و همه باید همت داشته باشند که صرف نظر از خواسته‌های شخصی منافع انقلاب و مردم را در نظر بگیرند.

ملت حضوری فراتر از انتظار در صحنه خواهد داشت
آیت الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی از مراجع تقلید نیز ضمن دعوت از همگان برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: مردم در همه عرصه‌های حساس نظام حضوری فراتر از انتظار در صحنه داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه باید قدردان ملت باشیم، گفت: ملت همیشه در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب پیشتاز بوده و مردم ایران صاحبان اصلی این انقلاب به شمار می‌روند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حضور ملت در عرصه های مختلف از جمله انتخابات و راهپیمایی نشان دهنده دلسوزی ایشان نسبت به انقلاب و خون شهدا است، تاکید کرد: مردم در روز 22 بهمن امسال بار درگیر وفاداری خود را نسبت به نظام اسلامی به رخ جهانیان خواهند کشید.
 

دعوت مجلس خبرگان از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، از آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی برای شرکت باشکوه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت به عمل آورد.

در بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: ملت انقلابی ایران در حالی گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن می‌گیرد که انقلابشان از متن توده‌های محروم نشأت گرفته و با رشادت و شهادت‌طلبی و پیروی از سلاله حسین (ع) بسیاری از معادلات جهان مدرن را دستخوش تغییرات بنیادین کرد و فروغ امید و گرمی حیات به کالبد سرد و افسرده مسلمانان و مستضعفان دمید و اندیشه و راه بنیانگذارش در سراسر جهان، مظهر آزادی، استقلال همراه با عدالتخواهی و تفکر مردم سالاری دینی، گردید.

در این بیانیه تصریح شده است: امروز با وجود خصومت‌ها و کینه‌ورزی‌های شیطان بزرگ و اذنابش، ملت رشید ایران، به برکت نظام جمهوری اسلامی و زعامت ولی فقیه از بلوغ سیاسی برخوردار شده است به نحوی که توطئه و مکر دشمنان را به خوبی تشخیص داده و با بصیرت خود اجازه تحقق خواست آنان در سرزمین اسلامی‌مان را نخواهند داد. مردم ما بر این نکته واقفند که همچنان مقاومت، هوشیاری، همبستگی و اتکال به خداوند، سرمایه بزرگی است که برای دستیابی به آینده‌ای روشن بدان نیازمندیم.

در این بیانیه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن عرض تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر به ملت شریف، از آحاد مردم بزرگوار ایران برای شرکت باشکوه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، دعوت به عمل می آورد تا همانند گذشته حضوری پرشور و وحدت‌آفرین داشته، پیمان خویش را با امام راحل(ره)، شهیدان فجرآفرین و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تجدید کنند و با فریاد رسای خود مشت محکمی  بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی به خصوص آمریکای جنایتکار بکوبند.

حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای به مناسبت یوم الله 22 بهمن اعلام کرد: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است.

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از الطاف و نصرت‌های الهی بود که خداوند نصیب ملت ایران کرد «ذلِکَ فَضلُ اللَّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ». این انقلاب بزرگ امروز در حالی وارد چهل سالگی خود می‌شود که مسیری پر عزت و سرشار از اقتدار را پیموده است. سربلندی امروز ما نتیجه و پاداش عهد و پیمانی است که با خدا و رسول خدا برای نصرت دین الهی بسته بودیم و پیروزی انقلاب اسلامی اجر عظیم الهی به وفا‌داری ملت مسلمان ایران است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها، کلمه‌ی طیّبه نظام جمهوری اسلامی هر روز ریشه‌دار‌تر و ثمر‌بخش‌تر می‌شود‌، اما توطئه دشمنان متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. کمترین سستی و اهمالی می‌تواند دشمن غدّار را به طمع اندازد تا با حیله و ترفندی جدید و نقابی دیگر پایه‌های قدرت نظام را نشانه بگیرد. لذا لازم است با حفظ انگیزه‌های دینی و توجه به جوانان پُرانگیزه و مؤمن، به تقویت اقتدار درونی کشور بپردازیم و تا زمانی که ساخت درونی این نظام برپایه دین، مردم و ارزشهای الهی است، هیچ قدرتی توان ضربه زدن به این بنای پولادین را نخواهد داشت.اجرای احکام دین، عدالت خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از اهداف و شعار‌های ارزشمند انقلاب اسلامی بودند که برای حفظ انقلاب باید این شعار‌ها را حفظ کرد و نگذاشت هیچ‌گونه انحرافی از صراط مستقیم انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

در این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و مقام و منزلت بنیانگذار عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) و شهدای گرانقدر نهضت اسلامی اعلام می‌دارد: مدیریت الهی و سکان‌داری امام راحل(ره) و پس از ایشان حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای‌«مدظله العالی» در ظلّ توجهات حضرت ولیعصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) قدرت حقیقی اسلام ناب را به صحنه آورده است. این نیروی قدرتمند همچنان برای مبارزه‌ای بی‌امان با استکبار جهانی در میدان حضور دارد و تا پایان ظلم و ستم به این مبارزه ادامه خواهد داد. عمر با عزت انقلاب اسلامی نشان می‌دهد ولایت فقیه چه نقش عظیمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته است و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای‌«مدظله العالی» در مدیریت بحران‌ها و چالش‌های پیش روی جمهوری اسلامی، اکنون ایران را به یک قطب قدرتمند و تاثیر‌گذار در تحولات جهانی تبدیل کرده است. شکست فتنه داعش در سوریه و عراق، نشر و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در بین مسلمانان و کشور‌های اسلامی، ودر داخل راهبرد‌های کلان و عمیق معظم‌له در پیشبرد اقتدار درونی‌، تقویت باور دینی‌، بصیرت انقلابی، عدالت‌، اقتصاد و معیشت مردم و در عرصه‌ی پیشرفت‌های علمی، فناوری، نظامی، دفاعی همه از ثمرات ولایت فقیه و نظام اسلامی است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است. راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد‌، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است، لذا شایسته است مسئولان و مدیران نظام اسلامی قدرت و عظمت پایه‌های مردمی نظام اسلامی را درک کنند و عمیقاً و مجدّانه در مسیر خدمت به این مردم انقلابی گام بردارند و این ملت فداکار را در مسیر عزت و اقتدار همراهی کنند.

حضور آحاد ملت در راهپیمایی 22 بهمن محاسبات خصمانه سران ظلم را بر هم می‌زند

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سران ظالم، سیاستمداران و تحلیل‌گران بین‌الملل، چشم به حضور آحاد ملت بزرگ ایران در راهپیمایی و گرامیداشت روز بیست و دوم بهمن ماه دوخته‌اند که بدون شک حضور گسترده در این همایش ملی، محاسبات خصمانه آنان را برهم خواهد زد.

در اطلاعیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: ایام الله دهه مبارک فجر یادآور قیام و انقلابی بزرگ در تاریخ ایران است که مردمانی مؤمن و فداکار با اتکا به عنایات خداوند منان، رهبری حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(قدس‌الله نفسه الزکیه)، ایثار و از خود گذشتگی بی‌مانند ملت شریف ایران و نثار خون هزاران شهید، تحولی شگرف در تاریخ ایران اسلامی، رقم زدند. انقلابی که از آغاز نهضت تا پیروزی با اهداف و آرمان‌های مقدس الهی و اسلامی همراه بوده که فطرت‌های پاک و قلوب مؤمنین و آزادگان جهان را جذب و هم‌چنان با صلابت راه کمال خود را تا فتح قله‌های افتخار و پیروزی با قدرت ادامه می‌دهد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: گفتمان انقلاب اسلامی که برآمده از شرع و عقل است نگاه جهانیان را به این معجزه قرن هر روزه افزون‌تر می‌کند که در این میان آنچه بیش از همه مورد اعجاب و تحسین قرار می‌گیرد، پایداری و اصرار ملت عزیز ایران بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است که همواره در مقابل مستبدین و مستکبرین و نقشه‌ها و فتنه‌های آنان با بصیرت و هوشمندی، ایستادگی کرده و هرگز پا از میدان مبارزه با ستمکاران و زورگویان عقب نگذاشته و تحریم‌ها، تهدیدها و ترورها هرگز خللی در عزم راسخ آنان، ایجاد نکرده و این همه نتیجه تصمیمی است که ملت غیور و بزرگ ایران بر اساس بینشی عمیق گرفته است.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: پرواضح است که دشمنان ایران اسلامی هر روزه با حیله‌ای جدید درصدد آسیب رساندن به ارزش‌های انقلاب اسلامی، هستند که هربار با پاسخ محکم ملت عزیزمان روبرو گشته‌اند و اکنون که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی قرارگرفته، عظمت و شکوه ایران بیش از گذشته دوستان را امیدوار و دشمنان را مات و مبهوت ساخته است.

در این اطلاعیه افزوده شده است: به‌راستی چرا انقلاب اسلامی بدون تکیه بر کشور و یا ابرقدرتی و با وجود سخت‌ترین دشمنی‌ها این راه پر افتخار را چهل سال است که ادامه می‌دهد و خود تبدیل به قدرتی بزرگ و تأثیرگذار گشته و شرارت‌ها و مرارت‌ها در این مسیر سعادت‌بخش خللی در اهداف مقدس انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد نکرده است؟ وچرا دشمنان مأیوس‌تر از گذشته به نقش تأثیرگزار ایران در منطقه و بین‌الملل اعتراف می‌کنند؟ و چرا مظلومان جهان با نگاهی امیدوارانه، سیاست‌های ایران را دنبال می‌کنند؟ و چرا نقش قدرتمند ایران موجب شده که آمریکا و دیگر چپاول‌گران منابع و منافع کشورهای اسلامی و کشورهای سست اراده منطقه، با صرف هزینه‌های فراوان، در سردرگمی وجنون قرار گرفته‌اند؟ و چرا پس از چهل سال نسل جوان و مؤمن ایرانی با انگیزه‌ و شجاعتی بیشتر، اهداف انقلاب اسلامی را دنبال و حماسه‌سازان میدان‌های جهاد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف قرار گرفته‌اند؟ و ده‌ها سؤال دیگر که همه برآمده از معجزه انقلاب اسلامی است.

در این اطلاعیه آمده است: آری! ملت شریف و بزرگ ایران با تبعیت از اصل اصیل ولایت فقیه و رهبری رهبر فرزانه و شجاع انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قدر انقلاب خود را به خوبی می‌داند و در مقابل دشمنان خود را نیز شناخته و اعتماد بر آنها را هرگز نپذیرفته و راه پیشرفت را در وحدت و استقلال در سایه ایمان به خدا و باورهای انقلابی، می‌داند و رسیدن به افتخارات را با اتکا بر استعدادها و تلاش خود از جمله تولید علم و فناوری‌های پیشرفته، اقتصاد مقاومتی،‌ تجهیزات دفاعی و... تا آخر پیشه کار خود، می‌داند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ملت شریف و عزیز ایران! دشمنان قسم خورده ایران اسلامی پس از تجربه شکست‌های پی در پی در میدان‌های سخت مبارزه، امروزه با روی آوردن به فضای مخرب مجازی، جنگ نرم و ایجاد شبهات در اعتقادات و باورهای انقلابی و تغییر سبک زندگی اسلامی - ایرانی، در صدد پیاده کردن نیت‌های شوم خود هستند که هشدارهای مراجع عظام تقلید به‌ویژه مقام معظم رهبری در خطرات و آسیب‌های فضای مجازی، بر همین اساس است. از این‌رو بدخواهان و مستکبرین بدانند که این حربه آنان به‌واسطه هوشیاری ملت مؤمن ایران کارساز نخواهد بود و خواب آشفته آنان هرگز تعبیر نخواهد شد.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: مردم غیور ایران! اکنون که ایام فاطمیه(سلام الله علیها) مصادف است با چهلمین سالروز پیروز انقلاب اسلامی، جهانیان مخصوصاً سران ظالم، سیاستمداران و تحلیل‌گران بین‌الملل، چشم به حضور آحاد ملت بزرگ ایران در راهپیمایی و گرامیداشت روز بیست و دوم بهمن ماه دوخته‌اند که بدون شک حضور گسترده در این همایش ملی، محاسبات خصمانه آنان را برهم خواهد زد و بار دیگر فریاد پیروزی ملت بصیر ایران اسلامی، امید معاندین و منافقین را به یأس تبدیل خواهد کرد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قــم ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)  وبا درک حساسیت‌های راهپیمایی بیست و دوم بهمن امسال همچون گذشته همراه با مردم موقعیت شناس کشور عزیزمان، در راهپیمایی شکوهمند روز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت وهم‌نوا با آنان، فریاد عزت و عظمت اسلامی و انقلابی خود را به گوش جهانیان خواهد رساند.

حفظ و تقویت روحیه انقلابی نسخه کارآمد در استمرار خط نورانی انقلاب

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از آحاد ملت شریف ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: در برهه کنونی «حفظ و تقویت روحیه انقلابی» نسخه کارآمد ملت ایران در استمرار خط نورانی انقلاب اسلامی و پیگیری آرمان‌ها و اهداف بلند آن است.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمده است: فجر انقلاب اسلامی در یوم الله 22 بهمن ماه طلوع کرد و نقطه عطف تاریخ جهان معاصر شد، در آن ایام نورانی، ملت بلند آوازه و سربلند ایران اسلامی به رهبری امام و مقتدای خود حضرت امام خمینی عمیق ترین تحولات حماسه آفرین را بر محور ایمان به خدای یگانه رقم زد و با ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب، دست بیگانگان و مستکبران را از تعرض به کشور ولایتمدار خویش کوتاه کرد.

در این بیانیه بیان شده است: و اینک 39 سال پس از پیروزی این انقلاب الهی ، "گفتمان منحصر به‌فرد انقلاب اسلامی"، جهانی شده است و نظام و ملت ایران تحت هدایت‌های مدبرانه رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای با عبور از گردنه‌های صعب و دشوار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مقابله با بحران‌ها و فتنه‌های "نظام سلطه و صهیونیسم" مهم‌ترین چالش قدرت‌های استکباری در هزاره سوم لقب گرفته است.

در این بیانیه افزوده شده است: این پدیده مبارک که الهام بخش حرکت‌ها و نهضت‌های فکری جهان تشنه عدالت و مهرورزی در زمان حاضربه شمار می‌رود با حضور هوشمندانه ی مردم هوشیار ایران اسلامی در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب و پیروی از رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، رقم خورد و صف آرایی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را در عرصه دشوار جنگ نرم و حمایت آنان از گروه‌های تندرو تروریستی و کشتار مسلمانان و ده‌ها برنامه حقیرانه و سخیف دیگر برهم زد و معادلات نامتعادل جهان استکبار را تغییر داد.

در بیانیه خاطرنشان شده است: در برهه کنونی "حفظ و تقویت روحیه انقلابی " نسخه کارآمد ملت ایران در استمرارخط نورانی انقلاب اسلامی و پیگیری آرمان‌ها و اهداف بلند آن است. انقلاب اسلامی و گفتمان آن در طول تاریخ درخشان خود نشان داد، ظرفیت و استعداد پاسخ به چالش‌ها و معضلات تاریخ معاصر را به ویژه رفتارهای خصومت‌آمیز دولت‌های استکباری، در راس آنان آمریکای جنایت پیشه را دارا بوده و مردم مسلمان ما با الهام از آموزه‌های اسلام ناب و پیروی از آرمان‌های بلند انقلاب و با حفظ وحدت کلمه توطئه‌های دشمن پلید را در همه زمینه‌ها خنثی کرده‌اند و راه روشن خود را که گلگون از خون شهیدان است به درستی می پیمایند.

در این بیانیه تصریح شده است: با تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهدای همیشه جاوید انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم وبا تبریک سی و نهمین فجر انقلاب به ملت شریف و بصیر ایران، بر ضرورت بازخوانی چرایی شکل گیری انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های کلان کشور تاکید کرده و از آحاد مردم فهیم و شریف ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی غرورآفرین 22 بهمن ماه، دعوت می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است: حوزویان ارجمند و روحانیون مکرم نیزهمگام با مردم آزاده ایران در این رهاورد بزرگ انقلاب شرکت کرده با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح او، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تجدید عهد و پیمان خواهد کرد.

حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن

امام جمعه قم نیز گفت: ملت ایران پای انقلاب ایستاده است و دشمنان از نقشه‌هایی که برای این ملت کشیدند، پشیمان خواهند شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به عناصر پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب براساس سه عنصر، اسلام، رهبری و مردم به پیروزی رسید، مردم نسبت به اسلام در دوران رژیم طاغوت از طریق سخنگویان مذهبی آگاهی‌ داشتند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در خصوص اهداف خود از پذیرش مسؤولیت خلافت گفت که به دنبال قدرت طلبی نبودند، بلکه می خواستند که فساد در جامعه دینی ریشه کن شده و به جای آن پاکی و صداقت حاکم شود و امام علی(ع) می‌خواست احکام الهی در جامعه به جریان بیفتد.

امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) آموزه‌های دینی را برای مردم تبیین کردند، حوزه علمیه در طول نهضت انقلاب اسلامی به حرکت افتاد و طلاب و اساتید حوزه براساس تکلیف الهی در خصوص انقلاب روشنگری کردند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم پای اسلام و انقلاب ماندند و در این راه فداکاری‌های زیادی کردند، در دوران جنگ تحمیلی، فشارهای زیادی به کشور تحمیل شد، اما مردم مقاومت کردند و شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس دادند.

وی ادامه داد: کشورمان با تحریم‌های اقتصادی و شبیخون‌های فرهنگی مواجه است، اما مردم با این وجود در صحنه هستند، در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور چشمگیر مردم علی رغم خواسته دشمنان خواهیم بود.

امام جمعه قم افزود: در هر حادثه ای که برای این کشور اتفاق افتاد، شاهد روح تعاون و همدلی بین مردم بودند، مردم مدیران کشور را با همدلی خود غافلگیر می‌کنند، این مساله وظیفه مدیران را سنگین تر می‌کند.


دعوت امام جمعه قم از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه

امام جمعه قم با صدور پیامی به مناسبت 22 بهمن‌ماه گفت: در صحنه بودن مردم به‌خصوص نسل‌های جدید در مواقع گوناگون به رهبری امام خامنه‌ای، علاوه بر آنکه موجب امیدواری دوستان انقلاب است، پاسخی کوبنده به فتنه‌انگیزان داخلی و دشمنان خارجی به‌شمار می‌رود.

در پیام آیت الله سیدمحمد سعیدی آمده است: انقلاب اسلامی ایران که با قیام بزرگ‌مرد تاریخ، امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و حماسه ملت در 22 بهمن‌ماه اولین ثمره‌ی خود را آشکار کرد، هرساله با حضور مردم، بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید.

در ادامه این پیام آمده است: در صحنه بودن مردم به‌خصوص نسل‌های جدید در مواقع گوناگون به رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، علاوه بر آنکه موجب امیدواری دوستان انقلاب است، پاسخی کوبنده به فتنه‌انگیزان داخلی و دشمنان خارجی به‌شمار رفته و تداوم حرکتی است که شهیدان، پرچم‌دار آن بوده‌اند.

در این پیام اضافه شده است: از آحاد مردم بصیر و ولایت‌مدار دعوت می‌کنم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن، پاسخی درخور به یاوه‌گویان معاند داده و عزت و اقتدار و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهند و حماسه دیگری را به وجود آورند. به امید آنکه قلب مقدس حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از این حضور حماسی خشنود شود.


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار