کد خبر: 894748
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
انتقاد شهرتی فر از رفتارهای دوگانه در مسائل فرهنگی
رحیم شهرتی‌فر در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، با اشاره به اینکه بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب هنوز یک کار اصولی درخصوص متقاعد کردن جوانان نسبت به مفید بودن حجاب انجام نشده است، اظهار داشت: روش صحیح، نتیجه صحیح دارد، اما مشکل بزرگ ما رفتار دوگانه است.
وی ادامه داد: امروز بانوان کارمند در ادارات دولتی با حجاب کامل ظاهر می‌شوند اما بعد از ساعت کاری و در جامعه با پوششی متفاوت ظاهر می‌شوند که مشاهده این رفتار دوگانه توسط فرزندان آنها، موجب تناقض در باورهای آنها می‌شود.

شهرتی‌فر گفت: فرزندی که در دامان خانواده بزرگ می‌شود تناقض را در نزدیک‌ترین عضو خانواده‌اش می‌بیند و گفتار اگر با عملکرد متناقض باشد اولین تاثیر را روی فرزند دارد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در برخی ادارات بعضی چارچوب‌ها را سفت و سخت کرده‌ایم اما در برخی دیگر اهمیتی به چارچوب‌ها داده نمی‌شود که این رفتاری دوگانه است.

شهرتی‌فر با انتقاد از نحوه تربیت نیروهای آموزش‌دهنده در مباحث فرهنگی، تصریح کرد: در بحث تربیت نیروی آموزش‌دهنده فرهنگی موفق نبوده‌ایم، باید به این مساله عمیق و تخصصی نگاه شود که این نگاه تخصصی برعهده حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی است تا به سوالات جوانان جواب قانع‌کننده داده ‌شود.

وی در خصوص استیفای حقوق شهروندی، تاکید کرد: این امر بدون آگاهی و مسئولیت‌پذیری شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود، در ادارات نیز فقط به بازرس‌ها اکتفا نکرده و از طریق رسانه‌ها نیز مشکلات و موانع حقوق شهروندی را پیگیری و مرتفع کنیم.

شهرتی‌فر با انتقاد از عدم احساس مسئولیت برخی از مدیران در مقوله حقوق شهروندی، گفت: باید بدانیم وقتی دستورالعملی از طرف دولت ابلاغ می‌شود موظف و مکلف به اجرای آن هستیم و به همین دلیل نیز سعی خواهیم کرد در خصوص منشور حقوق شهروندی از مدیران آزمون بگیریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر