کد خبر: 893574
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
دست پتروشيمي و نفت از جام قهرماني دور ماند
مهرام و شهرداري تبريز با پيروزي مقابل پتروشيمي و نفت آبادان جشن صعود به فينال ليگ برتر بسکتبال به راه انداختند.
شيوا نوروزي

مهرام و شهرداري تبريز با پيروزي مقابل پتروشيمي و نفت آبادان جشن صعود به فينال ليگ برتر بسکتبال به راه انداختند. ديدار پنجم مرحله نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها در حالي عصر پنج‌شنبه در ماهشهر و تبريز برگزار شد که حساسيت زياد، اين دو بازي را تحت تأثير قرار داده بود. از يک‌سو هواداران ناراضي ماهشهري پس از شکست تلخ 106 بر 94 پترو با پرتاب صندلي و بطري از خجالت مهرامي‌ها درآمدند و از سوي ديگر نفتي‌هاي آبادان نيز داور را عامل باخت 99 بر 92 مقابل شهرداري آن هم در اورتايم معرفي کردند. پتروشيمي و نفت فيناليست‌هاي دو دوره گذشته ليگ بودند، شهرداري تبريز اولين حضورش در فينال را تجربه مي‌کند و مهرام هم پس از دو سال دوري از رقابت‌ها به فينال صعود کرده است. ديدارهاي مرحله نهايي از روز دوشنبه در تبريز آغاز مي‌شود و هر دو تيم شهرداري و مهرام براي تصاحب جام بايد سه بازي از پنج بازي را با پيروزي پشت سر بگذارند. نفت و پترو نيز ديدارهاي رده‌بندي را برگزار مي‌کنند. 
  
غوغا در ماهشهر

هواداران پرتعداد پترو با هزار و يک اميد در سالن با تشويق‌هاي بي‌امان خود سعي در بالا بردن روحيه بازيکنان داشتند، اما به‌رغم برتري ميزبان در نيمه اول، شاگردان مهران شاهين‌طبع در آغاز کوارتر سوم افت کردند و تا پايان مسابقه نيز نتوانستند امتيازهاي از دست رفته را جبران کنند. اعتراضات شديد تماشاگران پترو به تيم مهرام و سرمربي اين تيم در پايان بازي به حدي بود که گفت‌وگوي مصطفي هاشمي با خبرنگاران نيمه‌تمام ماند و مهرامي‌ها دقايق زيادي در رختکن حبس بودند. تنش‌ها به همين‌جا ختم نشد و برخي از تماشاگران با حمله به کاروان مهرام شيشه اتوبوس تيم را شکستند که همين مسئله جراحت عکاس مهرام را در پي داشت. هاشمي در گفت‌وگويي کوتاه در جمع خبرنگاران از دشواري صعود به فينال گفت: «از قبل هم گفته بودم، بازي سختي داريم و همه بازي‌هاي پنجگانه نيمه‌نهايي دشوار بود. بسکتبال برد و باخت دارد و اين امکان وجود داشت که پتروشيمي برنده شود. فکر مي‌کنم بازيکنان ما تلاش زيادي کردند و شايسته صعود به فينال بودند.» مصدوميت بهنام يخچالي از ناحيه دست چپ روز بد پترو را تکميل کرد و اين ملي‌پوش حضور در دو بازي انتخابي جام جهاني و رقابت‌هاي غرب آسيا را از دست داد. 
   
سر نفت را بريدند!

شهرداري تبريز و نفت آبادان از چهار بازي قبل هر کدام دو پيروزي دشت کرده بودند و در بازي آخر نيز تساوي 82- 82 کار را به وقت اضافه کشانده بود که در نهايت نتيجه به سود ميزبان تمام شد. حماد سامري و شاگردانش معتقدند اشتباه داور در دادن دو پرتاب آزاد به اصغر کاردوست عامل تساوي بازي در وقت‌هاي قانوني و شکست نفت در وقت اضافه بود. سرمربي نفت آبادان پس از شکست تيمش به نشانه اعتراض به داوري از سمتش استعفا داد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار