کد خبر: 892422
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
عضو كميته كشوري آنفلوآنزا هشدار داد
عضو كميته كشوري آنفلوآنزا از شيوع بيماري آنفلوآنزا در چهار استان خبر داد و گفت: موارد بستري به دليل آنفلوآنزا بر اثر گردش گونه‌هاي جديد بيماري افزايش يافته است.
دكتر مسعود مرداني، درباره وضعيت شيوع آنفلوآنزا در كشور گفت: در حال حاضر وضعيت بروز و شيوع آنفلوآنزا در كشور وضعيت خوبي نيست، به طوري‌كه بروز موارد جديد آنفلوآنزا در سطح كشور به ويژه در استان‌هاي اصفهان، كرمان، تهران و خراسان در سطح وسيعي ديده مي‌شود. از طرفي سينه‌پهلو بعد از آنفلوآنزا هم منجر به بستري‌هاي مكرر بيماران در بخش‌هاي داخلي، عفوني و حتي ICU شده است. 
وي افزود: براي اولين‌بار هم برخي از گونه‌هاي جديد ويروس آنفلوآنزا را كه تا به حال در ايران وجود نداشت، شاهد بوديم. به عنوان مثال يك گونه از آنفلوآنزاي نوع B است كه گونه‌اي به نام «ويكتوريا» است كه قبلاً در واكسن آنفلوآنزا بود و فرد آن را تزريق مي‌كرد، اما در حال حاضر علاوه بر گونه ويكتوريا يك گونه جديد به نام «ياماگاتا» شيوع پيدا كرده كه متأسفانه در واكسن هم وجود ندارد و به همين دليل حتي ممكن است، افرادي كه واكسن آنفلوآنزا را تزريق كرده‌اند هم به اينگونه از آنفلوآنزاي نوع B مبتلا شوند. اين ويروس در واكسن منظور نشده بود، اما در گردش است. البته ممكن است در سال‌هاي آينده واكسن چهار ظرفيتي وارد شود كه اينگونه آنفلوآنزا را هم در خودش دارد. 
وي با بيان اينكه به نظر مي‌رسد امسال شيوع بيماري آنفلوآنزا در كشور در حد انتظار است، اما موارد منجر به بستري افزايش يافته است، گفت: تاكنون هيچ موردي از آنفلوآنزاي پرندگان ثابت‌ شده در كميته كشوري آنفلوآنزا مطرح نشده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار