کد خبر: 892236
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
آخرين جزئيات پرونده بازداشت سارقان مسلح طلافروشي
مرد باديگارد كه به همراه سه همدستش قصد دستبرد به يك طلافروشي در يافت‌آباد تهران را داشت جزئيات بيشتري از ماجرا را شرح داد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل به مأموران پليس پايتخت خبر رسيد باند سارقان چهار نفره‌اي قصد سرقت از طلافروشي در حوالي يافت‌آباد را دارند. مأموران ساعت 10‌صبح روز دوشنبه سارقان طلافروشي را قبل از اقدام به سرقت در تعقيب و گريز كوتاهي با شليك گلوله دستگير كردند. در اين عمليات يكي از سارقان موفق به فرار شد و سه نفر ديگر اعضاي اين باند كه يكي‌شان با شليك گلوله زخمي شد دستگير شدند. كريم و مهدي، دو متهم دستگير شده صبح ديروز براي تحقيق به دادسراي ناحيه 34 منتقل شدند و از سوي قاضي علي وسيله‌ايرد موسي، بازپرس شعبه پنجم مورد بازجويي قرار گرفتند. كريم، كه باديگارد مردي تاجر بوده ماجرا را شرح داد:

خودت را معرفي كن‌؟
كريم هستم 30 ساله. 

چقدر درس خواندي‌؟  
فوق ديپلم كامپيوتر دارم. 

متأهلي‌؟  
بله. 25 روز ديگر فرزندم به دنيا مي‌آيد. 

قبلاً چه كار بودي‌؟  
باديگارد مردي تاجر بودم. 

مشكل مالي داشتي‌؟ 
نه. وضع مالي‌ام خوبه. من دو تا خونه دارم. 

پس چرا مي‌خواستيد از طلافروشي سرقت كنيد‌؟  
ابتدا قصد سرقت نداشتيم و مي‌خواستم طلبم را از مرد تاجر بگيرم كه با يكي از دوستانم به نام اكبر مشورت كردم و تصميم به سرقت از طلافروشي گرفتيم. 

بيشتر توضيح بده‌؟  
من ورزشكارم و چندين سال است بدنسازي كار مي‌كنم. از آنجايي كه هيكل و بدن قوي دارم مدتي قبل يكي از دوستانم مرا به عنوان باديگارد به مرد تاجري معرفي كرد. قرار بود با اضافه كاري ماهي 6‌ميليون تومان به من بدهد. علاوه بر من دو مرد ديگر هم باديگارد مرد تاجر بودند. او هميشه دو چمدان پر از دلار همراه داشت كه يكي از چمدان‌ها دست من بود و ديگري دست خودش. مرد تاجر هر روز به چند پروژه مسكوني و زمين يا نمايشگاه خودروهاي لوكس سر مي‌زد و براي خريد با صاحبان آنها جلسه مي‌گذاشت و در آخر هم چمداني كه دست من بود باز مي‌كرد و دلارهاي داخل آن را به فروشنده نشان مي‌داد كه به او اعتماد كنند، اما در اين مدت او اصلاً معامله روبه‌روي ما انجام نداد تا اينكه بعد از دو ماه به ما گفت باديگارد لازم ندارد. او حتي حقوق ما را هم نداد و چمدان را به عنوان امانت به من داد و قرار شد پس از دادن حقوق چمدان را به او پس بدهم، اما بعد فهميدم دلارهاي داخل چمدان تقلبي است. 

بعد چه كار كردي‌؟
من دلار‌ها را براي فروش پيش دوستم بردم كه مرا به تاجر معرفي كرده بود كه گفت همه دلار‌ها تقلبي است و همانجا فهميدم كه او مرد شيادي است و كلاه سر ما گذاشته است. پس از مدتي فهميديم كه مرد تاجر به اين طلافروشي رفت و آمد دارد كه با دوستانم نقشه طراحي كرديم او را داخل طلافروشي دستگير كنيم و پولم را بگيرم. يكي از دوستانم كه زمان حادثه فرار كرد به من گفت اسلحه دارد و اگر تاجر هم به آن طلافروشي نيايد از طلافروشي سرقت مي‌كنيم و ما به همين سادگي اين نقشه را طراحي كرديم، اما قبل از سرقت دستگير شديم.

چطوري دستگير شدي‌؟
داخل خودرو منتظر بوديم كه صاحب طلافروشي مغازه‌اش را باز كند كه چند مرد لباس شخصي به ما نزديك شدند. ما به آنها مشكوك شديم و با خودرو حركت كرديم كه آنها به طرف ما شليك كردند و يكي از ما زخمي شد و يكي ديگر فرار كرد و ما هم دستگير شديم. 
 
بازداشت ضارب 2 روحاني در قم
مردي كه متهم است دو روحاني را در شهرستان قم مجروح كرده است بازداشت شد. 
مهدي كاهه، دادستان قم در توضيح ماجرا گفت: بر اساس تحقيقات مشخص شده است كه اين فرد از اهالي و ساكنان استان قم نبوده و در زمان وقوع جرم به دليل مصرف شيشه تعادل روحي نداشته است. 
وي ادامه داد: خوشبختانه دو شهروند مضروب كه روحاني بوده‌اند بعد از وقوع حادثه به بيمارستان منتقل شده و تحت درمان سرپايي قرار گرفتند. وي درباره آتش زدن خودرو توسط متهم نيز گفت: خودروي مورد نظر متعلق به متهم است كه به دليل توهم قصد داشته خود و ماشين را آتش بزند كه هنگام خودسوزي مأموران پليس مانع اين كار شدند. دادستان قم گفت كه متهم سابقه شرارت ندارد و تحقيقات در اين باره جريان دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار