کد خبر: 890972
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان :
اولویت مصرف زکات جهت محرومیت‌زدایی مددجویان است،زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های مختلف از جمله کمک به ایجاد اشتغال، تهیه جهیزیه، تهیه و بازسازی مسکن و خدمات دیگری هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در گفت‌وگویی با بیان اینکه زکات گره‌گشای بسیاری از مشکلات خانواده‌های نیازمند جامعه است، اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 2 میلیارد و 742 میلیون تومان زکات واجب، 6 میلیارد و 459 میلیون تومان زکات مستحبی، یک میلیارد و 379 میلیون تومان کفارات و 6 میلیارد تومان زکات فطریه جمع‌آوری‌شده است.

حمیدرضا شیران با اشاره به اینکه زکات یکی از عوامل رسیدن به عدالت اجتماعی و توازن ثروت است، گفت: زکات واجب در این استان شامل دو محصول کشاورزی از جمله گندم و جو و یک محصول دامی شامل گوسفند است و بیشترین زکات پرداختی متعلق به گندم است.

وی با بیان اینکه زکات و کفارات جمع آوری شده به‌صورت نقد و کالا به ارزش 16میلیارد و 583 میلیون تومان است، ابرازنمود: همه مبالغ جمع‌آوری‌شده در راستای رفع محرومیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در همان محلی که جمع‌آوری می‌شود هزینه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: امسال 76 درصد مبالغ جمع آوری شده در سرفصل رسیدگی به امور محرومان و 24 درصد آن صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

شیران در پایان بیان نمود : اولویت مصرف زکات، محرومیت‌زدایی مددجویان است، زکات جمع‌آوری‌شده دربخش‌های مختلف از جمله کمک به ایجاد اشتغال، تهیه جهیزیه، تهیه و بازسازی مسکن، تأمین هزینه‌های درمانی و کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، در همان شهر و محل جمع‌آوری، هزینه می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر