کد خبر: 889314
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: نه تنها صنایع‌دستی استان بلکه صنایع‌دستی کل کشور مغفول مانده به طوریکه ۶۰ درصد سوغات و صنایع‌دستی مشهد واردات از کشورهای چین، هندوستان و غیره است و این برای یک کشور اسلامی بسیار بد است که تسبیح منقش به نام الله در چین تولید شود.
محمداسماعیل سعیدی  در جلسه بانوان فرهیخته استان اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان و کشور تاثیر بسزایی در جامعه داشته و تاثیرات و تبعات موثری در کشور داشته‌اند. 

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور به یک اصلاح نیاز دارد، افزود: نظام آموزشی کشور ما مدرک‌گرا شده و این عامل باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: قبلاً اساتید و معلمان منزلت و جایگاه زیادی در جامعه داشتند ولی در حال حاضر منزلت آنها نیز زیرسوال رفته است و بنده در نظام سند تحول آموزشی اکیدا گفته‌ام که با این سندها چیزی اصلاح نخواهد شد و ابتدا باید کاری کرد که علم برکت یابد و اساتید به جایگاه اصلی خود برسند.

وی با اشاره به اینکه باید مدرک‌گرایی جای خود را به مهارت‌گرایی در کشور بدهد، ادامه داد: مشکل مدرک‌گرایی با این روزند در محفوظات دانش‌آموزان ادامه می‌یاید و در آموزش عالی نیز خود را نشان می‌دهد به طوریکه اکثر آموزش‌ها تئوری شده است و تا لحظه امتحان مورد نظر دانش‌آموز و دانشجو است و بعد از آن فراموش می‌شود. 

سعیدی ابراز کرد: در کمیسیون آموزشی مباحثی در راستای نظام آموزشی داشته‌ایم زیرا همه می‌دانند بیکاری خود به علت نظام آموزشی غلط است زیرا وقتی در یک شهرستان از یک رشته 2 هزار فارغ‌التحصیل وجود دارد در حالی که ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر است،باید چنین مشکلاتی را داشت. 

وی یادآور شد: در سال ۹۱ دیداری با معاونت آموزشی دانشگاه آزاد کل کشور داشتم که در آن دیدار صراحتاً اعلام کردم که رویه پیش گرفته دانشگاه باعث بروز مشکلاتی خواهد بود در حالیکه آن معاون اعلام کرد که به ما ربطی ندارد و کار ما آموزش است و دیگر نباید غصه بیکاری آنها را نیز بخوریم،این مباحث باعث شد رشته‌هایی ارائه شود که مورد نیاز نیست و در مقابل رشته‌هایی نیز مغفول ماند. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: البته نظام مشاوره‌ای حاکم نیز غلط است زیرا نمی‌تواند نیازهای واقعی را تامین کند و نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود:امور تربیتی را شهید رجایی پایه‌گذاری کرد ولی برخی کج‌دار و مریض با آن برخورد کردند و هر دولتی که آمد دیدگاه سیاسی خود را اعمال کرد،از این رو این نظام نیاز به اصلاح و بازنگری دارد. 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) به وحدت حوزه‌ و دانشگاه بیان کرد: صرفاً با دو درس معارف، کاری پیش نمی‌رود،آیا می‌توان ادعا کرد که همه دانشجویان کشور اسلامی بوده و تربیت دینی یافته‌اند؟

وی با بیان اینکه در رابطه با مهارت‌های پیش از ازدواج، دو کار مهم صورت گرفته است،گفت: با توجه به اینکه برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ورزش و جوانان بدون اساسنامه اداره می‌شود، از این رو مجلس مهارت آموزش‌های قبل از ازدواج را در اساسنامه این وزارتخانه آورده است و در راستای طرح جمعیت و تعالی آن، مشاوره اجباری شده است. 

سعیدی در همین راستا ادامه داد: در زمان گذشته مشاوره را خود جامعه می‌داد ولی با مدرن شدن جامعه نیاز به مشاور ملموس است. 

 وی با تاکید به اینکه دو قطبی‌گری در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: جامعه هدف خود را مشخص نکرده‌ایم به طوریکه برای نمونه همایش عفاف و حجاب برپا می‌شود و همه بانوان محجبه دعوت می‌شوند در حالیکه این زنان نیازی به همایش ندارند و این یک روش غلطی است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اضافه کرد: آیا اصلاً مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری و یا اتحادیه ما برای عرضه البسه و پوشاک پیوست فرهنگی دارند؟ 

وی خاطرنشان کرد: باید افراد متدین،دیندار و به‌روز طبق علایق مردم و با رعایت ملزومات و چارچوب‌ها هم‌اندیشی‌ کرده و در عرضه اقتصاد مقاومتی تولید البسه کنند.

سعیدی اذعان داشت: نه تنها صنایع‌دستی استان بلکه صنایع‌دستی کل کشور مغفول مانده به طوریکه ۶۰ درصد سوغات و صنایع‌دستی مشهد مقدس واردات از کشورهای چین، هندوستان و غیره است و این برای یک کشور اسلامی بسیار بد است که تسبیح منقش به نام الله در چین تولید شود. 

وی متذکر شد: با اصلاح آموزش کشور باید به رشته‌هایی از قبیل صنایع‌دستی بها داده شود و با حمایت از فارغ‌التحصیلان آنها ارزش افزوده برای کشور و اشتغال‌زایی برای جوانان فراهم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر