کد خبر: 886483
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
در واکنش به وتوی آمریکا؛
جنبش حماس به وتوی آمریکا علیه قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس واکنش نشان داد.
جوان آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد استفاده آمریکا از وتو علیه قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس نشان می‌دهد که دل بستن به آمریکا به‌عنوان یک میانجی بی‌طرف در حل مسأله فلسطین، به‌منزله سراب و تلف کردن وقت است.

حماس در این بیانیه تأکید کرد قدس پایتخت ابدی فلسطین است و هرگونه تصمیم آمریکا یا اسرائیل این حقیقت را تغییر نخواهد داد.

این بیانیه می‌افزاید: تغییر وضعیت قدس، فقط ضربه به فلسطینیان نیست، بلکه با توجه به جایگاه و قداستی که این شهر از آن برخوردار است، ضربه به میلیون‌ها عرب و مسلمان در سراسر جهان به‌شمار می‌رود.

حماس در بخش دیگری از این بیانیه تأکید کرد: ما تمام امکانات موجود را برای مقاومت در برابر این تصمیمات به‌کار خواهیم بست و اجازه عملی شدن آن را نخواهیم داد.

حماس افزود: دولت آمریکا از طریق این تصمیمات، مسئول ناآرامی و بی‌ثباتی در منطقه است.

این جنبش در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست که برای جلوگیری از اقداماتی که به قدس ضربه زده و وضعیت عمرانی و جمعیتی و دینی آن را تغییر می‌دهد، اقدامی فوری انجام دهد.

آمریکا دوشنبه‌شب قطعنامه‌ پیشنهادی مصر درباره قدس را وتو کرد.

به‌غیر از آمریکا، هر 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی مصر که با اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کرد، موافق بودند.

در قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت تأکید شده بود مسأله قدس باید از طریق مذاکرات حل شود و هرگونه تصمیم و اقدامی که منجر به تغییر ماهیت، موقعیت، یا ترکیب جمعیتی بیت‌المقدس شود، هیچ وجهه قانونی ندارد، فاقد ارزش و اعتبار است و باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت به حالت اول بازگردد.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار