کد خبر: 884234
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای تبدیل منشور حقوق شهروندی به گفتمان عمومی می‌توان این منشور را جزو برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تکمیلی مدیران دستگاه‌های اجرایی قرارداد و امیدواریم مدیران در این زمینه اهتمام ورزند.
رحیم شهرتی‌فر  در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به مسئله اجرای بحث حقوق شهروندی از سطح دستگاه‌های اداری و اجرایی، اظهار داشت: با توجه به اینکه در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم، انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی رعایت قانون و شئونات اسلامی را در حداعلا به ظهور و نمایش بگذارند.

وی بابیان اینکه باید کنترل کنیم در دستگاه‌های اجرایی بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری نسبت به ارزش‌های اسلامی اتفاق نیفتد، افزود:در ارزش‌های دینی رعایت حجاب و عفاف از مهم‌ترین مسائل بوده و باید به‌صورت یک اعتقاد قلبی تبدیل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه بحث حقوق شهرونی را باید با روش‌های مناسب و امربه‌معروف این مسئله را پیش ببریم و در سازمان‌های دولتی باید تشویق به‌جای تنبیه قرار داده شود، اضافه کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در ارتقای کارمندان مؤثر باشد بحث عفاف و حجاب بوده و البته این مسئله خاص بانوان نیست و شامل آقایان هم می‌شود گاهی حضور مردان با لباس‌های نامتناسب در ادارات به‌نوعی همان عدم رعایت شئونات اسلامی است.

وی تأکید کرد: یک سری مسائل جزو تکالیف فردی هر مسلمانی بوده که بحث‌های اعتقادی از جمله نمازهای جماعت که یکی از این مسائل است.

شهرتی‌فر بابیان اینکه بحث صیانت از حقوق شهروندی مسئله بسیار مهمی است، گفت: متأسفانه اکثریت مدیران دستگاه‌ها قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی را به‌طور کامل مطالعه نکرده‌اند، این در حالی است که می‌خواهیم از حقوق شهروندی صیانت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدای امر باید از خودمان شروع کنیم و این‌ یک نقطه مهم است، خاطرنشان کرد: علت اینکه تأثیرات جلسات کم است، به خاطر این بوده که در ابتدا خودمان باید عمل کنیم تا اثرگذاری هم داشته باشد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ‌ شده، زمانی که به این مسئله کم‌توجهی شود به ابلاغیه‌های استانی نیز توجهی نخواهد شد، افزود: در راستای تبدیل منشور حقوق شهروندی به گفتمان عمومی می‌توان این منشور را جزو برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تکمیلی مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار داد و امیدواریم مدیران در این زمینه اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد:در هر کجایی که از حقوق شهروندی صیانت نمی‌شود، باید حساس شویم، اینکه دستوری باید برخورد شود جزو روش‌هایی است که پایداری کمتری دارد، با توجه به این مسئله باید رعایت حقوق شهروندی را به روش‌های تبدیل‌شده در اجتماع و افراد تبدیل کنیم.

شهرتی‌فر ادامه داد:در راستای اجرای حقوق شهروندی برنامه عملیاتی استقرار شاخص‌های حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی استان براساس مصادیق و تکالیف اجرا و احراز شده و ابلاغ و ارزیابی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر