کد خبر: 884082
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو شرکت توزیع برق آذربایجان غربی با دو دستاورد پژوهشی حضور خواهد یافت.
به گزارش  جوان وبه نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، اکبر حسن‌بگلو با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهش وزارت نیرو در تهران گفت: به مناسبت هفته پژوهش جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با مشارکت وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در این جشنواره که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می‌گردد، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز با ارائه دو دستاورد پژوهشی حضور خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: جشنواره پژوهش در راستای تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری وزارت نیرو به ویژه پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی برتر و همچنین برقراری پیوند میان صنعت، دانشگاه و مراکز پژوهشی برگزار می‌شود.
حسن‌بگلو با اشاره به اینکه امکان نمایش دستاوردها و توانمندی‌های علمی پژوهشگران در جشنواره پژوهش مهیا است، عنوان کرد: تجلیل از دستاوردهای پژوهشی و تلاش در به کارگیری نتایج پژوهش‌ها سبب تسهیل تجاری سازی ایده‌ها و تولید محصولات فناورانه خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام دبیرخانه برگزاری جشنواره پژوهش وزارت نیرو، امکان بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه صنعت آب و برق و ارائه راهکارها و نیز تبادل آخرین دستاوردهای حوزه انرژی، در حاشیه این جشنواره تدارک دیده شده است که به پویایی هرچه بیشتر این صنعت کمک خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: این جشنواره با محورهایی چون عرضه عملکردهای مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی برتر و ایجاد فضای تعامل و تبادل دانش میان صنعت، دانشگاه و مراکز پژوهشی و موسسات دولتی برگزار می‌شود.
حسن‌بگلو اضافه کرد: از دیگر محورهای جشنواره پژوهش بسترسازی برای تجاری سازی نتایج پژوهش‌ها و طرح‌های فناورانه، ایجاد فضای تعامل میان پژوهشگران و فناوران، رونمایی از دستاوردهای جدید و مستند سازی یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری‌های جدید برگزار می‌باشد.
وی با اعلام حضور دو دستاورد مهم پژوهشی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، توضیح داد: یکی از این دستاوردها با عنوان "دستگاه آشکارساز انشعاب غیرمجاز از کابل سرویس مشترکان برق فشار ضعیف و مسیریاب کابل" است که به کمک این دستگاه انشعابات غیرمجاز با کمک آشکارسازی تشعشعات الکترومغناطیسی، مشخص می‌گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد: این دستگاه قابلیت شناسایی انواع کابل‌ها را در شرایط محیطی متفاوت و زیر انواع مصالح نیز با دقت بالا دارد.
حسن‌بگلو در خصوص دومین دستاورد شرکت توزیع نیروی برق در جشنواره پژوهش، گفت: طرح دیگر پژوهشی این شرکت با عنوان "تهیه و شناسایی روغن‌های ترانسفورماتور سنتزی برپایه‌ی پلی ال استری" نام دارد که از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاه ارومیه آماده شده است.
وی در خصوص ویژگی‌های روغن‌های سنتزی اشاره کرد: روغن‌های موجود ترانسفورماتور بر پایه ترکیبات نفتی تولید می‌شود که علاوه بر آلودگی محیط زیست، برای انسان نیز مضر است اما براساس تحقیقات اخیر روغن‌های سنتزی تولید شده از لحاظ سازگاری با محیط زیست و شاخص‌های فنی نظیر نقطه اشتعال و ولتاژ شکست برتری نسبت روغن‌های موجود دارد.
شایان ذکر است، همزمان با برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار برپا خواهد شد که در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت آب و برق در این نمایشگاه جهت بازدید علاقه مندان ارائه خواهد گردید. 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر