کد خبر: 881896
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران از برگزاري برنامه هاي ويژه فرهنگي به مناسبت روز جهاني كودك در ايستگاه هاي مترو خبر داد.
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، محسن محمديان با اشاره به اينكه براساس اعلام سازمان ملل متحد ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) روز جهانی کودک ‌است، اظهار داشت: همزمان با پويش مردمي "با هم مهربان باشيم" در ايستگاه هاي منتخب متروي تهران و به طور همزمان در ۱۰ پایانه اتوبوسرانی، ۲۲ منطقه شهرداری و مراکز آموزش شهروندی در پارک ها ويژه برنامه هاي روز كودك نيز برگزار شد.
وي گفت: پوسترهايي با مضاميني چون "هواي كودكان شهرمان را داشته باشيم"، "ما در اين شهر تنها نيستيم" و... در ايستگاه هاي متروي تهران نصب شده است و امروز پرواز بادكنك هاي رنگي را نيز بر فراز شهر تهران داشتيم.
وي در ادامه به حركت قطار دانايي در مدارس تهران به مناسبت روز جهاني كودك اشاره كرد و افزود: اين برنامه به همت معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با همکاری شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در راستاي اجراي برنامه هاي آموزش شهروندي و با هدف توسعه و ترويج مشاركت اجتماعي و نهادينه كردن مهارت هاي شهروندي در بين دانش آموزان انجام شد.
مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه تصريح كرد: بايد با برنامه ريزي نسبت به فرهنگ سازي و آموزش شهروندي، به خصوص در ميان كودكان و نوجوانان اقدام كنيم.
محمديان با تأكيد براينكه قطار برنامه دانايي با هدف آموزش به دانش آموزان در زمينه آشنايي با مترو به عنوان سامانه حمل و نقل شهري ايمن، سريع و پاك اجرا شده است افزود: در اين برنامه به منظور آگاهي بخشي و آموزش دانش آموزان به عنوان بخشي تأثيرگذار در آينده ي جامعه شهري، كارشناسان فرهنگي اين معاونت با حضور در مدارس ضمن توزيع بسته هاي فرهنگي و آموزشي، دانش آموزان را در خصوص نحوه استفاده صحيح از مترو آشنا مي كنند.
وي در ادامه فرهنگ سازي و آگاهي بخشي در سطوح پايه در خصوص فرهنگ صحيح استفاده از مترو را ضروري دانست وتصريح كرد: در برنامه امروز هم تاكيد شده که در کنار شعار «با هم مهربان باشیم» مسائلي همچون عدم رعايت حريم ريلي، عدم رعايت حق تقدم و رعايت حال سالمندان، كودكان و افراد ناتوان و عدم رعايت نظافت و استفاده صحيح از امكانات مترو مورد توجه قرار گيرد.
مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران گفت: زندگي شهري و مسائل مربوط به آن همواره چالش برانگيز بوده است و ترويج و توسعه فرهنگ  صبر ، آرامش و مهرباني مي تواند اين چالش را به فرصتي براي همزيستي و همگرايي تبديل كند.
وي ضمن تبريك به مناسبت فرارسيدن ماه ربيع الاول خاطرنشان كرد: ماه ميلاد پيامبر رحمت و مهرباني فرصت مناسبي است تا شهروندان و مسافران شهر زيرزميني را به اين پويش مردمي دعوت كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار